Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Var på kjøpesenter idag. Guttungen er 3 år og i vil ikke- modus. Han hylte i ett fordi han ikke ville gå selv. Jeg og faren venta på han men rett før rullebåndet ned går han helt i vranglås. Faren og jeg var da allerede på rullebåndet og ungen kom ikke etter. Prøvde å rope på han, han klarer å gå på rullebåndet selv men stod der og hylte i pur trass. Pappaen ble sendt opp igjen etter gutten, mens jeg stod nede og prøvde å få kontakt. I mellomtiden samler det seg masse folk oppe som prøver å snakke med han, de glor stygt på meg som om jeg er verdens verste person. Prøver å signalisere at faren er på vei, men det ender med at en fremmed løfter han med ned til meg.. Følte meg så flau og ydmyket. Den scenen. Har jo ikke for vane å la han være alene igjen når vi går, og han har ikke for vane å bli stående igjen. Hvordan takler dere sånne hendelser der ungen vræler og tiltrekker seg alles oppmerksomhet? Har ikke lyst til å la han manipulere oss, men likevel vil jeg ikke at alle skal tro vi er dårlige foreldre... Anonymous poster hash: 961b2...889
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Syns ikke dere taklet situasjonen riktig i hvert fall. Det er vel ikke trass når han stopper ved et rullebånd når dere går fra han? Da ville jeg tro han var redd. Hadde aldri gått fra treåringen min i den situasjonen der. Det handler om å velge sine kamper og her ville jeg tatt han opp. Men til spørsmålet deres. Når jenta mi har trasset i butikken fordi hun ikke får det og det så har jeg tatt henne under armen og dratt. Det har skjedd et par ganger og nå prøver hun seg ikke lenger. Så vi blir enige før vi drar at hun må høre på mamma og pappa eller så drar vi hjem Anonymous poster hash: f241c...424
1-2-3 <3 Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Hadde en slik situasjon idag, jeg og mannen står i kassen.. så løper 4åringen UT av butikken etter at hun har spurt om å få ALT i butikken, men vet INDERLIG godt at det ikke er lørdag! Uansett, hun løper ut og jeg etter, hun fortsetter opprøret og det ender med at jeg bærer henne i bilen og der blir vi til mannen kommer fra butikken og vi må høre på hyling derfra og hjem!! I prinsessen sitt forsvar var hun oppe kl 06.30 i dag og var kjempe trøtt!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Syns ikke dere taklet situasjonen riktig i hvert fall. Det er vel ikke trass når han stopper ved et rullebånd når dere går fra han? Da ville jeg tro han var redd. Hadde aldri gått fra treåringen min i den situasjonen der. Det handler om å velge sine kamper og her ville jeg tatt han opp. Men til spørsmålet deres. Når jenta mi har trasset i butikken fordi hun ikke får det og det så har jeg tatt henne under armen og dratt. Det har skjedd et par ganger og nå prøver hun seg ikke lenger. Så vi blir enige før vi drar at hun må høre på mamma og pappa eller så drar vi hjem Anonymous poster hash: f241c...424 Det som skjedde var at han gikk rett bak, oppdaget plutselig at han stoppet i stedet for å gå på og da fikk jeg ikke tak i han. Om han ble redd så kanskje det lærer han å komme når man sier det. Men på gråten så var dette raserigråt, ikke redsel. Redd ble han først da alle folkene laget oppstyr. HI Anonymous poster hash: 961b2...889
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Dere bestemmer, så da får han høre på hva dere sier... Vær klar og tydlig i spåk og kroppsspråk. Ha regler. Anonymous poster hash: c3e10...bd6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Dere bestemmer, så da får han høre på hva dere sier... Vær klar og tydlig i spåk og kroppsspråk. Ha regler. Anonymous poster hash: c3e10...bd6 Wow..... Anonymous poster hash: 38e24...18e
Gjest Julia1984 Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Ville aldri stått nederst i en rilletrapp og forventet at han skulle ta den alene. Små barn SKAL ha følge i rulletrapp!!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Jeg venter til barnet roer seg ned ellers får jeg ikke kontakt. Så gir jeg et ultimatum. Fortsetter hun da så bærer det rett i bilen og hjem. Det vet hun veldig godt så hun gir seg som regel. Jeg har vært steinhard på dette og er vel en av de få som kan gå inni matbutikken og ut igjen uten at hun slår seg vrang fordi hun vil ha noe. Det skjer aldri lenger. Blir heller aldri slept inn i lekebutikken som jeg ser mange andre gjør. Men bare for å få det sagt så holder jeg henne alltid i hånden på rullebånd og i rulletrapper selv om hun klarer seg fint selv. Dette er for sikkerhetens skyld. Hun er 3 år. Anonymous poster hash: 5a625...177
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Jeg har aldri "gitt meg" hvis ungene har trasset på en eller annen måte. Sånn har det vært fra dag 1, og må si jeg sjeldent eller aldri har hatt problemer med å ha med meg både1, 2 og 3 barn i butikken. MEN, nå tror jeg muligens jeg har vært heldig, ungene mine har aldri vært veldig voldsomme eller trassige igrunn. Men såklart, har hatt noen episoder. Husker spesielt EN episode, med mellomste. Vi var i dyreparken, og ungene hadde fått is. Hun hiver papiret på bakken isteden for søppelkassa, noe hun vet hun IKKE skal gjøre. Ber henne ta det opp og hive det riktig plass, men hun nekter. Og fortsetter og nekte. Siden jeg ikke gir meg, trasset hun i 10-15 minutter minst (noe jeg synes er lenge). Til slutt gjør hun som jeg sier. Flere forbipasserende fikk med seg episoden. Ei godt voksen dame kom bort til meg og sa hun syntes jeg var kjempeflink med datteren min og gjorde helt rett i og ikke gi meg. Poenget? Klare regler og vær 100 % konsekvent. Lettere sagt enn gjort kanskje. Men episoden du nevnte, blir muligens litt annerledes. Man slipper ikke en 3åring ute av synet i en rulletrapp. Det kan være farlig rett og slett... Anonymous poster hash: 4cf13...4b2
Guttaboys Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 I rulletrappa ville jeg ha holdt i hånda uansett. Ved trass hadde jeg båret han. De gangene mine unger har trasset, så sier jeg bestemt ifra at jeg ikke aksepterer det. Det holder som regel. De vet at når jeg er såpass bestemt eller streng i stemmen, så har de med å høre. De få gangene det ikke hjelper, men de slår seg helt i vranglås, så overser jeg dem, går litt fra dem. Da kommer de løpende etter, jeg spør om de har tenkt å høre nå, da sier de ja...har aldri opplevd å måtte bære dem ut av butikker, men ville gjort det hvis de ikke hadde tatt til vett og roet seg relativt fort. Har forresten opplevd én gang at ungen har ligget på gulvet på senteret og hylt. Da satt jeg meg på en benk ved siden av, og ventet til han var ferdig. Bryr meg fint lite om hva folk mener om det.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Skjønner ikke hvordan dere kan ta det som en selvfølge at han kom etter, er jo ikke store gutten. I rulletrapp holder ungen hånda, akkurat for og unngå de du sier.... Men når vår setter i gang, er det rett hjem Anonymous poster hash: 429eb...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå