Gå til innhold

Hva mener dere, ekkelt eller ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben begynte å vaske gulv i dag, ikke sånn skikkelig, dvs ikke løfte på stoler osv. Men bare rundt. Så går han og fyller vaskemiddel og vann i kjøkkenvasken og dypper gulvkluten i og vrir opp, full i drit.

Jeg ble helt paff og sa det gjør man ikke, og jeg tilbød meg å hente en bøtte.

Det ble skikkelig diskusjon og han mente det var helt ok, og gav faen i hva jeg mente.

Jeg spurte om han syns det var helt greit og hygienisk å vaske panner, kasseroller osv i samme vask som vi vrir gulvkluten. Han gjorde som han ville, var svaret.

Jeg visste ikke hva jeg skulle si, snart kommer baby og da skal vi vaske flasker og gulvdritt i samme vask???

Vi har vaskerom og mange bøtter...

Hva syns dere? Ok eller ekkelt?

Anonymous poster hash: dfcca...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekkelt! 

Anonymous poster hash: d2582...652
Skrevet

Er jo bare til å klore vasken etterpå eller? 

Skrevet

Er jo bare å vaske ut av vasken etterpå.

Jeg var som deg, og inderst inne er jeg vel enig med deg, men jeg er blitt mer avslappet med årene.

Anonymous poster hash: ae43e...6cc

Skrevet

Whatever...

Anonymous poster hash: 24291...8b6
Skrevet

Mulig den blir ren av klor.

Men er det ikke bedre med bøtte?

Istedenfor å klore vasken og renske den og proppen for dritt og hår?

Skal sies at han er snart 40 år!!

HI

Gjest Morn du
Skrevet

Ekkelt, for ikke å snakke om at vasken fort kan bli tett.  Og så tungvint da, å gå til og fra vasken for å skylle en klut.  Skjønner ikke at han synes det er greit nei.

Skrevet

Såsant man vasker vasken etterpå så ser jeg virkelig ikke problemet :)

Synes du blir i overkant hysterisk ;)

Anonymous poster hash: e4cb5...a34
Skrevet

Mulig den blir ren av klor.

Men er det ikke bedre med bøtte?

Istedenfor å klore vasken og renske den og proppen for dritt og hår?

Skal sies at han er snart 40 år!!

HI

hehe, jo det er mye enklere med bøtte, men personlig hadde jeg ikke laget et nummer ut av det ;) Med mindre han lot dritten ligge igjen i vasken da vel og merke.

Skrevet

Mannen min gjør nesten det samme. Vi har microfiberklut (sånn jiff våtmopp) man ikke skal ha såpe på og han skyller den i kjøkkenvasken. Hadde han vasket vasken etter seg hadde det vært greit, men han fjerner ikke dritten fra vasken engang? Han fjerner ikke matrester heller fordi "det er ekkelt". 7 år sammen og holder fortsatt på sånn selv om han har lovet forbedring maaange ganger.

Anonymous poster hash: 92bae...5b7

Skrevet

Ekkelt, men ingen krise akkurat. Vasken er vaskbar..

Skrevet

Ser ikke problemet så lenge han vasker vasken etter seg. Kjøkkenvasken har uansett mer bakterier i seg enn det er i et vanlig toalett, så er ikke som om det er så gullende rent der i utgangspunktet :P

Anonymous poster hash: a4b87...67d
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Helt enig med deg. Sånt gjør man ikke! Det er en selvfølge at kjøkkenet skal være så hygienisk som mulig. Det samme med de som setter handleposene oppå bordet når de kommer hjem. Handleposene man har latt stå på gulvet i buss, trikk, gata eller i bilen på gulvet.

Skrevet

Det er helt uproblematisk så lenge han vasker vasken etter seg. Du skyller vel grønsaker over vasken for eksempel? Da kommer den uansett i kontakt med jord. Hvis du er bekymtret for smitte er det ikke denne bruken av vasken som er problemet. Det vil bety mer at dere skifter vaskefille (til å tørke av benker ol) ofte, gjerne flere ganger om dagen, desinfiserer oppvaskborsten etter hver bruk, aldri bruker samme fjel og kniv til kjøtt, fisk eller grønnsaker uten grundig vask osv.

I forhold til flaskene kan du ikke bare vaske dem i vasken uansett. De skal desinfiseres (kokes).

Anonymous poster hash: 13b19...2d5
Skrevet

Offdaaa...

Anonymous poster hash: 91071...539
Skrevet

Helt enig med deg. Sånt gjør man ikke! Det er en selvfølge at kjøkkenet skal være så hygienisk som mulig. Det samme med de som setter handleposene oppå bordet når de kommer hjem. Handleposene man har latt stå på gulvet i buss, trikk, gata eller i bilen på gulvet.

Du tuller?! Er det skikkelig ekkelt å plassere handleposene på bordet også nå? :P Jeg kan finne på å slenge veska oppå der også jeg :o Nå tar ikke jeg buss da, men bordet blir vasket over før hvert måltid vi har uansett. Dette var hystersik

Anonymous poster hash: bb8fe...705

Skrevet

Jeg gjør det slik som mannen din når jeg vasker kjøkkengulvet, noe som er hver dag. Ser ikke problemet jeg heller, jeg vasker jo vasken etterpå..

Skrevet

Er gulvet så møkkete altså? At man ikke kan vri opp moppen i kjøkkenvasken?.... Ser virkelig ikke problemet her.. Man vasker vasken etterpå..

Anonymous poster hash: 91071...539
Skrevet

Du tuller?! Er det skikkelig ekkelt å plassere handleposene på bordet også nå? :P Jeg kan finne på å slenge veska oppå der også jeg :o Nå tar ikke jeg buss da, men bordet blir vasket over før hvert måltid vi har uansett. Dette var hystersik

Seriøst?! Her var det mange grisete folk! Nei, jeg setter ikke handleposene på benken, ei heller har jeg gulvkluten i kjøkkenvasken! Tror ikke jeg er ekstrem i renholdet heller..!

Anonymous poster hash: f5373...392

Skrevet

Seriøst?! Her var det mange grisete folk! Nei, jeg setter ikke handleposene på benken, ei heller har jeg gulvkluten i kjøkkenvasken! Tror ikke jeg er ekstrem i renholdet heller..!

Anonymous poster hash: f5373...392

Med fare for å virke hysterisk her som en påstod, så er HI (jeg) helt enig i dette med handleposene som har stått både her og der. Skal innrømme at jeg ikke tenkte på det selv før kanskje 5-6 år siden, men jo mer jeg tenkte på det jo eklere ble jo tanken på å sette posene på kjøkkenbenken, veska på bordet osv.

Sånn e det he,he:)

Når det gjelder bruk av vasken på kjøkkenet, så ble den vasket etterpå i går, men hadde ikke jeg sagt ifra, så hadde den nok bare blitt skylt med litt vann...:(  Og ja til du som kommenterte flaskevask, selvsagt koker jeg de etterpå! men likevel. Man setter f.eks skjærefjølen nedi vasken for å skylle den (den til brød av tre f.eks- og ja, her er det ikke samme fjel til frukt og rå kylling heller nei:)

Vi får vel bare være enige om at folk er uenige... jeg tror jeg klarte å stoppe gulvfille skylling i kjøkkenvasken i går likevel, så da er mor nøgd:)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Uff, ikke noe rart mange unger er syke hele tiden, de har jo ikke immunforsvar etter å ha bodd i et sterilt hjem

Skrevet

Ekkelt, og jeg gjør det ikke, men det er likefullt em bagatell jeg aldri hadde giddet lage en krangel av.

Skrevet

Slapp av du kommer ikke til å trenge flaske før barnet er ca 6 mnd. Eller har du planer om å gi mme kanskje?

Anonymous poster hash: 5405e...d4e

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Du tuller?! Er det skikkelig ekkelt å plassere handleposene på bordet også nå? :P Jeg kan finne på å slenge veska oppå der også jeg :o Nå tar ikke jeg buss da, men bordet blir vasket over før hvert måltid vi har uansett. Dette var hystersik Anonymous poster hash: bb8fe...705

Tja, kall det hysterisk, men ikke så deilig når det ligger skitt/løv på bordet som har hektet seg på posene. Ikke særlig delikat å spise på bordet da. Vesken er da ikke det samme som bæreposer. Jeg pleier aldri å la vesken min ligge på bakken eller på gulvet i bussen. Men jeg er kanskje litt mer ivrig på hygiene enn andre da jeg er lege, vi blir kanskje litt mer var på det, og vi kan mer om det enn andre utenfor bransjen. Beklager om det irriterer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...