Cruella De Vil Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Er det noen hobbybakere her som kan hjelpe meg? Jeg lager knekkebrød etter denne oppskriften: http://mylittlekitchen-thea.blogspot.no/2012/01/grove-knekkebrd-med-honning.html. De blir veldig gode, synes jeg, men de blir ikke helt sprø (blir bittelitt myke inni, selv om de virker gjennomstekt), i hvert fall ikke over det hele. Bør jeg steke dem litt lenger på varmluft da, eller er det noe annet man bør gjøre? (Sikkert et banalt spørsmål, men håper noen tar seg tid til å svare likevel... ). Er det evt. noen som har en annen god oppskrift på knekkebrød som jeg kan prøve?
Poetika med K Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Jeg setter ned temperaturen til 100 grader og steker i 30 minutter med døra på gløtt. Viktig å få knekkebrødene tynne nok også. Passer på jevnlig for å sikre at de ikke blir svarte i kanten.
soleia Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Om det skjer at nokon av knekkebrøda er blaute, tek eg dei på rist i ovnen og steiker vidare med varmluft på ca 150 grader. Det kan jo vere at din ovn har litt lågare temperatur enn ho som laga oppskrifta, slik at du kanskje kan prøve å steike dei litt lengre, om dei ikkje ser svidde ut. Desse synes eg har vore dei som har vore lettast å få vellukka av dei eg har prøvd, og veldig gode: http://trinesmatblogg.no/2012/01/09/knekkebrod-med-valnotter/
Cruella De Vil Skrevet 15. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2013 Tusen takk for svar! Da prøver jeg å steke dem litt lenger hvis de ikke fortsatt er litt bløte neste gang. Knekkebrødene med valnøtter så gode ut, de må jeg teste ut en gang.
snøsnø Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Ikke stek på samme varme. La dem ligge til "tørk" i ovnen på svak varme. Steker du to brett på en gang. Bytt om på brettene. Jeg pleier å legge dem opp ned på en rist over natta i tillegg. Da er de tørre som knekkebrød!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå