Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20 år og har ei datter på 4 mnd. Til neste år tenker jeg å fullføre 2 år vgs så høgskole/universitet etter det.

Jeg er skoleflink og liker meg på skolen, føler bare at nå som jeg har barn blir det anderledes.

Men for fremtidens skyld vil jeg ha en jobb med god lønn. Skal sies at jeg er alenemor å har det tøft økonimisk, men vil heller slite noen få år eller hele livet.

Klarte du å starte på studie igjen? Hva motiverte deg?

Anonymous poster hash: 92bff...3f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomisk*

Skrevet

Det er lettere å være student med barnehagebarn enn å være i full jobb med barn i barnehage, som student har du gjerne fleksible dager og kortere dager enn om du f.eks hadde tatt deg en full jobb i en butikk e.l.

Det er veldig mange studenter som har barn, det går helt fint. Lykke til.

Anonymous poster hash: 5a01b...451
Skrevet

Jge fikk min første da jeg gikk på hovedfag (det som nå kalles master). Pappen jobbet da, så vi hadde det egentlig greit økonomisk. Jge vet ikke helt hva som motiverte meg - dte har bare alltid vært en selvfølge at jeg skulle ha en god utdannelse. Og så var det dessuten spennende og interessant. Har også alltid hatt i bakhodet at jeg ikke skulle bli økonomisk avhengig av en mann.

Så at jeg skulle gjøre ferdig studiene, var det liksom aldri no spørsmål om - det var en selvfølge.

Jeg tror helt sikkert du kommer til å klare det fint, selv om du er alene. Litt trangt økonomisk, men når du vet at du øker sjansene dine til et godt liv, hvis du tar en bra utdannelse, vil vel det virke motiverende. Og så gir det deg flere valgmuligheter når det gjelder hva du vil gjøre her i livet.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0eb4f...fbf
Gjest sug lut
Skrevet

Det kommer til å gå så fint, du har den rette innstillinga og lysta, så finn deg en studieretning som virkelig interesserer deg (det er ikke uforenlig med inntekt) og sett i gang. Studenthybel er rimelig, studentbarnehager ofte bra, og du investerer i framtida.

Skrevet

Jeg begynte etter å ha fått barn,og etter flere år pause fra skole-nettopp for å kunne få meg en utdannelse og god jobb så jeg kunne forsørge barnet mitt!barnet og fremtiden var vel motivasjonen:-)Lykke til!

Anonymous poster hash: d2c9c...06e

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...