Gå til innhold

skolestart høsten 2014

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter skal begynne på skole neste høst. Har prøvd å finne litt info på nettet ang dette, men kan ikke finne så mye om det og det lille jeg finner skjønner jeg rett og slett ikke.

Er det noen her inne som har barn som går på skole? trenger litt hjelp, må vi søken henne inn på skole, på samme måte som barnehage? eller er dette noe som går automatisk? det samme gjelder sfo, er dette noe vi må søke om i mars? og evt hvor gjør vi dette. 

sikkert noen som syntes dette er teite spørsmål, men har prøvd å finne ut av dette, men klarer det ikke. 

Anonymous poster hash: 809d5...4af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet går i Bhg går gjør barnehagen dette! Sånn var det her! Så fikk. I informasjon om SFO og sånne ting i posten! Spør barnehagen, kan jo være det er forskjellig fra plass til plass:-)

Ikke dumme spørsmål!:-)

Skrevet

tusen takk for svar=) da skal jeg snakke med bhg=)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi fikk skjema i posten om innskriving i skolen. Sfo søkes ikke om, man bare melder de inn. Hør med barnehagen :)

Skrevet

du får innkalling til skole (den nærmeste der du bor i god tid, sikkert allerede nå nærmere jul)..
Deretter får dere info og skjema fra SFO enten i posten eller på skolebesøk som de fleste skoler har.. da melder dere bare inn barnet på SFO.. skolen går som sagt automatisk

Anonymous poster hash: 4e9b4...fda
Skrevet

Jeg har tre barn, og har aldri søkt noen av dem inn i grunnskolen. Det går av seg selv.

Sånn utpå nyåret en gang, altså i januar-februar det kalenderåret de skal begynne, har vi fått et brev i posten med invitasjon til innskriving på skolen. Da har vi møtt opp, og der har vi også fått skjema for å søke om skoleskyss (gjelder bare hvis avstanden er større enn 2 km fra skolen for førsteklassinger) og skjema og frist for innmelding på SFO. Og all mulig annen info man trenger.

Ha litt is i magen, dette haster ikke.

Skrevet

tusen takk for gode svar=) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...