Gå til innhold

Hvor egoistisk er en mann som er utro mot sin totalt aseksuelle kone?

Anbefalte innlegg

Da spør jeg deg mann:

1. Siden ingen plutselig bare blir aseksuell, så bør du ha fått noen hint om dette tidligere. Hva kan du eventuelt ha oversett av tegn før?

2. Og: Har hun noen gang spurt deg om å bli med på parterapi? Sånn for omtrent 6-8 år siden? Gadd du da i det hele tatt å ta spørsmålet seriøst? Om ikke, så er det dette du betaler med renter nå, i form av sex på minussiden. Hun har nok gitt deg opp. Mulig du gjør dere begge en tjeneste og tar med deg det åndsfjerne hue ditt ut av forholdet og tar deg en pilgrimsferd for å klarne skallen litt... Kanskje du ender opp med å angre på at du ikke tok hue ut av sanden og etterkom ønsket hennes om mer tilstedeværelse og respekt før.

3. I forhold til utroskap: Å pule frivillig på andre enn den du har gitt et løfte til er utroskap. Om hun ikke vil i parterapi nå, så bør du ta deg en tur til en samlivsterapeut alene. Tror ikke du blir anbefalt å lufte kuken i nabolaget av terapeuten heller.

Anonymous poster hash: bc343...896

Fortsetter under...

En kompis av meg opplevde sextørke i flere år. Tilsynelatende ikke annet enn at hun bare ikke hadde lyst på sex lenger.

Ikke hadde kona hatt fødseldepresjon, ikke hadde hun vært mer sliten enn normalt, ikke hadde hun vært fysisk eller psykisk syk. Hun hadde tidligere vært glad i sex med mannen. De hadde ikke kranglet noe spesielt, han gjorde omtrent like mye som henne i hjemmet.

Hun ville ikke være med i terapi, mente det ikke var noe problemer dem imellom.

Da jeg ble kjent med ham hadde det vært sextørke i to år. Tok en god stund før jeg spurte ham om han hadde vurdert om kona var utro. Dette benektet han på det sterkeste.

Jeg sa til ham at hvis ikke noe av det jeg spurte ham om var tilfelle, da sa jeg at det var store sjanser for at hun var utro.

Det gikk nesten to år til - da viste det seg at hun hadde vært utro med samme mann i alle årene hun hadde nektet mannen sex. De er fremdeles gift, har de siste par-tre årene sex en gang iblant.... holder sammen "pga barna".... men har lite respekt for hverandre.

Så det kan være mange grunner til sextørke.

Anonymous poster hash: 39996...5c9

Da spør jeg deg mann:

1. Siden ingen plutselig bare blir aseksuell, så bør du ha fått noen hint om dette tidligere. Hva kan du eventuelt ha oversett av tegn før?

2. Og: Har hun noen gang spurt deg om å bli med på parterapi? Sånn for omtrent 6-8 år siden? Gadd du da i det hele tatt å ta spørsmålet seriøst? Om ikke, så er det dette du betaler med renter nå, i form av sex på minussiden. Hun har nok gitt deg opp. Mulig du gjør dere begge en tjeneste og tar med deg det åndsfjerne hue ditt ut av forholdet og tar deg en pilgrimsferd for å klarne skallen litt... Kanskje du ender opp med å angre på at du ikke tok hue ut av sanden og etterkom ønsket hennes om mer tilstedeværelse og respekt før.

3. I forhold til utroskap: Å pule frivillig på andre enn den du har gitt et løfte til er utroskap. Om hun ikke vil i parterapi nå, så bør du ta deg en tur til en samlivsterapeut alene. Tror ikke du blir anbefalt å lufte kuken i nabolaget av terapeuten heller.

Anonymous poster hash: bc343...896

Wow.... Her kom det et fryktelig bittert svar, du... Hvorfor i alle dager mener du dette er hans feil??? Du kjenner dem ikke, men har konkludert at det er hans skyld??

Vet du, det er faktisk ikke uvanlig at mødre (spesielt når barna er helt små) ikke har de samme behovene for nærhet da de får så mye nærhet og kos fra babyen. Men de aller fleste klarer å ta hensyn til partneren for det. Og å streike i 4 år?? Har ikke ord... Jeg hadde ikke blitt i et sexløst forhold, det hadde jeg bare ikke klart. Sex er viktig for selvfølelsen min, det er godt å føle seg elsket av den man selv elsker.

Man er 2 i et forhold og det er viktig at begge føler de får dekket sine behov. Om hun ikke engang ønsker å løse problemet, så kan hun heller ikke klage om mannen selv løser problemet..

Men uansett hva du gjør; IKKE vær utro! Det er det styggeste du gjør mot henne!

Uansett hva hun forsvarer seg med, og uansett hvor lite du forstår grunnen, så fortjener hun ikke å bli bedratt. Enten må du få klarsignal til å få ha sex med andre, eller så må du velge hva som er viktigst for deg. Å være i et kjærlighetsløst forhold "for barnas skyld", eller å gi deg selv sjansen til å finne en annen som virkelig begjærer deg og ønsker å være nær deg.. Men utroskap er ikke et alternativ! Jeg kan nesten garantere at hvis du kjører dobbelt bak hennes rygg og hun finner det ut, så vil ekteskapet være over uansett. Og du har da skapt det du frykter mest..at familien går i oppløsning :(

Anonymous poster hash: a7f7f...bc2

HI her igjen.

Takk for mange svar, jeg må bare poengtere at jeg ikke har funnet noe potensielt elskerinneemne. Men er frustrert og vurderer det mer og mer.

Jeg har de siste årene gjort hva jeg kan for å godgjøre henne. Jeg gjør mer enn henne i huset, jeg tar alltid barna om natta, jeg oppfordrer henne til å komme seg ut og spanderer spa på henne når hun er sliten. Jeg holder meg i form og pynter meg for henne.

Hun er en bra kvinne og jeg ønsker ikke å miste henne. Allikevel disse tankene.

Interessen for å snakke om sex er ikke til stede, terapi er uaktuelt.

Jeg tror ikke hun er utro.

Tanken går jo også på hva slags kvinne jeg burde velge som elskerinne. Eventuelt.

Burde det kanskje være en som er åpenbart mindre attraktiv enn min kone?

Anonymous poster hash: bd2c7...d80

Annonse

Jeg ville først og fremst forlanget en forklaring, og gjort det klart at hvis hun ikke gikk med på terapi for å klarne opp mellom dere, ville jeg pakket og gått min vei. Og bedt henne tenke på det beste for barna.

Anonymous poster hash: 1d6de...cbb

Altså, kona er rett og slett aseksuell. Har nektet ham sex siden siste barn ble født for fire år siden.

Hun er helg uinteressert og han er frustrert. Ønsker ikke å bryte opp familien eller skille seg fra henne. Han har bedt henne flere ganger om å bli med i terapi, hun nekter og sier hun ikke gidder. (!)

Er han fortsatt en udugelig drittsekk hvis han har sex med en annen?

Du er altså den som håper han kan være utro med deg? Seriøst, leter du etter unnskyldning til at det er greit? Det er IKKE GREIT Å ØDELEGGE ANDRES FORHOLD! Finn deg en annen singel mann.

Anonymous poster hash: 1dc5a...60b

Altså, kona er rett og slett aseksuell. Har nektet ham sex siden siste barn ble født for fire år siden.

Hun er helg uinteressert og han er frustrert. Ønsker ikke å bryte opp familien eller skille seg fra henne. Han har bedt henne flere ganger om å bli med i terapi, hun nekter og sier hun ikke gidder. (!)

Er han fortsatt en udugelig drittsekk hvis han har sex med en annen?

Du er altså den som håper han kan være utro med deg? Seriøst, leter du etter unnskyldning til at det er greit? Det er IKKE GREIT Å ØDELEGGE ANDRES FORHOLD! Finn deg en annen singel mann.

Anonymous poster hash: 1dc5a...60b

Tror du bør lese bedre, for det kommer tydelig frem at dette er mannen som spør for seg selv, ingen elskerinne eller noe..

HI: Prat med henne om dette, fortell at enda forholdet deres er storartet på alle andre punkt, så savner du likefremt sexlivet. Vær helt åpen om de tankene du bærer på om utroskap, at du er på randen av å gjennomføre det, ikke fordi du ikke vil ha henne, men fordi du ikke får henne seksuelt.

Samboeren her gjorde det med meg..

Vi hadde to små barn, og sex hadde ikke jeg et behov for, det slo meg ikke engang at han kanskje hadde det samme behovet som før han ble forelder, tross en del snakk om sex. Jeg var blitt mamma og sex var ikke som før for meg.. Kanskje en del av meg kun hadde sex for å få barn, og når det var over, så falt sexbehovet bort? Vet virkelig ikke..

Men etter 5 tålmodige år fra hans side, med litt småmasing i 4 år, så kom han til meg etter 1 år uten mas, og fortalte at enda sex ikke var viktigere enn det vi hadde skapt sammen, så savnet han sex såpass mye, at han var like ved å ødelegge alt med å være utro.

Dette åpnet øynene mine for hva sex betydde for han, for enda det høyst sannsynlig kun var for re produsering for meg, så var det en del av kjærligheten for han. Jeg sa vi fikk prøve å komme inn i sexlivet igjen, for jeg ville ikke miste han, men det hadde hent om han var utro, for det ville jeg ikke holdt ut.. Det har tatt oss nesten 1 år nå, men nå er vi kommet inn i det at vi har sex 1-5 ganger i mnd, jeg er ikke den som stornyter det, men det er både fint og godt, det gir en nærhet jeg helt hadde glemt.

Anonymous poster hash: 7039e...874

Jeg synes det er ok så lenge han sier ifra om at han skaffer seg en elskerinne om hun fortsatt nekter sex og parterapi..det kommer jeg også til å ta opp med mannen snart om det ikke bli noen forandring.

Anonymous poster hash: 5ad85...ceb

Kan ikke forlange HI skal leve i årevis med ei dame som nekter ha sex, og nekter finne løsninger på dette via terapi el samtaler. Det er veldig unormalt og de lever jo ikke som ektepar men som co parents bare. Jeg bifaller absolutt ikke utroskap men her forstår jeg faktisk mannen. Jeg hadde vært så rett ut og fortalt kona at jeg ikke kunne levd sånn i årevis til. Finn ut av det, hvorfor hun ikke vil og gjør noe med det, eller så må han få finne seg et subsitutt for sex delen.

Annonse

I mine øyne er det logisk og enkelt hva du bør gjøre: 1. Gi fruen et valg, jobbe med saken eller la deg få dekket behovet ett annet sted. Om hun ikke vil noen av delene har du følgende valg: bli og lære deg å leve med det eller gå fra henne. Såpass ryddig bør du være. Da har du gitt henne muligheten til å velge, men viten om hvor mye dette faktisk plager deg.

Vel, utroskap er ikke greit. Men på sett og vis forstår jeg frustrasjonen din og synes hun er egoistisk som tar helt avstand fra sexlivet.

Du høres ut som en bra mann, selv om du står på kanten til å være utro.

Slik du beskriver deg, kona di og hvordan du gjør alt for henne og for å bevare det dere har sammen, så kjenner jeg at jeg blir litt sjalu på henne faktisk. For de eneste menn jeg har hatt er menn som lyver og bedrar så fort man snur ryggen til ett sekund, de bra mennene er opptatte. 

Jeg vil råde deg til å fortelle henne hva du føler og tenker, uten å presse henne, så kanskje hun begynner å tenke. Lykke til! :)

Forstår frustrasjonen din, men mener å gå bak ryggen er råttent uansett grunn.

Slik jeg ser det er det et pat ting du kan gjøre.

Fortelle hvordan du tenker, den hele og fulle sannheten. Spør så hva hun mener du skal gjøre.

si det er utholdelig for deg slik det er nå. Om hun ikke synes det er greit at du blir tilfredstillt en annen plass, så mener jeg du har valget mellom å gå eller å godta.

du sier du ikke vil gå fra henne. Men om hun ikke synes det er ok at du er med koen andre så er det noe du må forholde deg til.

så i bunn og grunn har du 3 "muligheter"

1. Bli og ha et sexuelt forhold på si HVIS hun godtar det

2. Bli og innfinn deg med situasjonen

3. Forlat henne og ha så mye sex du måtte ønske. . Men da kanskje uten de trygge rammene.

Et forhold handler om å gi og ta, og sex er en uunnværlig del av et sunt samliv. Selv om man i et forhold selvfølgelig skal forstå, støtte og ikke gå bak ryggen på hverandre, så går ansvaret også den andre veien. Det er kanskje ikke kona sin feil at hun er aseksuell, men i et samliv må man faktisk samarbeide, og om hun ikke er interessert i å gjøre noe for å forandre situasjonen, så bør mannen i hvert fall få velsignelse til å dekke sine kjødelige behov andre steder. Men utroskap er fremdeles utroskap, og et labert sexliv er likevel ikke en gyldig unnskyldning for å bedra partneren sin. Jeg ville tatt det opp som et ultimatum. Enten må vi gå i terapi, eller så må jeg få dekke mine behov på andre måter - men NOE må i hvert fall skje hvis vi skal kunne fortsette å leve sammen. Om hun fremdeles ikke er interessert i å samarbeide, så synes jeg ærlig talt du fortjener noe bedre.

Anonymous poster hash: 958ad...42c

Hvis hun viser han omsorg og kjærlighet på andre måter, og han fremdeles må dyppe dingsen sin i en annen kvinnes vagina for å bli helt happy, så er han i mine øyne en dritt og ingenting. Om hun ikke viser omsorg for han og nekter å gjøre noe med problemene, ja da forlater han henne, og SÅ gjør som han vil (sjekk at det ikke ligger noen depresjon til grunn først, de pleier ikke være interessert i å ta tak i problemene sine).

Anonymous poster hash: 4cedd...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...