Gå til innhold

Blir gal av søvnmangel på dagtid :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 2 mnd som vegrer seg for å sove. Vi har vogn og vogge på dagtid, men har brukt vogna mest da han sover som en stein om natten i den. (våken en gang for mat) Han elsker vippestolen, men sovner sjelden i den, og da bare i 15-20 min. Det er ikke tvil om at han er trøtt, for han gjesper og gnir seg i øynene. Han sovner jo i armene våre, men så fort han blir lagt ned, så er det hyl og skrik. Spiller ingen rolle hvor vi legger han, det er det samme overalt. Hvor lenge er det "greit" at en på 2 mnd gråter? Da snakker jeg gråt/sutring, ikke skriking sånn at han blir nesten blå! Det skjer heldigvis sjelden. (kun ved vondt i magen) Kjenner jeg er sliten av å ikke kunne gå på do uten å stresse eller måtte løpe med buksene på knærne fordi han begynner å gråte når jeg tror han endelig har roet seg :P  Han er ellers en blid og god gutt, og aldri noe tull når han har våkentid. Dette er kun ved legging på dagtid. På kvelden går det stort sett veldig greit, og han skjønner at det er natta når det er mørkt på rommet. Tips noen? Hadde aldri dette problemet med datteren min, så dette er helt nytt for meg ;) Når han endelig sovner, så sover han godt i 1-1,5 time, noen ganger lenger. I går var vi på et kjøpesenter i 3 timer og han sov seg gjennom alt. Om jeg triller i gata her, så er et like ille, så det har jeg prøvd.

Anonymous poster hash: d3f8d...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er veldig heldig som får sove så lenge på natta da!! Min ville bare sove på meg de første 3 mnd. Etterhvert fikk han ro i seg til å sove flere timer i vogn uten at den ble trillet. Men, her var det styr på natta i tillegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig klar over og veldig takknemlig for at jeg er heldig om natta, spesielt med tanke på at jeg har en datter som også krever sitt. Men nå var det dagtid jeg spurte om råd til.. Synes det er vondt å måtte gå en hel uke uten å f.eks dusje pga dette, for det er faktisk det det blir til ettersom pappaen har perm annenhver uke, og jobber langt unna den uka han er på jobb. Jeg har prøvd å gå i dusjen en gang, og det endte heller tragisk, så det tør jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme med min så jeg forstår deg kjempegodt, her ble bæresele brukt, fikk gå på do når hun sov på magen...

Vippestol blir brukt når jeg dusjet, under våkentiden. Hun måtte ligge på meg om natta og måtte ha mat hver tredje time, men det gikk over etterhvert... Tror det gikk tre mnd.

Hold ut, det blir bedre...

Min HS sa at et par min med grining burde gå bra... Jeg prøvde aldri... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dusj når du har lagt ham for kvelden, siden han er så enkel på natta :-) Når du må på do kan babyen sitte foran deg i vippestolen. Om han har tørr bleie og er mett burde han kunne holde ut i noen minutter :-D

Babyen min sover også svært lite på dagtid (og dårlig på natta) men det gjør ingenting siden han trives i både babygym og vippestol. Han sovner gjerne godt om jeg ammer ham gående, til lyden av kjøkkenvifta ;-) Støvsugeren er også populær. Jeg prøver å få ham til å sove mest mulig i vogna, legger ham som regel på siden liggende oppå dyna si som jeg har bært ham i. Så han slipper å våkne av å bli lagt ned i en kald vogn. Han sover også gjerne lengre i vogna om han får sove en stund oppå meg først. Og kjekt å ha en tynn gasklut oppi vogna som lukter deg <3

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare dusj når du har lagt ham for kvelden, siden han er så enkel på natta :-) Når du må på do kan babyen sitte foran deg i vippestolen. Om han har tørr bleie og er mett burde han kunne holde ut i noen minutter :-D

Babyen min sover også svært lite på dagtid (og dårlig på natta) men det gjør ingenting siden han trives i både babygym og vippestol. Han sovner gjerne godt om jeg ammer ham gående, til lyden av kjøkkenvifta ;-) Støvsugeren er også populær. Jeg prøver å få ham til å sove mest mulig i vogna, legger ham som regel på siden liggende oppå dyna si som jeg har bært ham i. Så han slipper å våkne av å bli lagt ned i en kald vogn. Han sover også gjerne lengre i vogna om han får sove en stund oppå meg først. Og kjekt å ha en tynn gasklut oppi vogna som lukter deg <3

Problemet er at vi har 3 etasjer, og doen/badet er nede, og vi har stua oppe :P Så å bære han opp og ned er ikke alltid like greit, men har gjort det innimellom nå :) Nå har jeg fått til sovingen på dagtid, så dette er ikke lenger noe problem heldigvis :) Dagen etter dette innlegget begynte han plutselig å sove fra en til 2,5 time i strekk, og det er deilig.(med kosekluter rundt hodet ;) ) I skrivende stund sover han, og jeg har vasket gulv, hengt opp klær og ryddet ut av oppvaskmaskina. Akkurat satt meg med en kaffe :) Jeg er mer opplagt og babyen er blidere og mer fornøyd :) Takk for svar jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La kosekluter rundt ansiktet hans, og stryker han fra pannen og ned til nesetippen forsiktig :) Det funker her i alle fall. Tar han når han har gjespet et par ganger, og det går som regel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger en gulpeklut og en koseklutbamse på hver side, hun blir helt i drømmeland når hun tar ansiktet på de ser det ut som. men sovner ikke :/ smokken tar henne sånn innimellom..noen dager kan hun brekke seg..rart. Men må ha hjelp til å sovne. Håper det går over. Hørte de hadde en lite sove periode ved 3-4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg henne ned på siden, i et trangt miljø, ikke på ryggen. Kan funke!

Anonymous poster hash: e4289...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har alltid sovet på siden :) men er hun ikke klar legger hun seg bare over på ryggen. Å hun er aldri klar lenger. Sove? Hva er det... Er lei av å amme henne i søvn om kveld og natt. Jeg vil ha tilbake snuppa som var trøtt og skjønte det var godt å sove..:/ var bare å legge henne med kos og smokk på siden i vogna å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...