Gå til innhold

da var lillebror født *drømmefødsel*

Anbefalte innlegg

Lillebror Max har rukket og bli 1 uke og 1 dag. Storesøster Milla på 13mnd syns det er stor stas og vil bare nusse og stryke på han hele tiden!

Riene startet på termindato 6.august, 22:30 på kvelden

Hadde hele dagen kjent at "noe kom til å skje". De kom hvert 7minutt utover hele natten. Storesøster våknet kl 5, da hadde jeg hvert 3 min.

Vi spiste frokost og jeg ville drøye det lengst mulig før jeg ringte fødestua.jordmor begynner på jobb der 8. Jeg tok meg et bad, hadde hvert 2minutt rundt kl 6. Kl ble 8 og jeg ringte inn, fikk beskjed om å komme for sjekk (bor 3km unna :)

Sa til mannen at vi ikke måtte bli skuffa hvis det ikke var så mye åpning, for med storesøster hadde jeg bare 3cm på samme tiden.

Vi kom inn og jordmor kjente påmagen min, men hun kjente bare nakke og skuldre, ikke hodet. Så hun undersøkte meg innvendig og bryter ut: herregud, du er tøff! Du har over 9cm og hodet er snart på vei ut!" så det var bare å skifte til skjorte og komme seg inn på fødestua. Satt meg på senga og fikk lystgass som jeg ville prøve denne gangen (sist ville jeg ikke ha noe). Vi pratet og hadde det riktig så.hyggelig, jeg hadde tre rier før jeg kjente jeg måtte presse. Tre press, så var han ute :) 3800g, 51 cm og 37cm rundt hodet! Prikk lik storesøster som nyfødt! Fikk en liten rift, så ble satt 1 sting!

Kl 08:30 kom.vi inn på fødestua og 09:02 var han ute :)

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...