mamma_bergen Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Var på butikken i sted og da var det en dame i køen foran meg,og hun pratet i telefonen,høyt og tydelig. Og slengte ut til mannen i kassen at hun skulle ha røyk før hun fortsatte i telefonen. Stakkars mannen i kassen turde jo nesten ikke å si beløpet eller spørre om hun skulle ha pose.. Er det så vanskelig å ligge fra seg telefonen den lille stunden? Jeg syns det er frekt jeg Hehe,litt irritasjon i hverdagen
Gjest Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Signerer!! Får fnatt av folk som er såååå "beeezzzy" i telefoen ute blandt andre
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Sånne mennesker irriterer meg også.... Man er ikke mer "viktig" enn at de lange telefonsamtalene kan vente. Anonymous poster hash: 92450...f92
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Jeg jobber i en servicebedrift, og overser de som snakker i tlf. Det er utrolig respektløst. Hjelper heller nestemann i køen, og da legger de fort på Anonymous poster hash: eab85...c19
Bustetroll Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Enig.. Som butikkarbeider tror jeg telefonsnakkende nisser er det verste jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Det var som hun som kom joggende forbi der jeg jobber, slenger en søknad på disken, mens hun snakker i tlf. Tar seg ikke tid til å si HEI en gang.... for å si det sånn så jobber hun ikke hos oss....sjefen min fikk beskjed om at det var kommet inn en søknad og at den gikk like fort i søpla som den kom inn. Og det var helt greit Anonymous poster hash: 5a083...a45
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Ikke for det, det er mange rare på andre siden av kassa også. Sto i kø her en dag. Skulle ha i 6 varer som lå i en liten kurv. Bak meg sto det ei blond og solbrun sminkeberte med 4 varer på armen. Den unge gutten som satt i kassa sa plutselig: Jeg bare ekspederer hun bak deg, for hun har så få varer at hun bør slippe å vente. Hvis jeg legger merke til at den bak meg har lite varer, når jeg har mye, pleier jeg å spørre om de vil gå foran. Jeg så ikke henne der jeg sto, men den ansatte burde spurt meg om jeg sytes det var greit at han ekspederte henne først. Jeg er som regel ikke vond å be hvis en er høflig, men i og med at jeg ikke hadde mye varer selv synes jeg det var litt rart. Ble litt satt ut, og følte at utseende nok spilte en rolle. Anonymous poster hash: 3d37f...2ff
Helene Harepus Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Ikke for det, det er mange rare på andre siden av kassa også. Sto i kø her en dag. Skulle ha i 6 varer som lå i en liten kurv. Bak meg sto det ei blond og solbrun sminkeberte med 4 varer på armen. Den unge gutten som satt i kassa sa plutselig: Jeg bare ekspederer hun bak deg, for hun har så få varer at hun bør slippe å vente. Hvis jeg legger merke til at den bak meg har lite varer, når jeg har mye, pleier jeg å spørre om de vil gå foran. Jeg så ikke henne der jeg sto, men den ansatte burde spurt meg om jeg sytes det var greit at han ekspederte henne først. Jeg er som regel ikke vond å be hvis en er høflig, men i og med at jeg ikke hadde mye varer selv synes jeg det var litt rart. Ble litt satt ut, og følte at utseende nok spilte en rolle. Anonymous poster hash: 3d37f...2ff Tror han trenger å lære seg litt om kundebehandling... :-o
Cruella De Vil Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Ikke for det, det er mange rare på andre siden av kassa også. Sto i kø her en dag. Skulle ha i 6 varer som lå i en liten kurv. Bak meg sto det ei blond og solbrun sminkeberte med 4 varer på armen. Den unge gutten som satt i kassa sa plutselig: Jeg bare ekspederer hun bak deg, for hun har så få varer at hun bør slippe å vente. Hvis jeg legger merke til at den bak meg har lite varer, når jeg har mye, pleier jeg å spørre om de vil gå foran. Jeg så ikke henne der jeg sto, men den ansatte burde spurt meg om jeg sytes det var greit at han ekspederte henne først. Jeg er som regel ikke vond å be hvis en er høflig, men i og med at jeg ikke hadde mye varer selv synes jeg det var litt rart. Ble litt satt ut, og følte at utseende nok spilte en rolle. Anonymous poster hash: 3d37f...2ff Haha, det er jo bare komisk, eller kanskje tragikomisk. Han syntes sikkert bare at hun var pen og ville prøve å smiske med henne eller noe sånt. Uansett er det utrolig dårlig kundebehandling. Til temaet for tråden, pleier jeg aldri å snakke i telefon mens jeg er i kassen, det synes jeg er utrolig uhøflig. Hvis det er en telefon jeg må ta, "pauser" jeg den litt når det er min tur, eller unnskylder meg overfor de i kassen.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Jeg er enig i at det er unødvendig å snakke i telefonen når man skal betale i kassa, selv om jeg ikke synes det er en like stor forbrytelse som enkelte her. Det går an å smile, hilse og være hyggelig mot den i kassa samtidig. Men jeg stusser over deg som ikke ville behandle en søknad på grunn av dette, det må jeg si høres mye verre ut! For det får jo kanskje store konsekvenser! Er det i det hele tatt lovlig? Det er kanskje ikke så rart at papirer forsvinner osv når folk tar seg slike friheter. Og å hoppe over noen i kø fordi de snakker i.telefon er heller ikke greit i mine øyne. Jobbet man i et serviceyrke skal man yte service, og står man i kø, så har man en plass i køen som skal respekteres.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Sikkert mange som irriterer seg nå, men HI; det heter ikke å ligge fra seg noe. Det heter å legge fra seg noe. Uansett hvor bergensk du er så er dette feil. Samme med å sette og å sitte. Tror dette er typisk for enkelte i Bergen... Anonymous poster hash: fef78...c4b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Synes ikke det er så ille å snakke i telefonen i butikken, ærlig talt. Så lenge man bare skal dra kortet, hva betyr det da? Ofte opplever jeg at de på feks dagligvarebutikken verken ser på meg, smiler eller sier hei når jeg kommer til kassen skal betale, selv om jeg står der klar til å være høflig. Hører knapt de mumler drem "pose?" og beløp. Annerledes hvis man er i en type butikk som krever litt mer samtale ved ekspedering. Og vandrende ullteppe- den søknaden som nevnes her anter jeg å være en jobbsøknad. Så det forsår jeg godt. Det må være fullt lovlig. Annerledes hvis det var en søknad på offentlig kontor Anonymous poster hash: f315f...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå