Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.11181009 stemmer det for deg? Anonymous poster hash: 9dfef...3a1
Edelweis Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Stemmer kanskje. jeg er veldig utadvent, men får ikke helt til den ammingen. prøver hardt hver gang da! håper denne gang at jeg skal klare det enda lenger enn forrige gang =)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Det er mye man skal høre før ørene detter av, og mye rart som det forskes på. Herrejesus for en meningsløs artikkel. Morsmelk er jo blitt en ren trylledrikk, og det er ikke møte på hvor mange positive hendelser som kan knyttes opp mot dette. Anonymous poster hash: da2a2...8f9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Stemmer for meg. Jeg er utadvendt og veldig pliktoppfyllende Anonymous poster hash: b2a50...877
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Det er mye man skal høre før ørene detter av, og mye rart som det forskes på. Herrejesus for en meningsløs artikkel. Morsmelk er jo blitt en ren trylledrikk, og det er ikke møte på hvor mange positive hendelser som kan knyttes opp mot dette. Anonymous poster hash: da2a2...8f9 Alle disse "positive hendelsene" som mindre risiko for allergi, brystkreft og overvekt er jo forsket på og konkludert med. Ja det er en trylledrikk. Synd for dem som ikke kan amme, men man må godta at morsmelk er det beste for babyen. Anonymous poster hash: 838c6...ace
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Ja det stemmer for meg. Det beste er å amme enten dere liker det eller ei Anonymous poster hash: fc952...ee8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Det er mye man skal høre før ørene detter av, og mye rart som det forskes på. Herrejesus for en meningsløs artikkel. Morsmelk er jo blitt en ren trylledrikk, og det er ikke møte på hvor mange positive hendelser som kan knyttes opp mot dette. Anonymous poster hash: da2a2...8f9 [/acrony Du har NAN unge tipper jeg? Anonymous poster hash: 7523b...287
Galskapens overhode Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Stemmer for meg Var sjenert og usikker m nr 1- ammet kun hjemme i 6 mndr. Offentlig gav jeg flaske. M nr 2 og 3 hadde jeg overkommet usikkerheten, ble mer utadvendt og ammet desto lengre.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 stemmer ikke her, pliktoppfyllende er jeg ja, men ikke spesielt utadvendt. ammet i drøye 2 år. Anonymous poster hash: eaa63...977
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Stemmer. Men jeg var ikke følelsesmessig stabil. Det vil si, jeg var det frem til den dagen jeg fødte nr 1, etter det har jeg vært veldig svingende i humøret.. Anonymous poster hash: e510f...6fa
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Det er mye man skal høre før ørene detter av, og mye rart som det forskes på. Herrejesus for en meningsløs artikkel. Morsmelk er jo blitt en ren trylledrikk, og det er ikke møte på hvor mange positive hendelser som kan knyttes opp mot dette.Anonymous poster hash: da2a2...8f9 Alle disse "positive hendelsene" som mindre risiko for allergi, brystkreft og overvekt er jo forsket på og konkludert med. Ja det er en trylledrikk. Synd for dem som ikke kan amme, men man må godta at morsmelk er det beste for babyen. Anonymous poster hash: 838c6...ace Tja, man kan aldri sette to streker under svaret når det gjelder forskning, det håper jeg du vet. Men det får da være måte på hvor mye som skal trekkes inn. Det siste jeg hørte var at så lenge man ammer kan barnet ligge i en bleie full av avføring i mange timer fordi barnet fikk jo morsmelk, og da var avføringen som salve. Det er vel og bra at man reduserer risiko for BK, allergi og diabetes. Dette er jo relevante poeng, men det er snart ikke grenser for hva som skal undersøkes ifm amming. Jeg ammet ikke, men jeg er veldig utadvendt, og jobber som lege. Grunnen til at jeg ikke ammet var at jeg mistet den ene tvillingen min etter fødsel, melken forsvant og det hadde den sikkert gjort i ditt tilfelle. De fleste jeg kjenner som ikke ammer har opplevd traumer el har rett og slett ikke melk. Å begynne med personkarakteristikker er ikke annet enn smålig og lite relevant. Anonymous poster hash: da2a2...8f9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Ja, stemmer for meg. Men har flere utadvendte venninner som ikke fikk til amminga. Men det var fordi de syntes det gjorde så vondt, og at de absolutt skulle venge tre timer mellom hver amming. Sier seg litt selv at man ikke får nok melk da. Anonymous poster hash: e1e30...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå