Gå til innhold

spørsmål om barnehageregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg meg skikkelig dum her men ble litt usikker på regningen vi fikk fra barnehagen.

Småen begynte i barnehage idag å da fikk vi en regning som det sto: "andel i barnehage",å beløpet var på 4000 kr.

i eget skriv står det :

Dere vil få regning på andel 4000,Barnehagen beholder disse pengene til dere ikke lenger har barn hos oss.Det betales ikke ny andel for de som allerede har barn i barnehagen.

Skjønte ikke helt hva dette andelgreiene er.

Er det den faste prisen vi betaler hver måned eller?

Skikkelig forvirra her :S

Anonymous poster hash: 0d28b...2e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om. Vi har kun en fast pris hver mnd. Det var det og ved første regning

Skrevet

Aldri hørt om. Vi har kun en fast pris hver mnd. Det var det og ved første regning

Bra jeg ikke er komplett dum som ikke skjønner en dritt da :P

Å det rare er at forfallsdatoen er allerede i morgen :S

Skrevet

Du har tydeligvis barn i en foreldreeid barnehage. 

Andel er som et depositum, summen du betaler pr mnd er spesifisert i vedtektene, feks 2330,- som er maxpris. 

Får barnet søsken som også skal i samme barnehage så slipper du å betale inn depositumet en gang til. 

De forlanger kun et depositum pr familie. Når du er ferdig å ha barn i barnehagen så får du pengene tilbake. 

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Anonymous poster hash: 88fb4...55c
Skrevet

Det er fordi dere har plass i en privat andelsbarnehage. Da betaler dere inn 4000 kr før start, det er betaling for deres andel. Så får dere dem tilbake når barnet slutter.

Det har ingenting med månedlig kostnad å gjøre.

Skrevet

Nå føler jeg meg skikkelig dum her men ble litt usikker på regningen vi fikk fra barnehagen.

Småen begynte i barnehage idag å da fikk vi en regning som det sto: "andel i barnehage",å beløpet var på 4000 kr.

i eget skriv står det :

Dere vil få regning på andel 4000,Barnehagen beholder disse pengene til dere ikke lenger har barn hos oss.Det betales ikke ny andel for de som allerede har barn i barnehagen.

Skjønte ikke helt hva dette andelgreiene er.

Er det den faste prisen vi betaler hver måned eller?

Skikkelig forvirra her :S

Høres nesten ut som et depositum? veldig rart

Anonymous poster hash: 838b8...df8

Skrevet

Dere har barn i en privat andelsbarnehage? :)

Da betaler dere altså en andel ved "innmelding", og får disse pengene igjen når barnet slutter i bhg. Dette er en engangsinnbetaling (som dere får igjen til slutt), vanlig betaling kommer i tillegg hver måned.

Vi er også i andelsbarnehage, og har betalt inn på samme måte. :)

Skrevet

Les vedtektene til barnehagen dere har fått plass i, så skjønner du kanskje mer. En andelsbarnehage er vel i teorien eid og drevet av foreldrene, i praksis, så er det vel likevel ikke helt sånn, men de 4000kr må dere betale for å "eie" litt av barnehagen. Når barnet deres slutter, så "selger" dere, deres del tilbake og får tilbake de 4000kr.

Anonymous poster hash: 2fedf...987
Skrevet

Høres ut som du har fått plass i en privat (foreldreeid) barnehage. De tar ofte et beløp som et slags depositum/andel som blir utbetalt da barnet slutter i barnehagen. De har også tilskudd fra kommunen, og prisen er det samme i mnd som de andre barnehagene i kommunen. Leste du ikke om barnehagen på kommunens hjemmeside før du søkte plass? Her er det en privat barnehage som tar 15.000 i andel, og der er jo kjekt å vite om man søker plass. 

Anonymous poster hash: 166e8...6b1
Skrevet

Da er det en andelsbarnehage - alle foreldrene er deleiere. Dere får tilbake pengene når dere ikke har barn i den bhg lenger.

Dere får egen regning på månedsprisen.

Anonymous poster hash: 32cd0...440

Skrevet

Du har tydeligvis barn i en foreldreeid barnehage. 

Andel er som et depositum, summen du betaler pr mnd er spesifisert i vedtektene, feks 2330,- som er maxpris. 

Får barnet søsken som også skal i samme barnehage så slipper du å betale inn depositumet en gang til. 

De forlanger kun et depositum pr familie. Når du er ferdig å ha barn i barnehagen så får du pengene tilbake. 

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Anonymous poster hash: 88fb4...55c

'Takk for utfyllende svar,da skjønner jeg litt mer ja :)

Bor i Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...