Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Det står timeplaner til studiene inne på høgskolen sin side, er det de timene som er obligatoriske? En hel da står det ingenting, kan jeg bare være hjemme/på biblioteket og lese? MÅ man jobbe i grupper? Jeg lærer mest når jeg jobber alene! Blir alltid bare tull i grupper! Kan være jeg har vært litt uheldig med gruppearbeid før da:p Har høgskolen egne praksisplasser studentene må velge mellom, eller kan jeg velge noe i nærheten? Håper noen erfarne studenter vil svare!:-) Anonymous poster hash: 2e8f0...d03
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Da jeg studerte førskolelærer ved Høyskolen i Østfold, var det mye obligatorisk. Mye av arbeidskravene skulle gjøres i basisgruppe.Det var skolen som bestemte praksisplassene.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Jeg går på høgskole og alle forelesninger vi har er obligatoriske. Noen gruppearbeid er også obligatoriske, enten ved innlevering eller ved fremføring, og ellers så velger vi om vi vil jobbe alene eller i grupper. Anonymous poster hash: 843cd...25e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Jeg går på høgskole og alle forelesninger vi har er obligatoriske. Noen gruppearbeid er også obligatoriske, enten ved innlevering eller ved fremføring, og ellers så velger vi om vi vil jobbe alene eller i grupper. Anonymous poster hash: 843cd...25e Men kan jeg gå ut i fra at det er det som står på timeplanen som er de obligatoriske forelesningene? Håper det ikke er så altfor mye, da jeg har litt lang reisevei og må rekke å hente i bhg:/ Anonymous poster hash: 2e8f0...d03
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Det står timeplaner til studiene inne på høgskolen sin side, er det de timene som er obligatoriske? En hel da står det ingenting, kan jeg bare være hjemme/på biblioteket og lese? MÅ man jobbe i grupper? Jeg lærer mest når jeg jobber alene! Blir alltid bare tull i grupper! Kan være jeg har vært litt uheldig med gruppearbeid før da:p Har høgskolen egne praksisplasser studentene må velge mellom, eller kan jeg velge noe i nærheten? Håper noen erfarne studenter vil svare!:-) Anonymous poster hash: 2e8f0...d03 De timene som står på timeplanen er nok alle timene dine, kan være at ikke alle er obligatorisk. Må neste høre med læreren. Hvis en hel dag står tom så regner jeg med at du ikke må møte på skolen den dagen. Da kan du lese hjemme/på biblioteket som du vil. Hvis det er gruppearbeid eller gruppeinnleveringer så må du nok jobbe i gruppe, men ellers kan du jobbe som du vil. Jeg jobbet kun i grupper når man måtte det, ellers jobbet jeg alene. Lærer bedre da synes jeg. Studieplasser har nok avtaler med forskjellige bedrifter/bhg/sykehjem alt ettersom hva utdannelse du tar. Og man får da praksisplass på en av de stedene. Mange steder så blir de som har barn prioritert og får velge hvor de vil være i praksis. Dette må du nok søke om. Hør med læreren/veilederen din:) Hvilke utdannelse er det du tar? Lykke til, du har en Spennendes til i møte
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Det står timeplaner til studiene inne på høgskolen sin side, er det de timene som er obligatoriske? En hel da står det ingenting, kan jeg bare være hjemme/på biblioteket og lese? MÅ man jobbe i grupper? Jeg lærer mest når jeg jobber alene! Blir alltid bare tull i grupper! Kan være jeg har vært litt uheldig med gruppearbeid før da:p Har høgskolen egne praksisplasser studentene må velge mellom, eller kan jeg velge noe i nærheten? Håper noen erfarne studenter vil svare!:-) Anonymous poster hash: 2e8f0...d03 De timene som står på timeplanen er nok alle timene dine, kan være at ikke alle er obligatorisk. Må neste høre med læreren. Hvis en hel dag står tom så regner jeg med at du ikke må møte på skolen den dagen. Da kan du lese hjemme/på biblioteket som du vil. Hvis det er gruppearbeid eller gruppeinnleveringer så må du nok jobbe i gruppe, men ellers kan du jobbe som du vil. Jeg jobbet kun i grupper når man måtte det, ellers jobbet jeg alene. Lærer bedre da synes jeg. Studieplasser har nok avtaler med forskjellige bedrifter/bhg/sykehjem alt ettersom hva utdannelse du tar. Og man får da praksisplass på en av de stedene. Mange steder så blir de som har barn prioritert og får velge hvor de vil være i praksis. Dette må du nok søke om. Hør med læreren/veilederen din:) Hvilke utdannelse er det du tar? Lykke til, du har en Spennendes til i møte Takk for svar:-) Tar barnehagelærer! Har tenkt på å begynne i mange år, men først var ungene så små, og sist, for 4 år siden ble jeg plutselig gravid igjen (lurer på hvordan det kan ha skjedd:p). Nå er minste over 3, så da søkte jeg plass da! Jeg gleder meg, men er så redd jeg ikke får det til å gå opp med henting og sånne ting da! Mannen jobber så sent, så han kan ikke hente så ofte. Dessuten er jeg livredd for å gå glipp av tid med ungene! Vurderer å flytte nærmere, men da må ungene bytte skole og Bhg:/ Anonymous poster hash: 2e8f0...d03
marsve Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Du må høre hva som er obligatorisk og ikke. Praksisplass får du tildelt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Timeplanen viser nok alle timene, ikke bare de obligatoriske. Prøv heller å finne emnebrskrivelser av ulike fag eller studentinfo. Burde stå ett sted hva som er obligatorisk av forelesninger og gruppearbeid. Når du har barn så prioriteres du nok til en praksisplass i nærheten. Mulig dere kan ønske noe også. Men ofte sendes folk landet rundt om nødvendig (de uten barn), uansett om de vil eller ikke. Anonymous poster hash: af086...8f6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Timeplanen viser nok alle timene, ikke bare de obligatoriske. Prøv heller å finne emnebrskrivelser av ulike fag eller studentinfo. Burde stå ett sted hva som er obligatorisk av forelesninger og gruppearbeid. Når du har barn så prioriteres du nok til en praksisplass i nærheten. Mulig dere kan ønske noe også. Men ofte sendes folk landet rundt om nødvendig (de uten barn), uansett om de vil eller ikke. Anonymous poster hash: af086...8f6 Skal snakke med praksisansvarlig neste uke om det er mulig å få en barnehage nær meg. Greit å få avklaring tidligst mulig:-) Anonymous poster hash: 2e8f0...d03
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Det er forskjellig praksis fra skole til skole... spør lærerne dine, evt medelevene? Anonymous poster hash: 49238...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå