Gå til innhold

Og prisen til dagens verste mamma gikk til meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn fra 0-6 år, i dag var de rimelig ville alle 3 og gikk bananas da vi kom hjem. 

Endte opp med at 2 av dem sprang tulling i sofaene, mens eldstemann prøvde å roe dem.  Jeg ble redd for at noen skulle falle ned å slå seg.

Så prøvde å ta dem og løfte de ned på gulvet. Antagelig synes de dette var utrolig morro, for de sprang jo bare oppi igjen. Fikk da lagt minstmann ned, og sa forsiktig du kan slå deg. Da kom mellomste og regelrett hoppet mot han. Jeg dyttet henne da bakover for å unngå at hun trampet på lillebroren. Og hun falt bakover å slo hodet i en kant på armlenet på sofaen. Hørtes det verste dunket og hun begynnte å storgråte. Jeg løftet henne opp og da lagde hun slike "kose" lyder vi pleier å lage. og jeg sa unnskyld unnskyld og hun sa det ikke gjorde vondt.

men hele greia freeka meg ut og føler jeg ikke har kontroll, respekt eller noe rett.

Størstemann så på meg med store øyne da det skjedde.

:(

Noen gode råd til å takle 3 villmenn og sette seg i respekt?

(Hadde tatt de med 1 og 1 på gangen ett par ganger før dette) 

Anonymous poster hash: c5647...e27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei i dag stikker jeg av med den prisen :(

Skulle bade toåringen å ta hodet bakover så jeg fikk ut av shampooen å plutselig ramler han med hodet under vannet :(

Fikk jo helt panikk!!

Anonymous poster hash: 654e7...20b
Skrevet

Hihi Nå fniste jeg faktisk.... prøver du å stjele prisen min ? :) hihi 

HI

Skrevet

Huff, damer da! Dere er jo gode mødre! Det VIL ALLTID skje slike uhell :)

HI: Jeg ville parkert dem, satt de i hver sin krok til de roet seg, da viser du at dine regler må følges, ellers blir det kjedelig! Vær tydelig med konsekvens hver gang de trosser deg, da blir det ikke moro lenger ;) Skjønner at du ikke liker sofahopping, har tatt panna mi selv noen gode runder når jeg var liten :P

Og du som glapp ungen i vannet: sånt skjer :) beste er å ikke lage noe nummer av det, fisk opp fort, sjekk kjapt at det ikke er noe fare på ferde, så sier du: " Hoppsan! Du tok det visst en dukkert du! Så du noen fisk?" Da vil ikke barnet nødvendigvis koble det til noe skummelt, friker du ut vil barnet skjønne at dette var kjempeskummelt og kan bli redd vannet :)

Lykke til gode mamma'r :) En skal gjennom mye som mor, og alle har uhell!

Skrevet

Han ble litt redd der og da,men han koste seg i badekaret etter det så tror ikke han har tatt skrekken.

Anonymous poster hash: 654e7...20b
Skrevet

Jeg har også 3 barn i den alderen, 2-7 år+en stor, og når de begynner å fyre hverandre opp så går det ei kule varmt her, ja..

Sånt har skjedd her også. Prøver å hindre at den ene slår seg, og så deiser man borti eller tråkker på en annen i stedenfor..

Men jeg har utrolig liten tålmodighet med sånt tull... Om a slår b, b løper etter for å ta igjen og a sklir på gulvet (fx) så er det faktisk ikke mye sympati å få herfra.. "Sånn går det når man ypper til bråk"... Shit happens, og hadde de bare hørt i første omgang så hadde det ikke skjedd..pleier jeg å forklare mine små...

Anonymous poster hash: 61976...d9d

Skrevet

Alle kan være uheldige, også mammaer!

Det viktigste er så si pent unnskyld til barnet og vise at man er lei seg for hva som skjedde. De tåler en liten smell, og med en rettmessig unnskyldning har de lært seg to ting: 1. Når man herjer for vilt kan det ende i rabalder.

2. Mamma respekterer meg og jeg er verdifull og verdighet selv om jeg er liten

Anonymous poster hash: 0e784...576
Skrevet

Aiai, nå kjente jeg at jeg gruer meg til høsten og vinteren.. Da går vi så mye oppi hverandre at ungene krangler mye mer enn de har gjort i vår og i sommer.

Ikke bare å hive dem ut i hagen i kuling og hagl..:(

Anonymous poster hash: 347df...7ed

Skrevet

Hvis du ikke hadde klarte å skubbe bort barnet som holdt på å hoppe på barnet som lå på gulvet, så kunne jo barnet på gulvet i verstefall knekt ribbeina. Vet om ett barn akkurat det skjedde..

Anonymous poster hash: a0746...c71

Skrevet

Å takk damer, kjenner jeg kan tørke tårene her og løfte hodet litt.... 

Herlighet hadde jo sagt sikkert 10 ggr at de skulle slutte så ingen skadet seg..... hater bare når det blir slik....

HI

Skrevet

Du, 10 ganger er sånn ca 7-8 ganger for mye ;) Si ifra maks 3 ganger (færre hvis eldre barn med ører som funker) deretter tar du barnet unna :)

Kjipt å måtte være kjedelig, men barna må lære at mamma's ord er lov :) Og når du skal si unnskyld for slike hendelser: Si unnskyld for at barnet fikk vondt, men ikke unnskyld det du måtte gjøre, for da udergraver du jo deg selv! Hvis du halvkvalt i gråt sier unnskyld for at barnets herjing ga vondter, så sier du jo at DU tar på deg skylden for at barnet fikk vondt, og det er jo ikke DIN feil at barnet ikke hørte på beskjed. Men si at du er lei deg for at barnet fikk vondt, som skrevet over her, så viser du da at du tar barnets følelser på alvor, men minn også på at dette ikke hadde skjedd dersom barnet hadde hørt :)

Anonymous poster hash: c7561...843
Skrevet

Takk nr 11 for gode råd!

I morgen er jeg hjemme med alle 3 pga planleggingsdag og da skal jeg være konsekvent og gjennomføre ting, for dette gidder jeg ikke....... 

HI

Noen flere gode råd?

Skrevet

Slutt med mange advarsler. En advarsel og så konsekvens. Er de ville så send dem rett ut selv om de ikke har lyst.

Anonymous poster hash: f670f...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...