Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere baby 8-9 mnd?

tingeling<3

Anbefalte innlegg

Hei dere :) dere som ammer og har baby på 8-9 mnd hvor ofte ammer dere? Jeg har en datter på 9 mnd og jeg ammer morgen og noen dager ammer jeg også midt på dagen men jeg synes ikke det er noe koselig å amme på dagen da frøkna biter (2 tenner nede).Vi sluttet med nattamminga for 3 uker siden dette var fordi hun spiste bra på dagen og våkna for å få pupp av vane( var ikke sulten) nå har produksjonen gått veldig ned og jeg lurer på om hun får nok melk... Hun vil ikke ha mme, men får 2-3 måltider med grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er 9 mnd og får hvertfall pupp annenhver time natt og dag. Noen ganger går det det 3-4 timer, men det er ikke ofte. Hun får ofte hver time på natten også hvis det det en dårlig natt. Varierer mye her ;) Det er altfor mye og jeg ønsker å trappe ned, men vet ikke hvordan jeg skal få det til siden hun er så glad i puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer morgen, ca 2 ganger om dagen + kveld. Dvs pupp før han skal sove. Samt X antall ganger natt ettersom hvor ofte han våkner....

Ønsker også å slutte men klarer ikke da han er helt puppoman.....

Han er 10 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 mnd til helgen, ammer tre ganger, morgenpupp kl 06, pupp kl 09 (og en brødskive)og kveldspupp kl 19.

Kunne sikkert kuttet til to pupp, da den kl 09 er litt sove/ kose pupp :) men den er den koseligste ammingen..

Gir du mat til faste tidspunkter? Blir hun irritert før "tiden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får 4 måltider utenom den morgenpuppen. Går ca 3,5 time mellom hvert måltid. Nei hun blir ikke irritert :) hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart 10 måneder og har i et par måneder fått kun morgen og kveld.. det fungerer veldig greit

Anonymous poster hash: d53ed...e8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får 4 måltider utenom den morgenpuppen. Går ca 3,5 time mellom hvert måltid. Nei hun blir ikke irritert :) hvordan det?

Da er hun sulten før tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer morgen, ca 2 ganger om dagen + kveld. Dvs pupp før han skal sove. Samt X antall ganger natt ettersom hvor ofte han våkner....

Han er 10 mnd

Sitter du også med en følelse av at han aldri kommer til å slutte med puppen? ;) hehe det gjør jeg, men det må vel ta slutt en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 10 mnd

Sitter du også med en følelse av at han aldri kommer til å slutte med puppen? ;) hehe det gjør jeg, men det må vel ta slutt en gang?

He he ja jeg håper jo det! Jeg klarer ikke 'avvenning' ennå i allefall da han skriker som en stukket gris hvis pappaen våger seg inn på rommet når han våkner ;) hører han skriker ma-ma-ma.... er vel like før han skriker pupp pupp pupp ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen og kveld. Sluttet med nattamming for 2 uker siden da jeg skulle tilbake i jobb, og det gikk overraskende greit :) Pappaen tok jobben og jeg lå på gjesterommet ;) Han er forresten snart 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er 8,5 mnd og jeg syntes jeg ammer alt for masse... Han spiser 4 faste måltider for dagen. Telte gjennom dagen igår og da ammet jeg ca 10 ganger og da har jeg vært på jobb i tillegg... Ammer fortsatt mye på natt ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 10 mnd

Bruker jenta di smokk eller flaske? Det gjør jo ikke min gutt. Han har heller ingen kosebamse eller sutteklut som han bryr seg om, kun meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er 10 mnd

Bruker jenta di smokk eller flaske? Det gjør jo ikke min gutt. Han har heller ingen kosebamse eller sutteklut som han bryr seg om, kun meg! ;)

Nei her er det bare puppen som gjelder ;) Prøver å innføre en kosebamse, men den blir bare liggende til pynt hehe ;) Smokken har jeg gitt opp.Hun har en som hun leker med. Flasken kaster hun fra seg. Men i dag begynte hun å bite igjen, så da blir det brått stopp hvis hun ikke slutter med det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 10 mnd

Nei her er det bare puppen som gjelder ;) Prøver å innføre en kosebamse, men den blir bare liggende til pynt hehe ;) Smokken har jeg gitt opp.Hun har en som hun leker med. Flasken kaster hun fra seg. Men i dag begynte hun å bite igjen, så da blir det brått stopp hvis hun ikke slutter med det altså ;)

Ja samme her, ingen nytte. De siste nettene har vært et mareritt... han våkner hele tiden og skal bare ligge inntil meg. Vil IKKE ligge alene i senga.... og jeg klarer ikke sove da han hele tiden vrir seg, åler og styrer værre. Kjenner vi må ta et oppgjør snart..... og det gruer jeg meg til :( Men jeg klarer jo snart ikke fungere i hverdagen med sååå lite søvn som jeg har nå. Han roer seg heller ikke hos pappaen. 

Ja jeg kjenner til den bitingen... hehe.... min har heldigvis ikke gjort det i det siste... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som ammer enda! Min gutt sluttet av seg selv da han var 7mnd :/ Savner  å amme, og hadde sett for meg at jeg skulle amme han til han var 1 år  :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...