Gå til innhold

Stemmer du ja eller nei til OL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det ikke litt merkelig at der kun er Oslo-beboere som får gjøre dette? Et eventuelt OL vil jo påvirke hele landets økonomi, Oslo kommune skal jo ikke betale for hele gildet selv.

Anonymous poster hash: 5d8c4...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Oslo skal ta heile regninga om dei skal vere aleine om avgjerda.

Om vi i resten av landet får vere med å bestemme blir det klart nei frå meg. Vi har mykje anna å bruke pengane på.

Skrevet

Synes Oslo skal ta heile regninga om dei skal vere aleine om avgjerda.

Om vi i resten av landet får vere med å bestemme blir det klart nei frå meg. Vi har mykje anna å bruke pengane på.

Noen som vet hvorfor Oslo-beboere er de eneste som får stemme? Kan vel ikke kalles særlig demokratisk?

Skrevet

Nei. Vi har veldig mye annet vi trenger å bruke de pengene på!

Skrevet

NEI TIL OL! 

Og det er skikkelig merkelig at ikke hele landet skal få være med på å velge.

Anonymous poster hash: 781c5...61f
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ville stemt nei.

Grunnen til at det er kun Oslo folk som får stemme er fordi de stemmer over om Oslo skal søke Staten om at vi skal søke om OL. Politikerne i oslo komune kan ikke bestemme hva hele landet skal stemme over de kan bare få folk til å stemme i sitt distrikt.

Når det er sagt syns jeg politikerne på tinget skulle vedtatt at resten av landet skulle få stemme på dette ved valget. Når de ser hvor stort engasjement dette har i befolkningen.

Regner med at uansett hva Oslo folket stemmer så blir det nei.

Tror de på tinget er høyst klar over hvor upopulær en Ol søknad for oslo blir i resten av landet.

Skrevet

Stemmer nei

Anonymous poster hash: bd508...e3b

Skrevet

Stemmer ja.

Skrevet

NEI!

Anonymous poster hash: cd5e8...c9d

Skrevet

Stemmer ja.

Hvorfor?

Skrevet

Ville stemt nei, men bor ikke oslo, så jeg får ikke være med på å ta avgjørelsen.

Skrevet

Hvorfor skulle vi ikke hatt OL her om vi fikk sjansen??

Vanvittig reklame for landet og ja, selv om det er dyrt vil vi tjene på det. Blir som å investere. Bare tenk hvor mye næringslivet vil tjene på dette!

Oslo er jo det mest sentrale, men spesielt pent er det ikke ift naturen oppover i landet. Ikke akkurat hvit snø midt i Oslo vinterstider ;) men å arrangere OL igjen blir som å hoppe etter Wirkola.. Skal mye til for å toppe Lillehammer '94 :)

Jeg stemmer JA til OL i Oslo! Og selvfølgelig må det tas fra fellesen, er ikke bare Oslo sitt ansvar eller fortjeneste. Regner med nabofylkene/kommunene må bistå litt også..

Anonymous poster hash: 38871...3c7

Skrevet

Vanvittig reklame for landet og ja, selv om det er dyrt vil vi tjene på det. Blir som å investere. Bare tenk hvor mye næringslivet vil tjene på dette!

Oslo er jo det mest sentrale, men spesielt pent er det ikke ift naturen oppover i landet. Ikke akkurat hvit snø midt i Oslo vinterstider ;) men å arrangere OL igjen blir som å hoppe etter Wirkola.. Skal mye til for å toppe Lillehammer '94 :)

Jeg stemmer JA til OL i Oslo! Og selvfølgelig må det tas fra fellesen, er ikke bare Oslo sitt ansvar eller fortjeneste. Regner med nabofylkene/kommunene må bistå litt også..

Men enig i at hele landet må få stemme..

Skrevet

Vanvittig reklame for landet og ja, selv om det er dyrt vil vi tjene på det. Blir som å investere. Bare tenk hvor mye næringslivet og mange andre vil tjene på dette!

Men enig i at hele landet må få stemme..

Skrevet

Øøøhhhmmm... Her skjedde det noe rart.. Ikke meningen å spamme her :(

Skrevet

Stemmer ja.

Hvorfor?

Samme grunn som nr 14.

Skrevet

Selvsagt stemmer jeg JA. Og hvorfor skal Oslo ta hele regningen når det gavner HELE landet? Den reklamen et OL gir et land, er helt uvurderlig. Dette så man veldig tydelig etter Lillehammer OL i 1994. Turismen økte betydelig. Og bare for å ha nevnt det, jeg håper ingen i dette forumet går rundt og tror at feks bompenger som håves inn i Oslo kun brukes i Oslo?? Spør hvordan broene og veien ute i provinsen er finansiert, og jeg tror man vil bli overrasket. Men det er kanskje greit, at Oslos midler brukes til broer og veier, hvor det bor 35 fastboende?

Anonymous poster hash: 9ed75...805

Skrevet

Nei.

Det har vært gjort flere studier på reklameeffekten av OL, ingenting tyder på at det er spesielt lukrativt å være arrangør. Pusse opp Oslo bør man kunne gjøre uten å ha sportsleker å skylde på.

Anonymous poster hash: 991f1...d12
Skrevet

Skulle likt å se statistikk på økt turisme til Salt Lake City etter OL ble holdt der (minus mormonerne, som hadde dratt dit uansett).

Skrevet

Haha, ja, du kan så si;-). Bortsett fra at regel nr 1 er å sammenligne land feks som det er naturlig å sammenligne med. USA er på ingen måte i den kategorien.

Anonymous poster hash: 9ed75...805

Skrevet

Nei. Ikke interessert i OL i Oslo. Er jo så vidt 20 år siden Lillehammer, da trenger vi ikke flere milliarder kastet bort igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...