Gå til innhold

Kan dere kloke samer hjelpe meg!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ber på mine knær! Vær så snill å hjelp meg med å skrive jobbsøknad! Jeg er udugelig på det. Jobber i ett vikariat nå, og nå har sjefen utlyst 3 stillinger, men vi er 4 vikarer og alle kommer til å søke.

Sjefen har gitt uttrykk for at han vil helst ansette oss vikarer siden vi har peiling på de ulike systemene og arbeidsoppgavene. Han ønsker helst ikke å begynne med ny opplæring.

Han er nødt til å lyse ut stillingen internt, men han bestemmer selv hvem som får jobbene.

Alle på jobben sier at hvis vi vikarer søker så vil han prioritere oss.

Så til "problemet" 2 av de har ikke barn, og meg og en annen har barn.

Sjefen har selv småbarn så han sier det ikke gjør noe at vi er vekke hvis barna er syk osv. Sånn er det å ha barn, så han er veldig forståelsesfull mtp det.

Men mitt barn har jo en diagnose, og i det siste har jeg vært en del vekke pga utredning, samtaler med bhg, ppt, nye skolen, habu, bup osv. Alt kom på rekke og rad. Normalt er det samtaler 2-4 ganger i året.

Sjefen virket forståelsesfull når jeg ba om fri. Men jeg er dritt redd for at jeg skal komme bakerst pga barnet mitt sin diagnose, siden det innebærer litt mer fravær innimellom.

Så jeg trenger hjelp til å skive en knakanes god søknad som gjør at jeg får jobben og det trenger jeg hjelp av dere til.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive en søknad når jeg allerede er ansatt som vikar. Sjefen vet jo hvordan jeg jobber, hvordan jeg er som person. Så jeg tenker jeg iallefall bør skrive hvorfor jeg vil fortsette, hva jeg kan bidra med, også noe om hvorfor han bør ansette meg? Eller?

Kan dere være så snill å hjelpe? Er vanskelig nok å få jobb innenfor dette. Og har lyst å bruke utdannelsen min, vil ikke jobbe i bhg osv..

Kjære snille, søte, vakre dibbere, hjelp meg *smiske smiske*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damer skal det stå, ikke samer ;)

Skrevet

Jeg tipper at sjefen allerede har bestemt hvem som skal få jobben og at noen fridager i forbindelse med utredning av et barn ikke betyr noen ting hvis du ellers gjør en veldig god jobb og det gjør du helt sikkert :) Ut fra historien som du skrev for en stund siden, så virker du hvertfall som en rolig, fornuftig person og det pleier å være et veldig godt utgangspunkt for å kunne gjøre en bra jobb.

Noen tips til søknaden har jeg dessverre ikke, jeg syns det er vanskelig nok å skrive til vanlig....

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Gjør en god jobb du. Hvis han allerede vet hvordan du jobber er søknaden bare en formalitet. Sier som hun over han har bestemt seg.

Skrevet

Interne søkere er vanskelig, både for søkeren og for den som skal vurdere. Jeg ville skrevet en søknad der jeg la vekt på hvilke deler av jobben jeg trives med og som jeg mener jeg behersker og hva jeg har lyst til å være med på fremover. 

Men som de andre sier - lederen din har nok allerede en oppfatning av hva du står for og hva han/hun vil ha i denne ansettelsesrunden, så det er kanskje i intervjuet du blir "grillet". 

Gjest FinogFjong
Skrevet

Skriv en kort søknad, du trenger ikke bruke tid på å beskrive deg selv, hverken sterke eller svake sider. Dette vet de allerede.

Beskriv kort hvorfor du søker stillingen, hva du liker ved jobben og hvorfor du er rett for stillingen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...