Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: b1618...0d1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Ja, der er stor sjanse, men ingen garanti! Jeg kom til andregangsintervju i fjor. Det var drømmejobben over alle drømmejobber. Jeg følte at de var SÅ interessert i meg, SÅ imponert (de SA det til og med i telefonen etterpå, at jeg gjorde et sinnsykt godt inntrykk, og at de var kjempeinmponert over meg, osv). Og så plutselig ble det stille, og så endte det med at hun andre fikk jobben (vi var to som var med til siste/andre runde). Forklaringen deres etterpå (de følte at de måtte gi meg en forklaring, siden de hadde signalisert så sterkt at de kom til å gi meg jobben) var at styret hadde ment at jeg for lik sjefen jeg skulle ha jobbet tett sammen med, og at de derfor valgte den andre. Så jeg innbiller meg at sjefen og rekrutteringsbyrået ville ha meg, men styret ville ha den andre. Jeg traff hun sjefen igjen ved en senere anledning, og da sa hun noe som fikk meg til å tro at hun skulle ønke det hadde vært meg som fikk jobben, men det kan såklart ha vært bare for å være grei eller høflig. Men jeg håper du får den - du har uansett gode sjanser. Lykke til! Anonymous poster hash: 3d8db...28c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Spørs jo hvor mange som er innkalt da. Er det fire, har du 25% sjangs. Er det tre er det 33%, to 50%. Enkel matematikk. Lykke til Anonymous poster hash: 0ec63...ce7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Nei, all logikk tilsier at det blir mindre og mindre sjanse jo lenger frem i køen man rykker. Som man spør får man svar :-) Anonymous poster hash: 8602c...517
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Det kommer helt an på. Når jeg rekrutterer kaller jeg stort sett kun inn veldig aktuelle kandidater til 2.gangsintervju. Men noen ganger tar jeg en ekstra runde med en kandidat jeg er usikker på. Det hender at inntrykket av kandidaten endrer seg veldig i runde nummer to, både til det værre og det bedre, så intet er gitt. Av og til er det en kandidat som er soleklart innstilt som nummer 1 fra første stund, og da blir de andre vi kaller inn for andre gang mer for å ta en siste sammenlikning for ikke å låse oss helt til en person, samt for å ha en nummer to klar om nummer en takker nei til stillingen. Det er i alle fall langt fra slik at man har 25 % sjans m 4 kandidater osv, det er nok mye mer avansert enn som så:-) Anonymous poster hash: f9ba7...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå