Gå til innhold

Dere som har brutt ut av forholdet pga vold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte du på å komme deg vekk? Evt hvilke instanser tok du kontakt med og hva skjedde? Her skjer det noe igjen og igjen og eneste grunnen er at jeg vil være med barnet mitt hele tiden. Jeg stoler ikke på han som god omsorgsperson sånn hvis han skulle ha henne over flere dager. Jeg ønsker å være en slags buffer eller noe. Men uansett, så tar hun vel skade selv om hun ikke opplever direkte det som skjer:/

Anonymous poster hash: 77c4b...1f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt: Barn som opplever at en av foreldrene blir utsatt for mishandling får større traumer enn barn som blir mishandlet selv. Så ja, det er svært skadelig å oppleve vold i hjemmet!

Jeg tok barnet og dro. Anmeldte ham og det ble rettssak. Han ble dømt til 2 år i fengsel for mishandling av meg. Han kom ut og fikk samvær, gjennom dom, med barnet. Han mishandlet barnet også og fikk ny fengselsdom på 1 år.

Han slapp og gikk til ny sak ang. samvær. Endte opp med at han mistet samvær og ble fradømt foreldreretten.

Blir du mishandlet i hjemmet så tak kontakt med krisesenter, politi, familievernkontoret, venner og/eller familie. KOM DEG BORT! Anmeld mishandlingen.

Anonymous poster hash: 17a77...d73
Skrevet

Det tok 6 mndr etter slåingen begynte før jeg kastet han ut. Barnet merker mor er utrygg og redd, deprimert og hverdagen blir tildels ustabil. barnet lærer d er sånn d skal vere. gutt, han blir som sine forbilder, jente , føler når hun blir stor at dette er slik d skal vere å bli behandlet dånn. kom deg vekk. skaff deg trygghet å støtte i familie å system. Det er tøft d er vanskelig men d skal ikke vere slik. min sønn har ikke samvær med sin far en gang uten tilsyn.

Anonymous poster hash: 5e540...c83

Skrevet

Først av alt: Barn som opplever at en av foreldrene blir utsatt for mishandling får større traumer enn barn som blir mishandlet selv. Så ja, det er svært skadelig å oppleve vold i hjemmet!

Jeg tok barnet og dro. Anmeldte ham og det ble rettssak. Han ble dømt til 2 år i fengsel for mishandling av meg. Han kom ut og fikk samvær, gjennom dom, med barnet. Han mishandlet barnet også og fikk ny fengselsdom på 1 år.

Han slapp og gikk til ny sak ang. samvær. Endte opp med at han mistet samvær og ble fradømt foreldreretten.

Blir du mishandlet i hjemmet så tak kontakt med krisesenter, politi, familievernkontoret, venner og/eller familie. KOM DEG BORT! Anmeld mishandlingen.

Anonymous poster hash: 17a77...d73

Sist episode skjedde da han ble så sint på meg siden jeg ikke ville slutte å spørre hvorfor han plutselig ble sur og gikk og la seg en fredagskveld. Han mistet helt besinnelsen og gikk til angrep med en snus som han gnei utover ansiktet mitt og på halsen. Tislutt spyttet han meg midt i ansiktet. På vei for å utføre dette sa han "neida, jeg skal ikke slå deg. Jeg skal bare gni denne snusen inn...." Jeg husker ikke hva jeg sa, men noe sånt om at han ikke skulle røre meg. Han har siden sagt at om jeg fortsetter å holde på sånn, så har han lov å gni snus flere ganger.

Han sier at jeg trakasserer han og at han nærmest bruker lugging og alt det andre som selvforsvar:(

Hi

Skrevet

Det tok 6 mndr etter slåingen begynte før jeg kastet han ut. Barnet merker mor er utrygg og redd, deprimert og hverdagen blir tildels ustabil. barnet lærer d er sånn d skal vere. gutt, han blir som sine forbilder, jente , føler når hun blir stor at dette er slik d skal vere å bli behandlet dånn. kom deg vekk. skaff deg trygghet å støtte i familie å system. Det er tøft d er vanskelig men d skal ikke vere slik. min sønn har ikke samvær med sin far en gang uten tilsyn.

Når i forholdet startet slåingen? Hva skjedde? Her var det en stund etter at vi fikk barn. Det at eksen hadde anmeldt han for det fikk ikke engang klokkene til å kime. Han snakket seg bare ut av det.

Problemet her er at han har et annet barn halvparten av tiden, men jeg er helt sikker på at om jeg ikke hadde vært her, så hadde både det ene og det andre skjedd. Han har 0 tålmodighet og er ikke spes flink med barn. Men å ha vår felles så mye som mulig ville han nok kjempet for ja selv om kapasiteten er dårlig. Hva kan jeg gjøre for å forhindre at han tar opp kampen om mye samvær. Han passer best som helge-/sirkuspappa:(

Skrevet

Barn uansett alder merker at mamma ikke har det bra. De blir påvirket av stemningen og væremåte.

Den største og mektigste gave du kan gi deg selv og ditt barn er å komme deg vekk og starte det livet du og barnet fortjener.

Vold avler vold og ditt forhold kommer aldri til å bli bedre, kun verre. Den standard du setter for deg selv er den standard ditt barn vil leve etter.

Om 20 år så kommer ditt barn og forteller deg at samboeren/partneren er voldelig og forholdet ikke er bra.

Hvilket råd gir du ditt barn? Følg ditt eget råd (for garanterer at det er kom deg vekk).

Lykke til og start ditt nye liv så fort som fy. Kom deg vekk!!

Klem

Skrevet

Barn uansett alder merker at mamma ikke har det bra. De blir påvirket av stemningen og væremåte.

Den største og mektigste gave du kan gi deg selv og ditt barn er å komme deg vekk og starte det livet du og barnet fortjener.

Vold avler vold og ditt forhold kommer aldri til å bli bedre, kun verre. Den standard du setter for deg selv er den standard ditt barn vil leve etter.

Om 20 år så kommer ditt barn og forteller deg at samboeren/partneren er voldelig og forholdet ikke er bra.

Hvilket råd gir du ditt barn? Følg ditt eget råd (for garanterer at det er kom deg vekk).

Lykke til og start ditt nye liv så fort som fy. Kom deg vekk!!

Klem

Takk! Men hva om hun får det vondt når hun er der uten meg da? Jeg må liksom ofre henne på en måte for å få det bedre selv:'( Men jeg skjønner jo hba dj mener. Det er som å velge mellom pest og kolera.

Hi

Skrevet

For meg startet d med en gang med at han var ekstremt sjalu. herskende og kontrolerende. Vi hadde det tålig ok . men så flyttet vi sammen. da begynte han å fortelle meg at d var ok å slå barn med belte på rompa om d måtte til. så trakk han seg når jg sa min mening. han begynte først med eksteme krangler, han kjeftet å smellte. jeg og guttungen va bare i veien. jg fikk ikke lov til å bruke facebook og jeg var pliktet til og ha sex to ganger daglig minst. Etter en mnd i samboerskap begynte kranglene med munnbruk så endte de med at han dyttet og slengte meg i golvet. etter to mnd var jeg gravid å alt ble verre. Samt at han lovet å slutte å skjerpeseg osv. etter 5 mnd. da fikk jeg også nokk. jg gikk ned over 25 kg pga av graviditet og misstrivsel. Jg tok abort i uke 15 og kastet han ut til slutt. han presset meg opp etter veggen å en gang han skulle snakke med meg om at vi måtte bli sammen igjen. sa han ikke noe han slo meg. en annen gang kastet han meg ned en trapp fordi jeg høyt i foreldrene hans sitt hus sa han måtge skjerpe seg med f han holdt på med. rett etter det bar han meg i bilen og slo knyttneven i hodet mitt og haken flere ganger. for så å unskylde seg. To uker etter det tok jeg motet å anmeldte han og fikk besøksforbud da han ringte meg hvert femte min i flere døgn. kpm deg vekk. ingen er like men du fortjener bedre. jeg har sliti etterpå med dkyldfølelse å vil tilbake men d er bare å være utrolig sterk. dette var ikke barnefar. barnefar truet meg å dønnen min på livet då jeg flyktet fra han for mange år siden med foreldreansvar slene så har vert heldig der. ver sterk. dette klarer fu. barnet ditt. du fortjener så mye bedre.. gjør det rette å tenk pp barney ditt og deg selv.. du vil fint og mye bedre klare ddg uten en som ødelegger det gode i deres liv..

Skrevet

Ikke tenk npe annet enn at du kan kreve tilsyn under samvær. Det ordner seg etterhvert. Ikke bry deg om han.

Skrevet

jeg var gift med en mindre snill mann. det begynte med voldsom sjalusi og han hadde ett tydelig behov for å overvåke hva jeg gjorde...

dersom jeg gikk til mamma en tur ringte han henne på hustelefonen for å sjekke at jeg virkelig var der. han kom hjem midt i arbeidstiden for å sjekke om jeg var der. han "forbød meg" å samarbeide med gutter på høyskolen (gruppearbeid osv...) dersom vi var ute på byen, type "jentekveld" kjørte han alltid rundt og rundt for å sjekke hva jeg var kledd i og hvem jeg var sammen med osv...

jeg innbilte meg at når vi giftet oss, DA ville han stole på meg, men det ble omvendt. plutselig var det som om han eide meg med hud og hår. han ble besatt av at vi skulle ha barn. jeg ville ikke ha barn, da jeg ikke følte meg trygg på ham, så jeg tok p piller, men han tok dem stadig vekk slik at jeg ikke fikk tatt og dermed gikk effekten bort. når jeg ikke ville ha sex fordi jeg ikke ville bli gravid, voldtok han meg.

dette fortsatte i 2 år. en dag var vi på butikken og handlet. jeg gikk litt i min egen verden og kjørte nesten på en mann med handlevogna. jeg smilte og mumlet "unnskyld" før jeg trillet videre. når vi kom hjem var mannen min sur og tverr og når jeg spurte hva som var galt fikk jeg beskjed om at "sånn smiler en kvinne bare til en mann hun ligger med" jeg nektet selvfølgelig, og det hele endte med at han slo og dyttet meg ned trappa.

jeg kom til legen neste dag med en brukket finger, blåmerker og 3 bristede ribbein. kom tilfeldigvis til fastlegen min, som er en fantastisk mann og som gav meg streng beskjed om at dette måtte ta slutt. at jeg var verdt mer enn dette og at mannen ikke var riktig vel bevart. vi fant også ut (fastlegen og jeg) at jeg var gravid.

jeg tok abort, pakket en bag og flyttet inn hos pappa. pappa gikk med meg til huset vårt og sammen pakket vi de få eiendelene jeg absolutt ville beholde og reiste.

exen forfulgte meg en stund, og til slutt kapitulerte jeg og reiste til utlandet for å jobbe. der traff jeg en fantastisk mann som jeg nå har 2 barn sammen med.

jeg så exen for noen uker siden. han har ny kone og 2 barn, og jeg lurer hele tiden på om han slår dem og...

Anonymous poster hash: 5da92...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...