Gå til innhold

å neeeeiiii :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkuratt flyttet. barnehagen startet i går. Men nå fikk jg tilbud om en leilighet som er dobbelt så billig å dobbelt så bra.. guttungen har begynt å venne seg til og bo her vi er. fått venner også. Og har gått to dager i tilvenning i ny barnehage.. i den andre barnehagen ved den andre leiligheten jobber noen i familien også. Barnevernet er innvolvert i meg. de truer med rettsak på grunn av mange forandringer i livet. hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 38425...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville i alle fall snakket med barnevernet.

Anonymous poster hash: 12cf3...ee3

Skrevet

Men d er jeg nesten for redd til å gjøre. rett og slett fordi jeg aldri blir hørt..

Skrevet

Og d som er. her vi bor nå.. her blir d vanskelig å bo i lengda økonomisk.. jeg er alene å vil måtte jobbe sinnsykt.. :-( om jg bytter barnehage nå så vil det bety forandring.. Å d er alt som skal til nå for d er grunnlaget til bv.. jg blir fortvilet. vva med om jeg overgir omsorgen til bestemor inntil jeg har fått ryddet opp i min situasjon. d handler kunn om å ikke miste barnet ut av familien.. nå er jeg så lei meg..

Skrevet

Du vurderer å ofre barnet ditt for en bedre leilighet?? Oi oi oi... Kanskje like greit at bv overtar

Anonymous poster hash: 99f2c...b1f

Skrevet

Hadde gjort det nå før barnet blir mer knyttet til bhg.

Anonymous poster hash: 2b3ed...1b0

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Du er nødt til å gå i dialog med barnevernet før du foretar deg noe som helst.

Om det er så mye positivt med den nye leiligheter vil de også se det og ta det med i betraktningen om hva som er best for barnet. Husk at de kun vil det beste for barnet, de er der for å hjelpe dere.

Lykke til :)

Skrevet

snakk med barnevernet,legg frem forslag og legg frem gode argumenter for å flytte,og det samme for å bli boende.

hva vinner barne om dere blir boende?

hva vinner barnet om dere flytter?-trygghet i ny barnehage,da det er familie han kjenner som jobber der

-stabilitet frem i tid

mindre stresset mamma,mamma med bedre økonomi

¨-mamma med oversjudd i hverdagen

lykketil

Anonymous poster hash: 80292...7df
Skrevet

Jg må nok bli her å heller jobbe ekstra mye.

Skrevet

Hvis jeg har forstått deg riktig, HI, så er barnevernet koblet inn bl.a. pga for mye ustabilitet for barnet ditt. At du nettopp har vært nødt til å flytte, men at det bl.a. pga prisen på leiligheten ikke er et sted du kan bo på sikt? Og at den leiligheten du nå har fått tilbud om koster halvparten av den du er (dvs, du kan bo der på lang sikt) og er bedre egnet for deg og barnet?

Hvis det er slik så ville jeg definitivt snakket med barnevernet. Si det akkurat slik det er. Hvis det er slik at du uansett må flytte fra der du akkurat har flyttet inn så vil det uansett bli en ny flytting på barnet. Da er det faktisk like greit å gjøre det før barnet ditt blir knyttet til det nye stedet, leiligheten og barnehagen.

Så i steden for å jobbe deg ihjel (og få mindre tid til barnet), så bør du i hvert fall legge dette frem for barnevernet på en ordentlig måte. Hvis du ikke prøver så vil du i hvert fall ikke få muligheten.

Det er verdt et forsøk, for på sikt er det uansett bedre for barnet ditt å bo lenge på ett sted enn å flytte fra enda et sted h*n er blitt mer knyttet til enn h*n er blitt der du bor nå.

Ikke gi opp før du i hvert fall har prøvd!!!

Om barnevernet mener at det er best for barnet å bli der du er nå, så må du selvfølgelig bare forholde deg til det, men da må du også gjøre klart for dem hvilken følge det får - at du må jobbe ekstra mye og at dere uansett må flytte derfra på sikt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0df30...f71
Skrevet

Bare d å nevne dette for bv vil øke dems bekjymring.. derfor de er der nå at de tror jeg om 15 år vil ødelegge barnet ved å ha funnet meg en mann igjen eller noe. jg er under bv klart nødt til og være singel. de ønsker ikke at jeg belaster familie ved å ha en stakkars helg fri av og til og jeg skal ikke fokusere på skole eller jobb. for da er jeg egoistisk. jeg har ingen rettigheter. Jg tok en sjangs nå å flyttet ut av kommunen fort. jeg ordnet drn første barnehagen med full plass jg kunne ta og kom inn på skole for å bli ferdig med studiene mine. alt bv mener jeg ikke skulle gjort. hadde jeg blitt der vi var. hadde jeg nå sittet uten jobb, skole og bosted. de ville jeg skulle havne i situasjon å bli barnløs. jeg bare aner ikke hva er d neste de vil bruke i mot meg.. jg kan ikke argumentere mot disse.. jeg vet d ville langsiktig vert best å flyttet en siste gang dit. me jg har ikke noe valg.. jg får heller forklare min sønn hvorfor mamma må jobbe så mye.. å en dag vil han forstå.

Skrevet

Dette er jo bare tull. Bv legger seg ikke borti om folk finner seg ny mann, går på skole og flytter for å bedre sin situasjon. Hva var bakgrunn for bv sak i utgangspunktet ? Dersom det handler om mors vurderingsevne og omsorgsevne, bør jo det være fokus på å handle i tråd med anbefalinger i stedet for å klage på innblanding...

Anonymous poster hash: 6e1cd...19a

Skrevet

Det sant dette er det de bruker mot meg. jeg har topp papirer fra statens barnevern om at jeg har en god omsorgsevne. men at på grunn sv tidligere kjærester. voldelige. men jeg har flyttet på grunn av det. to ganger. så flyttet jeg nå. dette er på en periode på fire år. jeg er slene nå å vil ha d sånn. kan jo ikke annet. jeg klarte ikke skolen ett år da barnevernet mente en barnehage to mil fra hjemmet vårt var bedre enn den d var bussfirbindelse til. jg lyttet til dem selv om jg ikke ville. så gikk d galt med bilen min. jeg fikk verken meg selv på skolen eller ungen barnehagen. da kpm de også å truet ned ta fra meg han. for jeg hadde ikke rett på hjelp fra nav eller bv ang bil og transport. så gikk jg skolen om igjen etter å flyttet nærmere. dette lkkte ikke bv men ga meg en sjangs. Etter dette året (grunnkurs) la de ned 2.kl. så jeg fikk ikke fullført samt at eksen min trakkaserte meg hver dag. han er nå anmeld for vold. jeg flyttet hit. nærmere familie og milighet til og gå på skole. men tok d dom var. nå vil bv for fjerde gan ta sønnen min fra meg fordi jeg ikke får slått oss til ro.. jeg blir i denne kommunen nær familie. men jg har lest mye om bv dom tar gra foreldre barn. jeg blir kalt for egoistisk som tenker d er viktig med økonomi og beholde min sønn og endelig få fred. men jeg tør ikke mer nå. jg vil ikke at de skal ta han i fra meg.. jg får bare bli. jg hater denne byen her. vil egentlig til en annen by. men pga av familie flyttet jeg hit.

Skrevet

Som sagt. jg får heller jobbe ekstra kvelder og jobber. isteden for og trosse bv enda en gang..

Skrevet

Bv har i over tre år sagt jg må bli der de har kontor dlik at jg kan få hjelp. men d har vert motsatt. de har sagt at flytter jg dit jg vil er jg ikke god nokk. Så kom de i sommer å ba meg gi fra meg ungen min frivillig. men det ville jeg ikke. så da blir det ksnskje rettsak å jeg har aldri fått lese mine egne papirer før nå for en uke siden. der står det så mye feil.. alt jeg har bedt om hjelp til mener de pp at jeg ikke har bedt om men de har sagt d var nødvendig for meg . slt jeg har gjort positivt har de vrebgt over til at de er grunnlaget for. mens de i mange situasjoner er uenige. de smørdr sitt bedre rykte og tfåkker på meg.. uff nei nå et jg bare lei meg over alle disse tlffe årene.. jg vil ha fred... jeg vil ikke stresse . jeg har jobbet å gått skole siden sønnen min ble født for å klare utgifter. jg hadde kunn 6 mnd permisjon og nå som ting roer seg. så er det ikke greit vi får d roligere.. fortvilende

Skrevet

Det sant dette er det de bruker mot meg. jeg har topp papirer fra statens barnevern om at jeg har en god omsorgsevne. men at på grunn sv tidligere kjærester. voldelige. men jeg har flyttet på grunn av det. to ganger. så flyttet jeg nå. dette er på en periode på fire år. jeg er slene nå å vil ha d sånn. kan jo ikke annet. jeg klarte ikke skolen ett år da barnevernet mente en barnehage to mil fra hjemmet vårt var bedre enn den d var bussfirbindelse til. jg lyttet til dem selv om jg ikke ville. så gikk d galt med bilen min. jeg fikk verken meg selv på skolen eller ungen barnehagen. da kpm de også å truet ned ta fra meg han. for jeg hadde ikke rett på hjelp fra nav eller bv ang bil og transport. så gikk jg skolen om igjen etter å flyttet nærmere. dette lkkte ikke bv men ga meg en sjangs. Etter dette året (grunnkurs) la de ned 2.kl. så jeg fikk ikke fullført samt at eksen min trakkaserte meg hver dag. han er nå anmeld for vold. jeg flyttet hit. nærmere familie og milighet til og gå på skole. men tok d dom var. nå vil bv for fjerde gan ta sønnen min fra meg fordi jeg ikke får slått oss til ro.. jeg blir i denne kommunen nær familie. men jg har lest mye om bv dom tar gra foreldre barn. jeg blir kalt for egoistisk som tenker d er viktig med økonomi og beholde min sønn og endelig få fred. men jeg tør ikke mer nå. jg vil ikke at de skal ta han i fra meg.. jg får bare bli. jg hater denne byen her. vil egentlig til en annen by. men pga av familie flyttet jeg hit.

Kjenner igjen historien din. Du skrev her inne når problemene med bilen og skolen var. Ikke sant?

Anonymous poster hash: 86fcc...fb1

Skrevet

Det er mulig jg gjorde det. da fikk jg mye kritikk sikkert.. men nå kan jg klare meg uten bil om jg må..

Skrevet

Barnevernet vil ta fra deg barnet ditt for fjerde gang?

Anonymous poster hash: e7a0a...3ce
Skrevet

De har aldri tatt han men sier de vil gjøre det om jg ikke slutter å fokusere så på skole å jobb å om jg flytter vekk fra dem og om jg finner meg til å date noen. jg skal visst bare sitte hjemme men jg ikke gjør noe for å få betalt regninger. samt at de sier jg ikke kan ha dårlig økonomi.. de truer meg for fjerde gang er vel mer korrekt.

Skrevet

Alt dette henger jo ikke på greip...

Bv vil jo selvsagt ikke ta fra noen barna pga jobb og skole.

Ligger nok mye mer bak enn du skriver...

Anonymous poster hash: 5f6b0...c69

Skrevet

Hvilken skole har du gått på og hva jobber du med?

Jeg ville tro at bv såg positivt på at du forsørger barnet ditt? Det er nok noe du ikke forteller oss, tenker jeg.

Anonymous poster hash: eaabe...0e4

Skrevet

Har du ikke noe sakligere svar og komme med så la vere. situasjonen er vanskelig nok..

Skrevet

Det er alltid to sider av en sak. men jg gidder ikke sitte her å lese at dere tviler på min troverdighet. jeg vil ikke legge ut hvilken skole jg gikk på. jeg skal ikke "søkes opp" vil vere anonym.. hi.

Skrevet

Har du ikke noe sakligere svar og komme med så la vere. situasjonen er vanskelig nok..

Jeg prøver bare å få litt oversikt over situasjonene. Det må være en spesiell jobb du har hvis bv ikke vil at du skal ha den? De fleste voks e menneske jobber jo, bv kan ikke nekte noen det.

Derfor spør jeg om skole og jobb.

Skrevet

Det er alltid to sider av en sak. men jg gidder ikke sitte her å lese at dere tviler på min troverdighet. jeg vil ikke legge ut hvilken skole jg gikk på. jeg skal ikke "søkes opp" vil vere anonym.. hi.

Ikke hvilken skole, det var feil formulert av meg, men hva slags skole. Videregående eller høyskole? Yrkesfag eller studiespesialisering? Hva slags yrke, ikke hvor du jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...