Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjett om!! Men fyser MEST på kryddersalami :) Skal fylle kjøleskapet med bare gosaker rett før termin, så jeg kan fråtse i meg når jeg kommer hjem fra sykehuset ;) Men så tror jeg man kanskje også får EKSTRA lyst på det man vet man ikke kan spise...

Jeg også!!! Mannen har lovet og lage wraps med aioli, spekeskinke og hjerteslat til jeg kommer hjem fra sykehuset!

Det er det aller viktigste, resten er savnet det også men får ta det litt etterhvert.. :-)

Namnamm!! det hørtes godt ut  :)

Annonse

Vil ha Blåost, spekeskinke og hvitvin, sukk......

Brie har jeg fått klarsignal fra hos alle leger jeg har vært hos, så sant det er pastauriserte, godt innenfor datoen og ikke ligget i romtempratur. Sidestilt med skinke ol.

Jeg vurderer faktisk å ta med Blåost i fødebagen ;)

Hvitvinen får vente....

I frysen har jeg masse god ost jeg kjøpte i Frankrike i sommer, som jeg skal tine langsomt i kjøleskapet ;)

Jeg også!!! Mannen har lovet og lage wraps med aioli, spekeskinke og hjerteslat til jeg kommer hjem fra sykehuset!

Det er det aller viktigste, resten er savnet det også men får ta det litt etterhvert.. :-)

Det er veeeldig godt, må kjøpe den aiolien til bama, som ligger med grønnsakene også spesielt westfaler er godt i! :-)

Tror jeg må logge ut av dib, nå blir jeg snart galen :-p

Det er veeeldig godt, må kjøpe den aiolien til bama, som ligger med grønnsakene også spesielt westfaler er godt i! :-)

Tror jeg må logge ut av dib, nå blir jeg snart galen :-p

Tihi  :D

Samme her!!

Tips; det går jo an å lage ostesmørbrød med brie! Samme med blåmuggost, f. eks på pizza. Så lenge det er varmebehandlet så skal det gå fint. Eller?

Salami kan vi jo spise. Jeg har ihvertfall spist et lass! Da er oppskåret skinke 10 ganger verre;-)

Annonse

Gilde sitt kjøtt er frosset ned til under 18- før de lager spekemat av det fordi da forsvinner evt toxoplasma bakterier! Listeria er aldri påvist i spekemat så det skal igrunn være trygt å spise spekemat, hvertfall fra gilde, eller om man fryser det selv i 4 døgn først...mange av mone veninner har spist spekemat i svangerskapet inkl meg selv, aldri gått gærent det :)

Den linken likte jeg godt, tusen takk!! Da blir det en tur i butikken :) Så kan jeg kose meg med spekemat i allefall :) Under forrige svangerskap fulgte jeg ingen andre matråd enn å spise fersk og frisk mat og at kjøtt var gjennomstekt.  Så egentlig så går det vel bra med Brie også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...