Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Har levd de siste årene på cola, spist det jeg har kommet over, vært totalt inaktiv og lat. De siste to ukene, har jeg: Jogget 20-30 min hver eneste dag. Slik at svetten renner og det gjør vondt å puste. Spist sunt, dvs 2 speltbrødskiver til frokost Salat, tomat, løk med litt kokt skinke til lunsj normal middag (feks 3 poteter med 3 kjøttkaker e.l.) Også 2-3 brødskiver til kvelds. pålegg er alt fra tynne skiver ost, kokt skinke, makrellfilet e.l. I følge kalkulator så får jeg i meg alt fra 1300-1600 kalorier per dag. kuttet ut alt av godteri og brus. veide meg i dag, og jeg har gått OPP 2,5 kg!! Vet mange vil si at jeg skal kutte brød osv, men det vil jeg ikke. jeg er glad i brød. Ved start var jeg 160 høy og 63 kg. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Målte du deg før du begynte å spise sunnere? Kan godt være at du har fått mer muskler.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Jeg syns det du skrev av mat hørtes mye ut når du bare veide 63 kg i utgangspunktet. Er du sikker på at du skriver ned rett kcal på ALT du spiser og drikker? Anonymous poster hash: 53e4c...8d5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 nei, jeg målte meg ikke, men tror nok ikke at jeg har fått særlig med muskler av å jogge.. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 ja, jeg skriver ned absolutt alt. til hver eneste osteskive, til hver tomat jeg putter inn. om jeg skal holde vekten, så sier de at jeg skal ha inn 1700 kalorier per dag, og jeg ligger jo langt under det. de fleste dagene har jeg fått i meg maks 1300 kalorier. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Jeg har gjort det samme og gått ned 2,5 kg siste uka. Ikke ei tid i mnd hvor du har mer vann i kroppen da? Anonymous poster hash: d7eff...51a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 ble ferdig med mensen for en uke siden ca.. mer vann pleier vel å komme rett før mens.. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Mulig at du må ha litt mer mat. Si at du spiser 1300 kcal, og løper av deg 350 kcal. Da har du igjen 950 kcal. Dette kan få kroppen til å gå i sparemodus, slik at den tviholder på fetter. Du er jo ikke overvektig, men om du ønsker å stramme opp kan styrketrening være tingen. Lykke til:-) Anonymous poster hash: 1efef...f50
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Dette er ikke 1300 kallorier! Dessuten er middagen veldig uballansert. Du må spise mindre poteter og mer grønnt. Bare brødet du spiser er jo ca 800... Anonymous poster hash: 30aff...093
Nissefisen Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Ta frem målbåndet ditt å mål lår, rumpe, midje og alt som hører med. Det kan godt være du minsker i cm selv om vekten viser det samme. Så vil jeg anbefale deg å roe ned kveldsmaten din. I følge GR så skal den bestå av 110kcal. Din er vell i overkant av 300 dersom du spiser tre skiver. Trapp ned til en skive eller gå over til rugsprø. Du er flink!!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 det er ca 1300 kalorier jo. Per brødskive er det ca 110 kalorier, 3 små poteter, grønnsaker selvfølgelig, de glemte jeg å skrive ned i dette innlegget, 3 kjøttkaker, kjøttkakene jeg lager er ikke store. Dessuten så har jeg jo ikke kjøttkaker hver dag. I dag har vi spist torskefilet feks. varierer jo middag fra dag til dag. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Mulig at du må ha litt mer mat. Si at du spiser 1300 kcal, og løper av deg 350 kcal. Da har du igjen 950 kcal. Dette kan få kroppen til å gå i sparemodus, slik at den tviholder på fetter. Du er jo ikke overvektig, men om du ønsker å stramme opp kan styrketrening være tingen. Lykke til:-) Anonymous poster hash: 1efef...f50 Sparebluss er et fantasidyr. Anonymous poster hash: 13823...aaa
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 Aldri om det bare er 1300-16600 kalorier, du spiser jo mye. 3 poteter og 3 kjøttkaker til middag? Hadde jeg spist det hadde jeg ikke klart noe kveldsmat ihvertfall Anonymous poster hash: 82ce9...070
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 Mente 1300-1600* #13 Anonymous poster hash: 82ce9...070
Nettie+jentungen Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 det er ca 1300 kalorier jo. Per brødskive er det ca 110 kalorier, 3 små poteter, grønnsaker selvfølgelig, de glemte jeg å skrive ned i dette innlegget, 3 kjøttkaker, kjøttkakene jeg lager er ikke store. Dessuten så har jeg jo ikke kjøttkaker hver dag. I dag har vi spist torskefilet feks. varierer jo middag fra dag til dag. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4 Veier du alt?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #16 Skrevet 14. august 2013 Anbefaler deg å lese om insulinresistens. Hvis du i flere år har spis akkurat hva du vil, så kan du ha fått en insulinresistens. I så fall så må du endre det du spiser. Jeg har hatt dette problemet. Hvis jeg hadde spist to brødmåltid om dagen pluss tre poteter til middag så hadde jeg også fint kunne gå opp så mye på en uke - selv om jeg trente. Du sier at du ikke vil kutte bort disse matvarene.... men hvis du har en insulinresistens så har du ikke noe valg om du ikke vil bli større og/eller vil gå ned i vekt! En omlegging trenger ikke være så vanskelig. Bak ditt eget proteinbrød f.eks. så reduserer du mengden karbohydrater. Og så må du passe på at du får i deg nok essensielle fettsyrer! Du er jo så godt i gang - så ikke sabotter deg selv ved å nekte å gjøre noe som kanskje er det eneste som vil virke... Jeg sier ikke at dette er årsaken hos deg, men det er trolig ut fra det kostholdet du har hatt tidligere. Så les og se om du kjenner deg igjen. Anonymous poster hash: 90833...0b1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #17 Skrevet 14. august 2013 Du spiser ALTFOR mye karbohydrater. Brød 3 ganger om dagen pluss poteter til middag? Da går du ikke ned i vekt. Jeg kuttet ut sukker og brød forrige fredag, og jeg har gått ned 2,4 kg uten å trene. Anonymous poster hash: d94b1...8a2
Guttaboys Skrevet 14. august 2013 #18 Skrevet 14. august 2013 Kutt ned til én potet og én skive til kvelds. Jeg gikk ned 19 kg på å kutte på matinntaket (uten å trene). Spis middag av asjett, da er det lettere å moderere seg.
Gjest Bjørketreet Skrevet 14. august 2013 #19 Skrevet 14. august 2013 Fortsett joggingen, etterhvert vil du klare å løpe lenger og du kan kjøre mer på Det anbefales vel at du jogger min. 45 min (ca 3 ganger i uka) og kombinerer det med styrketrening noen av de andre dagene. Spis et sundt og variert kosthold ved siden av, og forbrenn mer enn du spiser, så vil det sikkert skje forandringer. Husk at kroppen trenger både proteiner, fett og karbohydrater, så sant du ikke går på lavkarbo-diett. (Det går nok ann å gå ned i vekt selv om man har poteter på tallerkenen ) Du er jo ikke overvektig! Jeg anbefaler deg først å fremst å trene, ikke sulte! Med mer muskler forbrenner man mer også
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #20 Skrevet 14. august 2013 Du spiser ALTFOR mye karbohydrater. Brød 3 ganger om dagen pluss poteter til middag? Da går du ikke ned i vekt. Jeg kuttet ut sukker og brød forrige fredag, og jeg har gått ned 2,4 kg uten å trene. Anonymous poster hash: d94b1...8a2 De er bare tull. Spiser lavkarbo selv altså, og har tro på det, men om man holder seg lavt på kalorier så legger man ikke på seg av karbohydrater. Anonymous poster hash: b84e3...8d7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #21 Skrevet 14. august 2013 Fortsett joggingen, etterhvert vil du klare å løpe lenger og du kan kjøre mer på Det anbefales vel at du jogger min. 45 min (ca 3 ganger i uka) og kombinerer det med styrketrening noen av de andre dagene. Spis et sundt og variert kosthold ved siden av, og forbrenn mer enn du spiser, så vil det sikkert skje forandringer. Husk at kroppen trenger både proteiner, fett og karbohydrater, så sant du ikke går på lavkarbo-diett. (Det går nok ann å gå ned i vekt selv om man har poteter på tallerkenen ) Du er jo ikke overvektig! Jeg anbefaler deg først å fremst å trene, ikke sulte! Med mer muskler forbrenner man mer også Jeg må bare skyte inn.... hvis man har insulinresistens så må man ofte "nullstille" kroppen en periode for å gå ned i vekt. Det vil ofte si at man i en periode ikke kan bruke særlig brød, pasta, ris, mais eller poteter. Studier har også vist at personer som over tid har hatt et veldig usunt kosthold får en annen tarmbakterieflora, noe som faktisk kan gjøre at man tar opp flere kalorier fra et måltid enn en som har hatt et sunt kosthold over tid. Da er det to ting å gjøre.... bedre tarmbakteriefloraen sin og leve sunt (og er det insulinresistens inne i bildet så betyr det i tillegg lavkarbo). Anonymous poster hash: 90833...0b1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #22 Skrevet 14. august 2013 Du spiser ALTFOR mye karbohydrater. Brød 3 ganger om dagen pluss poteter til middag? Da går du ikke ned i vekt. Jeg kuttet ut sukker og brød forrige fredag, og jeg har gått ned 2,4 kg uten å trene. Anonymous poster hash: d94b1...8a2 De er bare tull. Spiser lavkarbo selv altså, og har tro på det, men om man holder seg lavt på kalorier så legger man ikke på seg av karbohydrater. Anonymous poster hash: b84e3...8d7 Må bare svare på denne også jeg.... Det du skriver stemmer ikke hvis man har insulinresistens!!! Da er det karbohydratene som er det verste! Anonymous poster hash: 90833...0b1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #23 Skrevet 14. august 2013 Har levd de siste årene på cola, spist det jeg har kommet over, vært totalt inaktiv og lat. De siste to ukene, har jeg: Jogget 20-30 min hver eneste dag. Slik at svetten renner og det gjør vondt å puste. Spist sunt, dvs 2 speltbrødskiver til frokost Salat, tomat, løk med litt kokt skinke til lunsj normal middag (feks 3 poteter med 3 kjøttkaker e.l.) Også 2-3 brødskiver til kvelds. pålegg er alt fra tynne skiver ost, kokt skinke, makrellfilet e.l. I følge kalkulator så får jeg i meg alt fra 1300-1600 kalorier per dag. kuttet ut alt av godteri og brus. veide meg i dag, og jeg har gått OPP 2,5 kg!! Vet mange vil si at jeg skal kutte brød osv, men det vil jeg ikke. jeg er glad i brød. Ved start var jeg 160 høy og 63 kg. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4 Du er jo ikke veldig stor i utgangspunktet! Men du spiser mye mat. 3 brødskiver og 3 poteter og kjøttkaker iløpet av en dag, da er jeg VELDIG sulten. Veier ca 6 kilo mindre enn deg og er like lang. Kan jo fort tenkes kroppen bygger muskler da siden du trener :-) Men kutt ned på KH, erstatt med mere grønt og tren styrke. Anonymous poster hash: f06ea...2cd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #24 Skrevet 14. august 2013 mener dere helt seriøst at dette er mye mat i løpet av en dag? Om jeg skal spise mindre, så blir jeg jo aldri mett. sliter skikkelig med sult når jeg spiser slik jeg gjør nå jo.. Jeg veier maten, skriver ned absolutt alt jeg spiser på diett.no, og jeg har aldri vært over 1600 kal. Normalt ligger jeg på 1250-1300 og da har jeg skrevet ned ALT til minste detalj. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #25 Skrevet 14. august 2013 jeg har heller ingen tegn på insulinresistanse, men takk for tips.. Anonymous poster hash: 2bdf3...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå