Gå til innhold

Tidlig UL gruer meg

Anbefalte innlegg

Hei,

i morgen så skal jeg på tidlig UL, og jeg gruer meg skikkelig.

jeg tror jeg er 10+4 i dag, men i morgen så får jeg så mange svar, om det er en spire der, hvor gammel den er og om alt er bra etc.

hva kan man forvente på en tidlig UL, vil man få vite hvor langt man er på vei og om alt er bra.?

hva får man egentlig vite?

noen som kan fortelle hva de fikk vite rundt 10-11 uker på UL?

Anonymous poster hash: 026b2...13f
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144072273-tidlig-ul-gruer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på tidlig ultralyd og gruet meg også veldig... Men når du først kommer dit, så er det veldig greit. Det begynte med at gynekologen spurte litt om jeg hadde hatt noen plager, når jeg hadde hatt siste mens etc..

Jeg hadde innvendig UL, og jeg var så nervøs da jeg fikk se spiren på skjermen. Syns det tok så laaang tid før han sa at "der ser du hjertet som slår" Alt ser helt topp ut!! Jeg ble så lettet  :) Jeg trodde jeg var 8+1, men han regnet seg fem til 8+4...? Jeg har tenkt til å ta en UL om 4 uker også..

Masse lykke til i morgen!!

Jeg har fått vite at dersom du ønsker å utelukke ting, så var det ikke mye vits å komme før i uke 11 engang... De har ikke skjemaer for hva som er normalt før den tid, og hun hadde ikke tall på hvor mange som hadde kommet en ukes tid før og måtte komme igjen uken etter for å bekrefte/avkrefte det de så. Det var mange ganger de kunne se feks mye væske i nakkefold i uke 10, men som var helt vekk i uke 11...

Så neste gang kommer ikke jeg til å dra på UL før i uke 11 :D

Og det er ikke noe å grue seg til, en fantastisk opplevelse :wub:

Jeg var på tidlig ul 11+6 (trodde selv jeg var 11+2). Ble overrasket over hvor mye vi kunne se, telte fingre og tær osv.. Og selv om det strengt talt så ut som en reke på sine 52 mm, var det i mine øyne så utrolig tydelig en liten baby - og det vakreste jeg noen gang hadde sett. 

Sender deg varme tanker og unner deg en magisk opplevelse  :)

Det gikk veldig fint, fikk ikke alt til å stemme når hun sa jeg var 11+3-11+5 et sted, men det viser seg at det var en tidlig eggløsning... Men helt sprøtt å se den lille babyformen i magen, jeg skjønner det forsatt ikke og tror jeg er litt i sjokk, men blir vell mye glede når den endelig er ute :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...