Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Kjente tårene begynte å trille da jeg leste om den lilke på skyllerommet som kjempet så lenge. i mange tilfeller forstår jeg noen slike calg.. Spesielt om de tas tidligere. Men da må det ligge TUNGTVEIENDE grunner vak mener jeg.. men etter uke 22???? Uff.. Anonymous poster hash: 20cc1...a25
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Hva snakker du om? Anonymous poster hash: edba5...dd7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Kjente tårene begynte å trille da jeg leste om den lilke på skyllerommet som kjempet så lenge. i mange tilfeller forstår jeg noen slike calg.. Spesielt om de tas tidligere. Men da må det ligge TUNGTVEIENDE grunner vak mener jeg.. men etter uke 22???? Uff.. Anonymous poster hash: 20cc1...a25 http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/krigsropet/hoyre_kolonne/smakebiter_fra_magasinet/Abort+p%C3%A5+overtid.d25-SwBLW0T.ips beklager! Anonymous poster hash: 20cc1...a25
**venter** Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Jeg griner av sånn her... Det er ufattelig trist, og jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har bedre system for innlandsadopsjon. Disse barna kunne jo da fått livet og noen andre kunne blitt lykkelige foreldre! Fosterets rett burde snart bli et faktum!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg mener det er en straffbar handling. Dette var snakk om et levedyktig foster, som ble satt til side for å dø. Det er jo mord
Hun med alle ungene Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Helt for ferdelig!!! Grusomt at det at det går an å ta abort helt til uke 12 syns jeg..
Hun med alle ungene Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Helt for ferdelig!!! Grusomt at det at det går an å ta abort helt til uke 12 syns jeg.. Forferdelig skulle det selvfølgelig være!
Gjest Emea Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Regner med at det foreligger tungtveiende grunner for senabort, og det er ikke opp til meg å dømme andre.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Det står jo i artikkelen at unge jenter får innvilget senabort. Som i dette tilfellet hvor barnet hadde Downs. Ikke tungtveiende nok til å drepe barnet, spør du meg. Anonymous poster hash: d1507...4d0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Helt for ferdelig!!! Grusomt at det at det går an å ta abort helt til uke 12 syns jeg.. Ja, det er mye bedre med strikkepinneaborter eller medisinske aborter gjort i skjul hjemme når kvinner ikke ønsker et barn. Alternativet til selvbestemt abort frem til uke 12 er ikke tusenvis av lykkelige barn i stabile og trygge familier. Når det er sagt, senaborter er problematisk og det er definitivt en grense for når det er akseptabelt. Anonymous poster hash: bef70...c0d
Musemorbr / Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Hvem pokker sitter i denne nemnda? De har tydeligvis ikke noe der og gjøre. De bør fjernes umiddelbart. Godkjenner ulovlige senaborter etter uke 22, kun på grunnlag av ung alder? Leker Gud og bestemmer at babyer skal dø fordi de mangler EN FINGER? Hvorfor er det bare frelsesarmeen som bryr seg med dette? Hvor er landets største aviser nå? Jeg blir så rasende at jeg ikke har ord. Denne nemnda er jo direkte ond!
fiolregn Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Blir kvalm. Er glad jeg slipper å ha mord på samvittigheten. Tenk at den siviliserte staten Norge driver slik praksis. Det verste er å lese at noen her ikke vil dømme. Wtf..?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Enig synes Norske heller kunne bry seg mer om dette enn omskjæring av gutter...Da dette er DRAP i mine øyne. Men det er jo typisk norskt å ikke feie for sin dør først.... Anonymous poster hash: 462b7...8aa
Fesshompa Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Jeg blir helt kvalm! Sykt at slikt skjer her i Norge! Enig i at dette er mord:(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #17 Skrevet 15. august 2013 Veit det klikker for noen her, men vist det er noe galt med ungen syns jeg det er bedre at dem får slippe. Men di som velger og beholde syns jeg er kjempe bra, og all ære til dem men uke 22, er alt for seint, stakkars små babyer som må pines Anonymous poster hash: f5cac...f30
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #18 Skrevet 15. august 2013 Veit det klikker for noen her, men vist det er noe galt med ungen syns jeg det er bedre at dem får slippe. Men di som velger og beholde syns jeg er kjempe bra, og all ære til dem men uke 22, er alt for seint, stakkars små babyer som må pines Anonymous poster hash: f5cac...f30 Så det er greit å drepe ett levedyktig foster fordi han/hun mangler EN finger??! Anonymous poster hash: 9b0d3...7b5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #19 Skrevet 15. august 2013 Er gravid i uke 22, og jeg "kommuniserer" med nurket mitt ihvertfall! Snakket og koser med magen, og nurket sparker og dytter tilbake.... Får vondt av å tenke på en liten bylt som er lik babyen min ligge alene for å dø pga at han/hun ikke var bra nok Ja, er det fare for mors liv, eller det er bevist at babyen vil lide, så forst Anonymous poster hash: 70e58...e85
Tabitha Skrevet 15. august 2013 #20 Skrevet 15. august 2013 Dette får meg til å tenke på "Tilly". Gråter alltid som en fontene når jeg leser boka.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #21 Skrevet 15. august 2013 Veit det klikker for noen her, men vist det er noe galt med ungen syns jeg det er bedre at dem får slippe. Men di som velger og beholde syns jeg er kjempe bra, og all ære til dem men uke 22, er alt for seint, stakkars små babyer som må pines Anonymous poster hash: f5cac...f30 Så det er greit å drepe ett levedyktig foster fordi han/hun mangler EN finger??! Anonymous poster hash: 9b0d3...7b5 Vist du tror det er bare er det som kan være galt, så må det være noe galt med deg og.... Hva med og respektere at alle ikke har lik mening om ting? Anonymous poster hash: f5cac...f30
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 15. august 2013 #22 Skrevet 15. august 2013 Kunne de ikke heller adopteres bort da istede for å dø iallefall... :-( jeg hadde gladlig åpnet dørene her hjemme!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. august 2013 #23 Skrevet 15. august 2013 Om alle hadde fått tidlig ul i uke 12 så kunne mange av disse sen abortene vært unngått! Da hadde man fått abort i uke 13-15 og ikke i uke 20-22. Når man får beskjed om missdannelser som fosteret har som for eksempel ryggmargsbrokk/Downs ol blir man som regel anbefalt abort av sykehuset og mange har opplevd stort press fra sykehuset om å ta abort. Jeg har stor forståelse for at noen velger å avbryte svangerskapet etter å få beskjed om at de har et alvorlig sykt barn i magen. Jeg syns ikke at man skal dømme disse kvinnene fordi vi vet ingenting om grunnene for at de tar dette valget og det er ikke et lett valg å ta..
skjotta Skrevet 15. august 2013 #24 Skrevet 15. august 2013 en kvinnes kropp, en kvinnes valg. denne debatten er helt umulig å finne en "løsning" på. mennesker vil alltid ha forskjellig livssyn, og derfor forskjellige meninger rundt hva som er greit og ikke. derfor har avgjørelsen om hva som er "ok" innen 12 uker blitt lagt i den individuelle kvinnes hender og etter uke 12 i henden på den individuelle kvinne sammen med en nemd. tenk over at dersom abort skal ble ulovlig, må ALLE aborter bli ulovlige... da vil vi få tilstander som i irland, der kvinner må reise til utlandet for å ta bort ett foster som er resultat av voldtekt eller incest. kvinner som må bære fram og føde barn uten hjerne eller med så alvorlige misdannelser/skader at de dør etter noen timer i uutholdelig smerte. dersom en linje trekkes, der abort forbys, så må det gjelde alle aborter.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #25 Skrevet 15. august 2013 Er enig i at dette er fælt, men de mener jo også at abort ikke nødvendigvis er løsningen ved feks incest. Det er galskap. Tenk å mene at det er greit å føde barnet til sin far eller bror feks. Religion er snåle greier. Anonymous poster hash: c3ce9...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå