Gå til innhold

Konflikt med barnefar:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar krever nå at sønnen vår skal fly alene opp til han for samvær. Jeg bor i Oslo. Han Mosjøen. Fram til nå har han flydd ned og hentet han. Sønnen min er 10 år. Har selv sagt det er greit for ham å fly alene. ( sønnen min altså) Jeg har ikke ønsket at han skulle fly alene. Jeg har hovedomsorg. Barnefar har lite samvær. Nå sa han at jeg bare var nødt til å godta at han krever han skal fly alene. Ellers ville han innkalle til mekling for å få en avtale på det. Jeg orket ikke mer diskusjon, og sa greit du skal få viljen din. Nå føles det ikke greit allikevel. Jeg fikk kniven på strupen, og følte meg presset. Noe som ikke kjennes greit. Kan han tvinge meg, og kunne eventuelt retten tvunget meg til å godta det? Takk for svar!

Anonymous poster hash: 90a89...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er stor nok til å fly alene. Tror ikke du kommer noen vei med å nekte.

Anonymous poster hash: 6095c...e01

Skrevet

Når han er 10 år er han gammel nok til å fly alene. Min 6-åring flyr alene fra Tromsø til Haugesund uten problemer.

Anonymous poster hash: 6d151...408
Skrevet

Det går nok bra:) Slipp taket litt nå:)

Anonymous poster hash: e7ae2...98b
Skrevet

En på 10 år burde kunne fly alene så lenge det ikke er spesielle ting som gjør det vanskelig. Jeg fløy alene da jeg var 7 år og det var 2. gangen jeg fløy, første gang var en uke tidligere sammen med pappa på vei dit vi hadde vært (han dro hjem før meg for å jobbe mens jeg ble igjen hos dem vi var på besøk hos). Da ble jeg fulgt helt frem til flytrappa og jeg ble møtt rett utenfor flyet. På selve flyet var det en egen flyvertinne som hadde ansvaret for å passe på meg og de 3-4 andre barna som fløy alene. Jeg regner med at de har en tilsvarende ordning for barn nå også, det har jo ikke akkurat blitt mindre vanlig at barn flyr alene.

Anonymous poster hash: 2b98f...2fd
Skrevet

10-åringer kan vel fly alene. Jeg synes du er urimelig. Aner ikke om du kan tvinges. Hva med å snakke med gutten din om det? Hva synes han?

Anonymous poster hash: 9a291...53d

Skrevet

Jeg har det fulle foreldreansvaret, og mener at jeg skal bli respektert for hva jeg mener. Jeg skjønner at det er tungvint for han, men jeg synes at barnet bør være rundt 12 år. HI

Skrevet

Det er vel det at han presset meg som gjorde utslaget. Er en laaaang historie mellom oss.

Skrevet

Hun skriver jo at sønnen har sagt at han ikke har noe imot å reise alene.

Så jeg tror heller ikke du kommer noen vei, HI.

Skjønner at det er vanskelig å slippe taket, men det virker som om tiden er moden, iallefall for din sønn og hans far.

Det går nok kjempefint, skal du se:)

Anonymous poster hash: 47b79...326

Skrevet

Alvorlig talt, et barn på 10 kan fint fly alene den distansen. Jeg synes du gjør deg vanskelig her, og har full forståelse for at barnefar har sett seg lei på nykkene dine. Full støtte til barnefar herfra. Kankskje det blir litt mer samvær nå som far ikke må ruinere seg hver gang han skal se barnet sitt, for det er vel han som betaler sine egne og guttens reiser?

Anonymous poster hash: 07468...574
Skrevet

Det går fint. En 10-åring blir passet på - og sitter på fremste rad sammen med evt. andre barn som flyr alene, og flyvertinnene passer på at de får alt de trenger. Når de kommer fram, følger flyvertinnene de fram til slektningene som møter de på flyplassen. Det var i alle fall slik i gamle dager da jeg fløy alene.  Senk skuldrene dine:)

Anonymous poster hash: e7ae2...98b
Skrevet

Hva om noe skulle mot all formodning skje.. Ingen kjente rundt han. Jeg aldri til å tilgi meg selv, om det skulle skje:((((

Skrevet

Vi deler utgiftene. Både hans og sønnens flyutgifter.

Skrevet

Hva om noe skulle mot all formodning skje.. Ingen kjente rundt han. Jeg aldri til å tilgi meg selv, om det skulle skje:((((

Herrejemini....Du må slippe taket litt her, det er ikke et lite barn du har lengre. Du kommer aldri til å tilgi deg selv om noe grusomt skulle skje ungen din, uansett om du er tilstede eller ikke.

Tro meg, det er langt verre ting du kommer til å bekymre deg over om kun få år som sex, alkohol, narkotika og fremtid.

Skrevet

Jeg har veldig flyskrekk, så det er her skoen hadde trykket for meg. Det hjelper ikke omhan blir fulgt overalt, jeg hadde vært livredd for at flyet skulle...ja, dere vet... :(

Anonymous poster hash: 4d953...544

Skrevet

Alvorlig talt, et barn på 10 kan fint fly alene den distansen. Jeg synes du gjør deg vanskelig her, og har full forståelse for at barnefar har sett seg lei på nykkene dine. Full støtte til barnefar herfra. Kankskje det blir litt mer samvær nå som far ikke må ruinere seg hver gang han skal se barnet sitt, for det er vel han som betaler sine egne og guttens reiser?

Mine nykker??? Hadde du vist historien vår, hadde du aldri skrevet det.

Skrevet

Hva om noe skulle mot all formodning skje.. Ingen kjente rundt han. Jeg aldri til å tilgi meg selv, om det skulle skje:((((Anonymous poster hash: 90a89...377

Lar du ham kjøre bil med andre? Sannsynligheten for ulykke med bil er myyyyyye større enn ved fly.

Om du ikke er villig til å sende ham alene får du fly opp og ned sammen med ham og betale utgiften for dine billetter helt selv, mens dere spleiser på guttens billetter.

Skrevet

Jeg har veldig flyskrekk, så det er her skoen hadde trykket for meg. Det hjelper ikke omhan blir fulgt overalt, jeg hadde vært livredd for at flyet skulle...ja, dere vet... :(

Anonymous poster hash: 4d953...544

Men flyskrekk er en fullstendig irrasjonell frykt (det er mye farligere å kjøre bil for eksempel), som du bør jobbe for at du ikke overfører til din sønn. Derfor burde du absolutt sende ham alene i fly særlig siden han til og med ytrer at han vil det selv! Tenker dette vil gi ungen masser av mestringsfølelse :)

Skrevet

Mine nykker??? Hadde du vist historien vår, hadde du aldri skrevet det.

Ja, akkurat dette at ungen ikke får fly alene er din hang-up, hvor din irrasjonalitet (flyskrekk) skaper masser problemer for barnefar, og dermed synes jeg i dette tilfellet at du oppfører deg tåpelig. Din og barnefars historikk har liten betydning for hvorvidt gutten klarer å fly alene i en alder av 10 år!

Skrevet

Jeg har det fulle foreldreansvaret, og mener at jeg skal bli respektert for hva jeg mener. Jeg skjønner at det er tungvint for han, men jeg synes at barnet bør være rundt 12 år. HI

jeg skjønner at du kanskje har en historie som er litt turbulent. Men å la han fly fra han er 10 bør absolutt gå..da får han hjelp av flyvertinner og alt. Litt usikker på hvordan det er nå men før fløy man helt alene uten hjelp fra man var 12. Noe å tenke på kanskje at han vet hvordan det er med hjelp først.

Fløy alene her fra jeg var 5 og det gikk veldig fint..

Anonymous poster hash: 1bb7c...60a

Skrevet

Hvis det er så vanskelig for deg, får du fly opp og ned med ham selv. Og dekke den ekstrakostnaden.

Skrevet

Det du krever er helt urimelig. Om du ønsker å ha en slik ordning for et barn som er både stor nok til og komfortabel med å fly alene, bør du selvfølgelig ta bryderiet og ekstrakostnadene selv. Hvorfor skal faren betale for dine fikse ideer?

Anonymous poster hash: d70c0...090
Skrevet

Fra 12 år reiser barn uten tilsyn fra flyselskapet er vel bedre å la han reise 2 år med tilsyn før han slippes løs alene på fly. 

Anonymous poster hash: 29d59...92e

Skrevet

Jeg har overhodet ikke flyskrekk. Har aldri hatt, og kommer ikke til å få. Det var en en annen som skrev det. Jeg har vurdert å fly opp selv ja. Vi snakker om maks 4 samvær i året. Synes godt han kunne ha hentet han. HI

Skrevet

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke betaler? Jeg betaler! HI

Det du krever er helt urimelig. Om du ønsker å ha en slik ordning for et barn som er både stor nok til og komfortabel med å fly alene, bør du selvfølgelig ta bryderiet og ekstrakostnadene selv. Hvorfor skal faren betale for dine fikse ideer?

Anonymous poster hash: d70c0...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...