Gå til innhold

HJELP MEG!! Noen her med erfaringer med psykotisk mann e.l?? U/t

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Hei.

Liten oppdatering her.

Min mann er det mye opp og ned med. Men er nå endelig blitt tildelt time hos psykolog spesialist på dps i neste uke. Ukentlige samtaler frem til da med akutt team fra regionen.

Han han f.om i går kveld økt dosen zyprexa fra 10 til 15 mg. Ser ut som det går bra.

I tillegg ville psykiater som vi hadde besøk av i går at han skulle ha sobril 10 mg i reserve, hvis ting skulle bli ekstremt igjen...

Jeg er absolutt ikke glad i den medisinen og håper alt jeg kan at han slipper å ta den.

Den er absolutt kun til nødsbruk, og jeg har selv sett i nær familie hva avhengighet gjør..

Så den er et ikke-tema så lenge han er forholdsvis rolig.

Vi har reist inn til hans mor og blir å være der til mandag nå. Han selv føler seg også tryggere med oss begge to rundt seg.

Hei! Har ikke sett dette før nå. Håper dere har det sånn noenlunde bra, og at du har det litt lettere nå som du ikke er alene om alt. Håper han får god hjelp nå!

Når det gjelder Sobril, er det ikke en akutt avhengighetsfare om han tar noen tabletter i en kort periode. Jeg hadde heller valgt det, og en roligere mann slik situasjonen er akkurat nå. Men jeg er også helt med på det du sier om å holde det til et minimum, å bare bruke det når det er nødvendig. (hvis han da ikke har et underliggende rusproblem, som kan trigges, men jeg har forstått det slik at det har han ikke?)

Uansett, du kjenner mannen din best. Jeg ble bare så berørt av historien din her, det må være så fælt å stå alene i en slik situasjon. Vi er sikkert mange her som tenker på deg! Klem!

Endret av UndrendeUllteppe

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har også tenkt på deg i kveld, Niccolina!

Klem <3

Anonymous poster hash: eba36...442
Skrevet

Ja, tenker på deg! Håper ting er bedre, men blir litt bekymret når du ikke har skrevet noe her inne nå.... Stor klem

Anonymous poster hash: a6981...ab2
Skrevet

Beklager at jeg ikke har oppdatert. Takk for all varm omtanke.

Ting her er... Veldig opp og ned..

Min mann er nå på 20 mg olanzapin, som er den billigere utgaven av zyprexa.

Har vært til psykolog spesialist i psykoser i dag. Innledende samtale.

Min mann tror ikke at han er syk og tror det han hører av stemmer/hallusinerer er virkelig og at noen helt klart skal ta ham.

I går kveld var det et stort utbrudd med ting som fløy vegg i mellom her, og ambulanse og politi kom.

Dro med ambulanse til legevakten, men der kunne de ikke mye gjøre..

Nytt utbrudd i dag også.. Ikke fullt så stort men likevel..

Han har nå ødelagt bl.a sin iPad, mobil, min klokkeradio, et ølglass, et dyrt vinglass, håndtaket på ei dør, hodetelefoner og et dyrt gulvteppe i ull..

Jeg la frem sobril til han og sa jeg håpet han tok de og fjernet meg i ca 10 minutter.. Nå skal jeg snart se om han har gjort det..

Skrevet

Kjære deg. Du kan ikke risikere liv og helse. Du må prioritere sikkerhet! Kom deg vekk! Enten må han legge deg inn frivillig, eller så drar du. Dette gagner ingen.

Tenker på deg ♡

Anonymous poster hash: 51ed3...47f

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjære deg. Håper det går noenlunde greit med både deg og ham. Ikke svar hvis du ikke ønsker, ville bare si at jeg tenker på deg/dere.

Annonse

Skrevet

Hei takk for tankene. Har ikke sett varslet før i dag.

Min mann har vært innlagt på akutt psykiatrisk avdeling i en uke.

Blir mandag overført til lokalt døgnpsykiatri og blir minimum ett par uker.

Føreløpig går han på valium og remeron.

Valium skal han helt av etterhvert.

Så enn så lenge dopes han for det meste ned.

Antipsykotika er fjernet da det hadde veldig uveldig virkning og langt i fra ønsket virkning..

Så sånn er det hos oss nå.

I helga er han hjemme..

Skrevet

Jeg vil heller si at han er paranoid, men det fins vel en hårfin grense mellom alle disse psykiatriske diagnosene.

Anonymous poster hash: 28f45...17f
Skrevet

Har tenkt på deg, men fant av en eller annen grunn ikke igjen innlegget med et søk. Godt å høre at han har fått plass Niccolina!

Skrevet

Godt å høre han endelig ble innlagt. Det var på høy tid.

Håper det går bra med DEG oppi alt dette?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere Niccolina? Tenker fremdeles på deg fra tid til annen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...