Gå til innhold

Studietips kjære dere?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God torsdag alle sammen :)

Jeg lurer på om noen vil være så snille og dele litt erfaring/råd med meg angående studier?

Saken er:

- Jeg har utdanning fra før av, ganske god utdanning men den kan kun brukes innenfor et snevert felt.

- Jeg begynner å kjede meg i den jobben jeg har da jeg kunne ønske meg flere utfordringer og det å bruke hodet enda litt mer på jobben. Variert er fint, men så lenge jeg føler jeg får brukt meg selv så er jeg happy !

- Utdanningen jeg har er såpass spesiell så dere kommer ikke til å foreslå den veien uansett ;)

- Jeg tjener greit i jobben min, men ikke noe å rope hurra for. Ligger på 400K uten tillegg osv.

- Jeg er alene med 2 barn og er derfor avhengig av et yrke som kan være forenelig med det å ha små barn på skole og i barnehage

- Ikke har jeg råd til å studere fulltid, derfor så vil jeg finne meg et studie som jeg kan lese på egenhånd for det MESTE. Jeg kan få permisjon fra jobb for eksempel til spesielle samlinger/obligatoriske deler og eksamen, hvis de ikke forekommer så innmari ofte.

- jeg er veldig fokusert og tar det jeg gjør alvorlig så jeg har ikke problemer med å lese på kveldstid med små barn (gjort det før).

- Studiet bør helst ikke være helsefagarbeider på noen som helst måte da jeg ikke takler nåler og blod ;)

- jeg aner ikke hva som frister å jobbe med, men finnes det noen yrker hvor en kan lese MYE av pensum selv?

- Hvor det er lite obligatorisk oppmøte ?

- Ønsker helst ikke nettstudier, da det koster en del...

- Skyt gjerne inn med tips til utdanninger, hva som helst - trenger inspirasjon og kan gjerne lese meg opp på flere muligheter :)

dette ble litt langt men; Tusen takk til dere som orker !

Anonymous poster hash: 6a530...cc5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg ned å tenk gjennom interessene dine. De fleste studiene ved Universitetene har ikke obligatorisk oppmøte og du betaler kun semesteravgift.

Anonymous poster hash: cadcb...25c
Skrevet

ikke oligatorisk i det hele tatt? :)

Skrevet

Har tatt 3 ulike studier på universitet og alle har hatt obligatorisk oppmøte minst 2-3 dager i uken. Ikke nødvendigvis mange timene men dog. Ene hadde obligatorisk oppmøte hver dag. Så sjekk godt opp før du ikke stiller opp, vi måtte skrive under på liste hver dag, for mye fravær medførte at vi kunne miste plassen/ stryke.

Anonymous poster hash: 33d65...3fc

Skrevet

Du må vel da finne en utdanning som ikke har obligatorisk oppmøte i det hele tatt i løpet av studiet? Ville nok anbefalt deg nettstudier eller vanlig deltid med helgesamlinger.

Om du har full utdanning fra før hadde det kanskje vært noe med Master of Management? Dette er et studie som har uendelig mange fagkombinasjoner innenfor ledelse/økonomi/strategi/hrm osv osv. Du tar da tre fag (der du skriver masteroppgave i ett) på deltid. Hvert fag er 30 studiepoeng og varer et år med helgesamlinger og egeninnsats hjemme. Alle jobber full tid ved siden av, og opptak er bl.a. basert på erfaring. Det er altså voksne som går der, og du får både en anerkjent utdanning som kan brukes til det meste pluss et stort nettverk innen mange bransjer. Det koster en god del da, men utdanningen tas jo over lang tid.

http://www.bi.no/videreutdanning/masterstudier/executive-master-of-management/

Anonymous poster hash: 3fc3d...a06
Skrevet

ikke oligatorisk i det hele tatt? :)

Noe obligatorisk er det. Jeg studerer realfag ved universitetet og har obligatorisk lab hver fjortende dag.

Anonymous poster hash: cadcb...25c

Skrevet

JUSS! Men ikke i Bergen, her har vi oppgaveinnlevering og obligatoriske oppmøte HVER uke. Litt annet opplegg i Oslo, vet jeg. Dessuten er det jo flere og flere høyskoler som tilbyr et 3-årig studieprogram. Da kan du jobbe med mye forskjellig, da, skal ikke begynne å ramse opp engang :)

Skrevet

Går ledelse og organisasjonsutvikling, og vi har ikke noe obligatorisk oppmøte whatsoever

Anonymous poster hash: a4277...726
Skrevet

takk for tips  :)

2-3 dager i uken er nok i meste laget ja ! men deltid, er det noen som går/har gått dette og vet hvordan det fungerer med oppmøte ift heltid ? :) er det snakk om helger og kvelder hver uke?

er helt grønn her altså !

Skrevet

Nettbaserte studier er det jo en del av? Jeg går master fulltid gjennom høgskole og vi har samling to dager i måneden. Helt ypperlig! Deltid kommer litt an på hva en tar. De som tar masteren jeg går som tar deltid har samme "arbeidsmengde" som oss når modulene går. Altså, de har "fulltid" fremtid jul og ingenting etter f.eks. Da er det jo like greit å peise på! Men det varierer vel fra studie til studie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...