Gå til innhold

Noen som har erfaring med SOS-chat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en krise (selvmordstanker) og har ingen jeg kan snakke med.

vurderer å prøve chatten til SOS, men vet ikke om jeg tør...

Noen som har snakket med dem før?? 

Anonymous poster hash: 16bb5...d16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har snakket med dem en gang. Jeg hadde ikke selvmordstanker, men jeg har vært kreftsyk, og ventet på prøvesvar, jeg var helt sikker på at jeg var blitt syk igjen (det skjedde heldigvis ikke). Men ventetiden var tøff, og jeg snakket med dem en kveld jeg var langt nede. Det funket greit, godt å få fortelle om seg selv uten at de visste hvem jeg var.

I store byer finnes det gjerne psykiatrisk legevakt, du kan jo evt kontakte dem? Med mindre du bor på et lite sted, da, da blir det gjerne vanlig legevakt.

F.eks. I Bergen:

https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/individ-og-samfunn/beredskap-og-sikkerhet/krisehandtering/hjelp-til-mennesker-i-alvorlig-livskrise

Anonymous poster hash: 1f90a...905

Skrevet

Ja, jeg har snakket med dem en gang. Jeg hadde ikke selvmordstanker, men jeg har vært kreftsyk, og ventet på prøvesvar, jeg var helt sikker på at jeg var blitt syk igjen (det skjedde heldigvis ikke). Men ventetiden var tøff, og jeg snakket med dem en kveld jeg var langt nede. Det funket greit, godt å få fortelle om seg selv uten at de visste hvem jeg var.

I store byer finnes det gjerne psykiatrisk legevakt, du kan jo evt kontakte dem? Med mindre du bor på et lite sted, da, da blir det gjerne vanlig legevakt.

F.eks. I Bergen:

https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/individ-og-samfunn/beredskap-og-sikkerhet/krisehandtering/hjelp-til-mennesker-i-alvorlig-livskrise

Anonymous poster hash: 1f90a...905

Bor på en liten plass, så har ikke mange mulighetene.... Jeg tryglet fastlegen min forrige uke om å få ambulant team hjem til meg (har problemer med å gå ut), men det er 8 uker ventetid :/ 

Har ingen venner og familien min bor langt unna.

Så vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Men takk for svar :)

Anonymous poster hash: 16bb5...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...