Gå til innhold

Kvinnekroppen den samme etter sterelisering??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er mulighetene for sterelisering? Ønsker å sterelisere meg etter barn nr 2! 

Anonymous poster hash: 6d95c...083
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du merker ingen forskjell på kroppen, det er jo bare egglederne som kuttes/brennes. Så bortsett fra at det er deilig å vite at jeg ikke trenger å være redd for å bli gravid er alt som før.

Anonymous poster hash: bd376...57d
Skrevet

Hormonene er som før, du produserer egg som før, har mensen som før osv. Du merker ingen forskjell.

Det som er forskjellig er at egglederne er kuttet over så eggene finner ikke veien ned til livmoren lenger, det merker du ingenting til.

Jeg ble sterilisert i forbindelse med keisersnitt, da er det gratis.

Anonymous poster hash: 47422...a03
Skrevet

Du merker ingen forskjell på kroppen, det er jo bare egglederne som kuttes/brennes. Så bortsett fra at det er deilig å vite at jeg ikke trenger å være redd for å bli gravid er alt som før.

Okay, takk for svar! :) 

Men blir ikke mensen også borte da?? 

Skrevet

Hormonene er som før, du produserer egg som før, har mensen som før osv. Du merker ingen forskjell.

Det som er forskjellig er at egglederne er kuttet over så eggene finner ikke veien ned til livmoren lenger, det merker du ingenting til.

Jeg ble sterilisert i forbindelse med keisersnitt, da er det gratis.

Anonymous poster hash: 47422...a03

Takk for svar! :)

Men trodde mensen også gikk bort jeg... Hmm! 

Skrevet

Skulle ønsket at mensen forsvant ved sterilisering, men den er like trofast :(

Anonymous poster hash: 0b113...7dc

Skrevet

Du må fjerne livmoren for å slutte å ha mensen.

Skrevet

Helt vanlig som før. Kroppen altså :)

Fint å høre at kroppen er som før! Takk for svar! :) 

Skrevet

Mensen blir ikke borte. Man fjerner ingenting og forstyrrer heller ikke noe hormonelt. Eneste er at egget går veien ut i "ingenmannsland" istedenfor ned til livmoren. :)

Skrevet

Men er det vanlig å fjerne den da?? 

Skrevet

Men er det vanlig å fjerne den da??

Nei, ikke med mindre du har vannvittige plager eller kreft.

Skrevet

Fjerner man livmoren, kommer man i overgangsalderen. Det er altså ikke det vanligste å gjøre om man bare vil steriliseres...

Anonymous poster hash: 149be...11d
Skrevet

Ikke svar på ting dere ikke vet noe om da. Man kommer IKKE i overgangsalderen ved å fjerne livmoren. Eggstokkene blir stpende igjen, det er de som styrer hormonproduksjonen.

Skrevet

Ei venninne av meg fjernet nettopp livmoren, og kom i overgangsalderen. Hun er 25. Hun får nå medisiner for å takle overgangsalderen bedre.

Skrevet

Jeg fjernet livmoren min i mars og er IKKE i overgangsalder. Det blir man ikke, så lenge man lar eggstokkene være igjen :)

Skrevet

Ei venninne av meg fjernet nettopp livmoren, og kom i overgangsalderen. Hun er 25. Hun får nå medisiner for å takle overgangsalderen bedre.

Seriøst?? Jeg vet meget lite om disse tingene, men viste ikke at man kom i overgangsalderen... Men hva mener du med å takle overgangsalderen, hvordan plager har henne?? 

Skrevet

Skulle ønsket at mensen forsvant ved sterilisering, men den er like trofast :(

Anonymous poster hash: 0b113...7dc

Ja, det var det jeg trodde at skulle skje, men tror jeg har missforstått det litt. 

Skrevet

Seriøst?? Jeg vet meget lite om disse tingene, men viste ikke at man kom i overgangsalderen... Men hva mener du med å takle overgangsalderen, hvordan plager har henne?? 

Jeg ser flere har skriver at eggstokkene må fjernes for å komme i overgangsalder, så er vel jeg som har misforstått noe. Venninnen min har slitt mye med muskelknuter i livmor, og kanskje hun utelot at også eggstokkene var fjernet. 

Plagene hun har fått er ekstreme hetetokter! De er helt intense. Svetten siler nedover henne av og til, uten at det er særlig varmt. 

Skrevet

Ingen sykehus i Norge fjerner noens livmor for at noen skal slippe mensen med mindre man har sterke medisinske plager. Ønsker du en sterilisering kutter de over eggelederene. Det har ingenting med hormoner og mensen å gjøre.

Syns forøvrig det er merkelig hvor lite kunnskaper noen kvinner har over egen kropp.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Oppfører kroppen seg som før rundt eggløsning også etter sterilisering? Eller mister man økt sex-lyst og andre ting?

Anonymous poster hash: 028b6...774

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Oppfører kroppen seg som før rundt eggløsning også etter sterilisering? Eller mister man økt sex-lyst og andre ting?

Anonymous poster hash: 028b6...774

Det er helt likt. Ingen hormoner blir tullet med. Det er kun en "omkjøring" for egget. Eggeløsningen skjer som normalt men når det starter som vandring så stoppes veien ned til livmoren. Siden da egget ikke blir befruktet så får man mensen som vanlig. Det eneste som blir tuklet med her er muligheten for å bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...