Gå til innhold

Må tilbakebetale Nav 18000kr:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ring nav så får du en betalingsplan :-) dette skjedde meg en gang hvor jeg ikke trodde det spilte noen rolle om jeg fikk os kontra lønn ifh stønad til barnetilsyn. Summen var jo lik. Men det ordnet seg fint :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagene plikter faktisk å melde inn dette. På et skjema som heter noe så fancy som "kontantstøtterapport". Gjør det hver måned.

Anonymous poster hash: a9fff...b86

Skrevet

Jeg har ikke merket at det kom inn full kontantstøtte. Med de andre barna mine har dette gått automatisk. Vinglepetrine:du er ikke den skarpeste kniven i skuffen!!

Hi

Anonymous poster hash: b1225...4c4

Nei, jeg er skikkelig dum som har full oversikt over økonomien min og hva som kommer inn på konto!

Anonymous poster hash: aeab5...dbb

Skrevet

Jeg merker faktisk om jeg plutselig får inn over 3000 kr i mnd ekstra... Og jaffal at det plutselig hadde forsvunnet det (som når barnet begynner i barnehage...) å melde fra er DIN plikt. Det at du ikke merker dette beløpet vit er kanskje om at du ikke har så dårlig økonomi likevel HI?

Anonymous poster hash: 7de20...332

Skrevet

Det er ditt eget ansvar å melde fra til NAV. Jeg fikk over lengre tid litt over 70000 for mye, kom regning i posten her og. Fikk rentefritt lån gjennom jobben.

Anonymous poster hash: e794e...e1e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor mye får man i kontantstøtte da?

Og man får det fra den måneden barnet fyller 1 år?

Og får man det selv om man jobber 100%? Så lenge barnet ikke går i bhg?

Skrevet

sjekk forsiden på www.nav.no under viktig informasjon : husk å melde fra om barnehageplass!!

Anonymous poster hash: 165cd...f45
Skrevet

Leste først 180 000, og tenkte at den var kjip. Men 18 000 må vel være mulig å få en overkommelig nedbetalinsplan på?

Anonymous poster hash: 14331...1e6

Gjest sussie77
Skrevet

Hvor mye får man i kontantstøtte da?

Og man får det fra den måneden barnet fyller 1 år?

Og får man det selv om man jobber 100%? Så lenge barnet ikke går i bhg?

5000 kr til barnet er 18 måneder og etter det 3300 (tror jeg det fortsatt er?)

Får fra måneden etter.

Ja. 

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Takk for svar, jeg har da misforstått, jeg trodde poenget var at barna skulle få muligheten å være hjemme litt lengre, og ikke begynne i bhg så tidlig, men da er det jo egentlig bare å skaffe dagmamma og begynne å jobbe...?

Skrevet

Takk for svar, jeg har da misforstått, jeg trodde poenget var at barna skulle få muligheten å være hjemme litt lengre, og ikke begynne i bhg så tidlig, men da er det jo egentlig bare å skaffe dagmamma og begynne å jobbe...?

Nei, poenget er at man skal få større valgfrihet. Og ja, et av de valgene er dagmamma.

Anonymous poster hash: 75461...5b2

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja, da har jeg misforstått :)

Skrevet

Poenget var å få full barnehagedekning. Om du dagmamma er det en mindre i kø. Mye billigere for staten med kontantøtte enn å bygge barnehager.

Anonymous poster hash: 5f0dc...2aa

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja, det var jo for så vidt logisk :)

Skrevet

Du har fått penger urettmessig utbetalt fordi du har unnlatt å gi informasjon du var forpliktet til å gi. Dersom du ikke kan betale tilbake alt på en gang, er det sikkert mulig å få til en nedbetalingsordning du kan leve med.

Anonymous poster hash: c0bcc...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...