Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Har ikke meldt fra at barnet har gått i bhg 40%,trodde ikke man måtte det. Så jeg har visst fått for mye kontantstøtte. Fikk en regning på hele beløpet. Jeg har ikke råd til å betale alt på engang,er alene med 3barn. Jeg får bare bidragsforskudd av Nav så regner med at pappaen har en del gjeld. Er det noe jeg kan få å bruke? Anonymous poster hash: b1225...4c4
Gjest Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Trodde barnehagen meldte i fra til NAV jeg da? Kjører de ikke slike lister hver mnd da? Huff.... men ta en telefon til NAV for å høre hva dere kan bli enige om ang den tilbakebetalingen Løser seg nok skal du se.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Dur får ringe NAV innkreving og høre med dem. Det står vel i vedtaket du fikk at du må opplyse alle endringer? Anonymous poster hash: a27a3...c0f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Man må alltid lese vedtaket sitt og sette seg inn i reglene som gjelder for ytelsen. Selvfølgelig er det trist at man får et så stort krav, men du har faktisk fått penger du ikke skal ha. Du kan ta en prat med de og høre om det er mulig å få en nedbetalingsplan. Det ordner seg nok:) Og da har du lært til neste gang at du må undersøke hva som må meldes inn eller ei. Anonymous poster hash: 3b5be...e4a
☆☆☆ Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Men korleis har du unngått å legge merke til at du har fått full kontantstøtte? Kontakt NAV og hør om du kan få ein nedbetalingsavtale.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Trodde barnehagen meldte i fra til NAV jeg da? Kjører de ikke slike lister hver mnd da? Huff.... men ta en telefon til NAV for å høre hva dere kan bli enige om ang den tilbakebetalingen Løser seg nok skal du se. Det er vel ett av de største problemene i NAV, at folk tror... Barnehagene har ikke informasjonsplikt til NAV. Dessverre er det ikke lagt opp til et enkelt system i de offentlige etatene i Norge. Da hadde man unngått mye. Anonymous poster hash: 3b5be...e4a
SameSara Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Barnehagene har ikke noe ansvar for å melde inn til NAV og barnehagen har ikke oversikt over hvem som mottar kontantstøtte. Enhver som mottar stønader fra NAV er selv ansvarlig for å melde fra om endringer. Du får ta kontakt med NAV og be om å få delt opp beløpet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Du får tilbakebetalingsavtale,bare ta kontakt med dem.Dette er jo din egen feil.. Anonymous poster hash: cfc36...11b
☆☆☆ Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Trodde barnehagen meldte i fra til NAV jeg da? Kjører de ikke slike lister hver mnd da? Huff.... men ta en telefon til NAV for å høre hva dere kan bli enige om ang den tilbakebetalingen Løser seg nok skal du se. Det er vel ett av de største problemene i NAV, at folk tror... Barnehagene har ikke informasjonsplikt til NAV. Dessverre er det ikke lagt opp til et enkelt system i de offentlige etatene i Norge. Da hadde man unngått mye. Anonymous poster hash: 3b5be...e4a Barnehagane rapporterar til NAV, det har dei plikt til. Listene blir brukt til å avdekke trygdesvindel. Det å melde frå om endringar som har konsekvensar for ei trygdeyting er ei plikt den enkelte har. Det gjeld enten det er kontsntstøtte, sjukepengar, pensjon eller andre utbetalingar ein får.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Jeg vil sterkt anta at det er pga barnehagen har meldt fra at dette er blitt oppdaget for HI har jo åpenbart ikke meldt fra selv. Dessverre er nok ikke alle barnehagene like kjappe med å melde fra og da kan det ta et par måneder før slike feil blir oppdaget. Kjipt for deg HI men du har faktisk plikt til å melde fra selv om alt som kan ha konsekvens for ytelsen du mottar. Full kontantstøtte mottar man fordi man IKKE opptar plass i statsfinansiert barnehage, dermed sier det seg selv at man må si ifra når man får barnehageplass. Ta kontakt med nav innkreving så får du nok en avbetalingsavtale.. Anonymous poster hash: 165cd...f45
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Herregud, kontantstøtte får du for å være hjemme med barnet. Bare å betale tilbake!! Anonymous poster hash: 2ab7e...8c2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Man trenger ikke og være Einstein for og skjønne at det skal sies fra om.... Anonymous poster hash: b9a04...b77
Gjest Vicky Pollard Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 (endret) Kjipt, kjipt. Hvorfor er det ingen som leser vedtakene de får i posten? Dyr lærdom, hi. Du får sikkert til en nedbetalingsordning. Kanskje de bare kan trekke deg i batnetrygd en stund framover? Ps. Stusset du ikke da du fortsatte å få full KS.? Endret 15. august 2013 av Vicky Pollard
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Hvor dum går det ann å bli da? Visste du ikke at kontantstøtte var noe man fikk for å være hjemme med barn? Dette er trygdesvindel og jeg mener du burde fått en saftig bot i tillegg til å måtte betale tilbake det du allerede har lurt til deg! Snylter! Anonymous poster hash: aeab5...dbb
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Du har levd godt på ekstra penger, så nå er det bayback time... Ikke synd på deg... Anonymous poster hash: b9a04...b77
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Herregud så slemme mange av dere er, hun vil jo tydeligvis gjøre opp for seg, er jo det som teller. .feil kan alle gjøre! ! Anonymous poster hash: 1246e...1f9
Perlejente Skrevet 15. august 2013 #17 Skrevet 15. august 2013 Det er jo ikke sikkert hun har svindlet bevist hvis hun har mottatt penger uten å merke at hun har fått penger på konto..Men hvis du ikke har merket at pengene har kommet, så burde du ha grei nok økonomi til å betale tilbake de fleste har jo en viss oversikt over kontoene sine vil jeg tro Er det slik det er HI?
Gjest Vinglepetrine Skrevet 15. august 2013 #18 Skrevet 15. august 2013 Så du trodde at kontantstøtte var noe du fikk for å ha ungen din i barnehage? Lukter litt svidd av den der, altså!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #19 Skrevet 15. august 2013 Jeg har ikke merket at det kom inn full kontantstøtte. Med de andre barna mine har dette gått automatisk. Vinglepetrine:du er ikke den skarpeste kniven i skuffen!! Hi Anonymous poster hash: b1225...4c4
Perlejente Skrevet 15. august 2013 #20 Skrevet 15. august 2013 Jeg har ikke merket at det kom inn full kontantstøtte. Med de andre barna mine har dette gått automatisk. Vinglepetrine:du er ikke den skarpeste kniven i skuffen!! HiAnonymous poster hash: b1225...4c4 Nå aner ikke jeg hva kontantstøtten ligger på, men samme det, det er vel ikke de største differansene uansett, så da er det lett så lett å holde oversikt om man feks har fått 1-2 K ekstra i mnd.. Jeg kunne nok fint gått i den fella selv..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Jeg trodde og barnehagen sa i fra. Jeg sa i fra selv, selfølgelig- er livredd for å få penger som må tilbakebetales, og da hadde de alt informasjonen. Er 11 år siden da, mye kan være forandret. Anonymous poster hash: ba534...786
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 Leste bare overskriften og visste at det var en gjeng med sure høner som hadde svart her. Slår aldri feil, dere er jammen ikke hyggelige å ha mdz å gjøre Anonymous poster hash: f4313...af6
Mandala Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 Så veldig kjedelig! Jeg måtte betale tilbake 11000 kr en gang. Flyttet til utlandet og fikk brev fra nav om at bidragsforskuddet opphørte pga utvandring, så da trodde jeg i min naivitet at det var noe kommunikasjon i nav slik at det gjaldt barnetrygden også. Der tok jeg feil! Jeg mener å huske at jeg kunne dele opp beløpet om jeg hadde ønsket det.
Gilette Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 Merket du ikke at du fikk for mye da? Det står jo klart og tydelig på nav.no Snakk med NAV/SI og gjør en avtale med de.
marsve Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Når ungene herr begynte i barnehage ringte jeg NAV for å melde fra og de sa at det ikke var noe jeg trengte tenke på eller gjøre noe med for de ville justere pengene utifra informasjonen de fikk fra barnehagen. Så kanskje ikke det som ligger fremst i hodet å rapportere om, når NAV faktisk får informasjonen rett fra barnehagen og en ikke egentlig skal trenge gjøre noe selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå