Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Er det noen gamleby der eller noe? Er det noen puber eller noe man kan spise på som har god mat? Orker ikke fancy restauranter. Er det noen spesielle landemerker vi bør se på osv.? Fløybanen har vi allerede tenkt på så klart Anonymous poster hash: 2cf1b...099
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Pygmalion, kjempe koselig og utrolig god mat til en ok pris, vært der utrolig mange ganger bare den siste mnd. Anonymous poster hash: df49c...bd1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Nabokjelleren har veldig god mat. Anonymous poster hash: 98af3...766
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Pygmalion, kjempe koselig og utrolig god mat til en ok pris, vært der utrolig mange ganger bare den siste mnd. Anonymous poster hash: df49c...bd1 Enig! Anonymous poster hash: 49d9e...94f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Naboen har veldig bra mat. Zupperia har et greit kjøkken og gode porsjoner, men litt kjedelig. Kolonialen i Skostredet er koselig for lunsj. Dessuten synes jeg Smakverket også duger til en god lunsj. Jeg liker ikke Pygmalion; treg, treg betjening og maten ser veldig hjemmelaget ut og det på en negativ måte. Styr absolutt unna Bocca! Anonymous poster hash: f1fac...fa7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Er det noen gamleby der eller noe? Er det noen puber eller noe man kan spise på som har god mat? Orker ikke fancy restauranter. Er det noen spesielle landemerker vi bør se på osv.? Fløybanen har vi allerede tenkt på så klart Anonymous poster hash: 2cf1b...099 Fløybanen, ulriksbanen, bryggen, akvariet Anonymous poster hash: df557...146
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Naboen har veldig bra mat. Zupperia har et greit kjøkken og gode porsjoner, men litt kjedelig. Kolonialen i Skostredet er koselig for lunsj. Dessuten synes jeg Smakverket også duger til en god lunsj. Jeg liker ikke Pygmalion; treg, treg betjening og maten ser veldig hjemmelaget ut og det på en negativ måte. Styr absolutt unna Bocca! Anonymous poster hash: f1fac...fa7 Er det negativt at maten ser hjemmelaget ut?.. Anonymous poster hash: 49d9e...94f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Naboen har veldig bra mat. Zupperia har et greit kjøkken og gode porsjoner, men litt kjedelig. Kolonialen i Skostredet er koselig for lunsj. Dessuten synes jeg Smakverket også duger til en god lunsj. Jeg liker ikke Pygmalion; treg, treg betjening og maten ser veldig hjemmelaget ut og det på en negativ måte. Styr absolutt unna Bocca!Anonymous poster hash: f1fac...fa7 Er det negativt at maten ser hjemmelaget ut?..Anonymous poster hash: 49d9e...94f Ja, jeg synes det ser veldig kjapt tilberedt ut, og veldig enkle løsninger angående tilbehør osv. På Pygmalion går jeg ikke mer. Når det er sagt så har Bergen by skammelig lite å by på når det kommer til mat. Anonymous poster hash: f1fac...fa7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Det er jo sinnsykt mye å se og gjøre i Bergen. KOmmer jo også an på om dere reiser med eller uten barn også (regner med uten, siden dere skal på pub?). I tillegg til alt som allerede er nevnt, er det Kafé Spesial på Vektertorget, og så Kafé Kippers på Verftet, og faktisk restauranten på toppen av Ulriken (men den er litt fancy om kvelden). Kafé Opera er også ok. Gamleby er det også fullt av i Bergen. Både på Fjellsiden, i Sandviken, Marken, Vågsbunnen, Sydneshaugen og Nordnes er det fullt av pittoresk trehusbebyggelse, med roser, smug og trange bakker med brostein. Bryggen er en del av Verdens Kulturarv, så den er dere jo bare nødt til å få med dere. det er nok mye turister der, men den er velig flott og imponerende. Er dere historisk interessert bør dere ta turen inn på Hanseatisk museum innerst på Bryggen. Er dere kunstinteressert, er kunstmuseene (som nå heter Kode 1, Kode 2 osv) veldig bra. Der er for tiden en fin Munch-utstiling. HVis dere har barn med dere, bør dere vel ta en tur på Akvariet og trollskogen på Fløyen, ihvertfal. Der kan de også padle i kano på Skomakerdiket. Anonymous poster hash: b6bac...28b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Escalon har god tapas Cafe Opera pub/spisested/utested. Nihao, bitteliten kinarestaurant på Klosteret, utrolig god mat. men mulig den er stengt. Inside har skikkelig god burger visstnok, men obs - det er utested med metalprofil Zupperia har helt grei mat, og rimelig, men skikkelig masete/bråkete lokale. Naturhistorisk museum er gøy for både store og evt små. Akvariet. Kunstmuseumene. Puber syns jeg er vanskelig å anbefale da du ikke skriver hvor gamle dere er og hva stil dere foretrekker. Det er jo alt fra Bien bar på Danmarksplass, til rocka Garage, til harry Zachen...... Det er jo flust av barer og utesteder i sentrum, så er jo bare å kikke innom og se om det er noe for dere. Anonymous poster hash: 851b4...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå