Gå til innhold

Noen som har barn med down syndrom her? Jeg trenger litt råd og oppmuntring.

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Stor, stor klem til deg! Jeg ble kjemperørt av innlegget ditt...fantastisk er du! Kos dere!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har en lang kjøretur forran oss, men vi er på vei hjem!! Jeg måtte lese hvert eneste svar til kjæresten min, og han sier at dere er fantastiske!

Jeg blir selv rørt av å vite at det som nå er vår virkelighet berører andre, spredt over hele landet, slik det gjør! Lille jenta vår <3

Tusen takk for utrolig mange fantastiske svar, som jeg leser igjen og igjen...

Dere er herlige :)

Skrevet

For en flott mann du har og ikkje minst, så utrolig tøff du er! ! Tårene å frysninger kom raskt etter oppdateringen!

Håper på oppdatering fra dere! Lykke til :)

Klem fra meg :)

Skrevet

Jeg tror nok ikke alle takler det like bra.

Hun Laguna.blogg dro fra alt og flyttet 5 timer unna barn og barnefaren... Lever livet som singel og barnløs i byen.

Anonymous poster hash: 3dd4b...531

Skrevet

denne tråden var virkelig oppløftende lesing!

må bare slenge meg på og si: gratulerer med deres vakre, nyfødte datter!

Gjest Dr. Grey
Skrevet

Gratulerer med jenta til dere begge! :) Og gratulerer til henne med flotte foreldre. Dette er den vakreste tråden jeg har lest her inne noen gang.

Føyer meg inn i rekken med klemmer! Kos dere! :)

Annonse

Skrevet

Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg HI. Min datter er i dag 6 dager gammel og har Down syndrom. Jeg vil svært gjerne komme i kontakt med deg, så send meg gjerne en PM :)

Skrevet

Gratulerer så mye med ei lita datter!<3 Så heldig hun er som har fått en så flott og sterk mamma og pappa! Ønsker dere masse lykke til fremover:)

Skrevet

Her og triller tårene, denne tråden har vore så god, og har gjort slik inntrykk på meg, og HI, du har verkeleg gjort inntrykk! Vil berre oversenda gratulasjoner og alle gode ønsker for dekas familie og spesielt den vesle gode jenta. <3

Skrevet

Gratulerer så mye til deg også Courage :) Håper alt står bra til med både vidunderet, deg og resten av familien :)

Skrevet

Gratulerer med jenta. Lest hele tråden og er rørt. Dette klarer dere kjempefint!!! Jeg har noe erfaring med barn med Downs, og nesten alt er utelukket positivt. Ser du har fått mange gode råd. Vil henge meg på tegn til tale, det er helt topp og noe jeg anbefaler dere å starte med så tidlig som mulig.

Lykke til med den vesle jenta deres og ønsker deg og familien alt godt.

Skrevet

Så deilig å lese at det går bra både med jenta og dere, og mannen din - han er både klok og god! Alle barn, uansett hvilke utfordringer de er født med, er først og fremst barn, og intet mindre enn et mirakel. Kos dere hjemme med baby  :)

Skrevet

En fin blogg skrevet av en som også fikk en jente med down syndrom

http://www.kellehampton.com/2010/01/nella-cordelia-birth-story.html

Og GRATULERER med jenten din! Ønsker deg og dine en god barseltid.

Denne bloggen ville jeg også tipse om. Hun visste heller ikke at datteren hadde downs syndrome før hun ble født. Hun skriver så nydelig og rørende, og jeg er sikker på at du vil finne god hjelp i henne :)

Og gratulerer så mye med din vakre jente :)

Jeg ville også tipse deg om denne bloggen! Kjempebra! Hvis du har mulighet bør du også lese boka hennes; bloom tror jeg den heter. Jeg kjøpte den i sommer og den er veldig bra! Hun skriver om hvordan det var å få datteren med downs syndrom, om alle følelsene hennes, om netter med gråt og venner som støtter - jeg satt med tårer i øynene når jeg leste den! Kan absolutt anbefalles. Mye står nok i bloggen også, men boka var utrolig fin :) 

Selv er jeg fostermor til ei jente på 1,5 år med downs.. verdens herligste jente :) Bare gled deg til hverdagen sammen med jenta di! 

:) 

Anonymous poster hash: 3c15e...653

Annonse

Skrevet

Først og fremst: gratulerer med ei lita jente! Vil bare ønske dere all lykke på veien og må si jeg synes jenta deres er utrolig heldig som har fått dere som foreldre :) kos dere med dere nyeste tilskuddet til familien!

Anonymous poster hash: 83045...f5e

• 2 år senere...
Skrevet
:dagens-rose: Hei

Jeg har en tre år gammel gutt som har gaver. De er som alle andre barn, men har forskjellige egenskaper. og har motor og psykososial utvikling tregere enn de andre.

Derfor er det ingen grunn til å frykte og ikke bekymre deg så mye om hva samfunnet vil si, som i dag er det en god integrering system for barn og personer med spesielle behov. Det viktigste er at barnet være sunn og å få hjelp av fagfolk handel, for hvis det er noe unormalt kan korrigeres så raskt som mulig, og at de fleste får ofte gode resultater.

Den store hemmeligheten er å lære å være tålmodig og avskaffe fordommer fra våre sinn.

Dermed også det andre vil ikke ha noen fordommer. Gratulasjoner og lykkeønskninger.

Skrevet

:dagens-rose: Hei

Jeg har en tre år gammel gutt som har Downs. De er som alle andre barn, men har forskjellige egenskaper. og har motor og psykososial utvikling tregere enn de andre.

Derfor er det ingen grunn til å frykte og ikke bekymre deg så mye om hva samfunnet vil si, som i dag er det en god integrering system for barn og personer med spesielle behov. Det viktigste er at barnet være sunn og å få hjelp av fagfolk handel, for hvis det er noe unormalt kan korrigeres så raskt som mulig, og at de fleste får ofte gode resultater.

Den store hemmeligheten er å lære å være tålmodig og avskaffe fordommer fra våre sinn.
Dermed også det andre vil ikke ha noen fordommer. Gratulasjoner og lykkeønskninger.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Så vakkert å lese oppdateringen fra deg :) Datteren deres har virkelig kommet til de aller beste foreldrene :) Og for en nydelig mann du har. Klem fra en mor til en datter med undergruppe av Sotos syndrom.

Skrevet

Tråden er to år gammel.....

Håper det går bra med ts og barnet, altså. Men spørs om hun ser svarene nå.

Anonymous poster hash: b64f2...fbb
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei! :) nå er jenta vår 2 år, og det går veldig bra med oss alle. Hun er hjerteoperert, og er nå helt frisk :D hun løper rundt som en vind, sier noen få ord, og bruker mange tegn. Hun er en viljesterk jente, men et stort smil og en smittende latter. Hun har nydelige blå øyne, og lysebrunt hår til under skuldrene.

Folk ser mye på henne, noen med store smil om munnen, noen med usikker nyskjerrighet, men jeg opplever ikke noe negativt. Hun har vært i Bhg i ett år nå, og hun stortrives. Hun er supersosial, og hun elsker å leke med de andre barna!

Det ble noe helt annet enn jeg var redd for i starten. Det har vært flere møter, og litt flere bekymringer, men ellers er detakkurat som det var da eldste va lita.

Så det går veldig bra med oss, og jeg ville ikke hatt henne på noen annen måte.

Det som også gjør henne litt annerledes, gjør henne også unik. For oss er hun helt perfekt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...