PrinsessensMor Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 har en datter som begynner på skolen høsten 2014, så er ett år til enda=) Dette er mitt første barn, så alt dette med skolestart er helt nytt for meg. Leste noe om innskriving i skolen,men kan ikke finne det igjen. er det slik at man som foreldre må kontakte skole barnet skal gå på? eller er dette som som går automatisk? er det oss som foreldre som må finne skjemaer osv og send til skolen eller er dette også noe som skolen evt sender ut til oss?
Trultemor85 Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Det går automatisk pleier å være innskriving januar, februar eller Mars
Giss Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Det kommer automatisk. Men jeg har hatt stor nytte av å snakke med pædagogerne i barnehagen for de kjenner den lokale skolen og vet hvordan førsteklassingerne blir mottatt og hvilke rutiner for overgang, skolebesøk osv det er.
PrinsessensMor Skrevet 17. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2013 takk for svar=) kommer til å snakke med ped i barnehagen=)
Love my kidz Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Er som de andre sier i første kvartal neste år ja, her i byen vår var det annonse i avisa, ikke brev, så følg med! Alternativt sjekk hjemmesiden til kommunen din innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå