Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Hei. Jeg er 28 år og fått beskjed at jeg må sette i gang nå vis jeg skal ha mulighet ha flere barn. Har 1 fra før fra et tidligere forhold men har holdt med min nye kjæreste i to år og vi ønsker egne barn. Mitt problem er at jobben har ikke råd og ha meg på fastlønn og jeg settes ned til provisjon om 2 mnd. Pga tilstander har ikke jeg mulighet og jobbe i eventuelt graviditet. Hvordan vil det da bli med sykemelding/ permisjon? Anonymous poster hash: 14f7f...458
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Hvorfor må du sette igang nå? Ville nok satset på å bytte jobb snarest, og jobbet der et års tid før jeg hadde blitt smelt på tjukka. Anonymous poster hash: 7393f...54e
carry Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Det er snakk om hvor lenge jeg er fruktbar og legene kunne ikke garantere at jeg var det når jeg er 30. De anbefalte og starte nå vis det var ønskelig med en til.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Fikk samme beskjed som deg da jeg tok en test. Tok dermed en beslutning om å gi blaffen i økonomien, og en måneder senere ble jeg gravid Var 24 da jeg fikk beskjeden om å sette i gang så fort som mulig, og er nå 25 og 6 mnd på vei. Anonymous poster hash: 85580...bea
Leeloo76 Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Det finnes medisinske tilstander som gjør at man bør få barn tidligst mulig, antar det er noe slikt TS har, da er det ikke bare å vente. Har du mulighet til å finne en annen jobb raskt? Det er jo uansett ikke sikkert dere blir gravide med en gang, men greit å være forberedt, og det er vanskelig å finne en jobb når man alt er gravid. Har du ikke mulighet til å jobbe i svangerskapet antar jeg du vil bli sykemeldt, og det gir grunnlag for foreldrepenger. Jobber du på på provisjon tar de sannsynligvs et snitt av lønna de over en lengere periode.
Gjest yrild Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Søk på ny jobb med en gang. Det er jo en normal grunn for å bytte jobb at du ikke får beholde en fast stilling, så for en ny arbeidsgiver er jo ikke det noe "suspekt". Ville ventet med prøvingen til den nye jobben var i boks, eller studert med studielån (hvis det er noe du kunne tenke deg å studere da?) så lenge du ikke allerede har maxet lånemulighetene. Hvis du ikke har muligheter for hverken jobb eller studie, så må dere se på økonomien om dere tåler at du er hjemme et år ulønnet?
carry Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Jeg skal på sykehuset igjen og høre hva de sier og hvordan kvaliteten er nå på egg/eggdtokker. Er det ikke topp så setter jeg i gang da det kan ta lang tid. Prøver å finne andre jobber men vært vannskelig å finne en 8-16 jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Har du noen utdannelse/lett å få jobb i nærheten av der du bor? Ville søkt på jobber som bare det. Da jeg var daglig leder i barnehage ansatte jeg ei, som tre uker etter ansettelse fortalte at hu var 3 mnd på vei. Hun bodde litt over en time fra arbeidsplassen, og hun ble sykmeldt ut svangerskapet. Søk på alle jobber du er i reiseavstand til. Anonymous poster hash: 343f9...2c5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Dagpenger kvalifiserer også til lønnet foreldrepermisjon! Jeg er ganske sikker på at de tar utgangspunkt i de 6 beste månedene fra de siste 10 månedene før du går ut i permisjon. Jeg mistet jobben 5 mnd før termin og gikk på dagpenger etter det. Ville likevel sjekket muligheten for sykemelding, en lege sa at jeg heller burde bedt om sykemelding da jeg mistet jobben, men dette tenkte jeg ikke på i det hele tatt da det skjedde. Får likevel en bra sum utbetalt nå Lykke til! Anonymous poster hash: 2c605...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå