tuppelure82 Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Herregud hva skal man gjøre. Lillefrøkna sluttet på eget initiativ med bleie på natta litt før sommeren (blir 4 nå i sept) . Gikk greit i 14 dager. Siden den gang har hun tisset på seg gjennomsnittlig hver tredje natt. Tar henne opp for å tisse i 22-23 tida på kvelden. Men allikevel tisser hun på seg. Om hun har tissa på seg på morgenen så kommer hun ut av rommet sitt og skryter av det hun har gjort. I starten gjorde vi ikke noe nummer ut av det, men nå har vi begynt å gi en mer klar reaksjon på at det ikke er greit. Det går bare ikke inn. Hun sover veldig godt om natta og er vanskelig å vekke, så hun våkner ikke av at hun må tisse. Hun bryr seg ikke om belønningsystem. kanskje hun ikke er klar...men kan ikke gå tilbake til bleie nå i alle fall! Litt rådvill...noen forslag c",)
Sebbelita Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Vet ikke om det hjelper, men kanskje du må ta henne opp på do litt senere på natta, at det blir lenge å ligge fra ti-elleve til morgenen? Jeg tar min opp kl ett. Han sover også tungt og ville nok ellers tisset på seg fordi han ikke våknet først. Hender han gjør det nå også men ikke så ofte. Evt ta henne opp to ganger i løpet av natten, i starten tok jeg min opp halv elleve og tre.
**snuskeluska** Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Når man tisser på seg i snitt hver 3.natt er man ikke klar for å slutte med bleie. Jeg hadde nok forlangt at hun sover med bleie til hun er tørr på morgenen. (1 ulykke ipr mnd er greit, ikke flere i uka)
fjell og fjord Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 dattra vår sluttet med nattbleie da hun var 4 år, tisset seg ofte ut etterpå men vi fikk beskjed av helsesøster at man tar ikkje tilbake bleie på en fireåring! der er bare å holde ut ! og vaske senkle! det blir betre! hun vente seg til hun sov også tungt det blei mindre og mindre etter kvert veldig skjelden etter 6 år vi hadde sann laken som pipper frå helsesøster og et ukeskjema som vi brukte ett år det har ikkje vært noe uhell etter at hun ble 7... nå begynte hun å overnatte hos venniner;.)
fjell og fjord Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 etter at jeg har skrevet siste innlegget- hun tissa seg ut i tatt igjen :-( skulle ikke skryte...
frk tordensky Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 jeg ville tatt på bleien igjen. er jo bare stress og nederlag å tisse på seg så ofte. Min datter sover også tungt, og har vært bleiefri på dagen siden hun var 2,5 men hun tisser på seg om natten og bruker nattbleie enda (blir snart 6 år). Er jo et hormon som styrer dette med redusert tissing på natten- og er jo veldig forskjellig når dette hormonet virker. Høres utrolig slitsomt ut å ta opp ungen hver natt kl ett- det blir jo lite søvn for både barn og foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå