Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Går det greit? Har det god effekt? Hvorfor må du ta det hele tiden? Jeg har ellers bare brukt det i pollensesongen. Men har nå kjlpt en valp som skal være av allergivennlig rase, men som jeg likevel reagerer bittelitt på (ørlite granne tett i pusten). Det er verdens snilleste, søteste, skjønneste, fineste, godeste, mildeste, gladeste, vennligsteste, vakreste valp, og jeg vil så gjerne unngå å måtte gi henne til noen andre. Lurer derfor på om det er "levelig" å ta allergimedisiner daglig? Jeg skal også teste ut et stoff man kan smøre på hundens pels, det skal angivelig virke svært reduserende på allergenene. Dette er heldig vis en liten hunderase, så da går det jo an å drive med dette også (må visst smøres en gang i uken eller noe - og dte blir jo i såfall hele dens liv). Anonymous poster hash: fb651...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Jeg bruker zyrtec hver dag, hele året pga midd allergi.. Blir veldig tett og klør om jeg glemmer å ta den en dag. Det fungerer vel greit; jeg merker ingen bivirkninger av zyrtec da, blir ikke trett som mange andre. Men jeg kan periodevis slite med allergisymptomer selv om jeg er flink å ta de. Lurer på om det er annet jeg reagerer på også kanskje En venninne av meg var å tok en "allergisprøyte" som visstnok skulle holde i flere måneder. Og den fungerte fint så hun, så jeg tenkte jeg skulle høre med legen min om å få prøve den. Noen som vet noe mer om denne? Anonymous poster hash: f9dde...670
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Jeg tar en allergipille hver dag året rundt. Et allergisk mot "ALT", men med allergipille kan jeg f.eks. lukte på blomster, klappe hunder/dyr jeg kjenner og jeg KAN ha katt I tillegg er jeg i praksis symptomfri i pollensesongen. Jeg er også sjeldnere forkjølet og om jeg skulle bli forkjølet er der ikke kraftig/langvarig. Anonymous poster hash: 81553...60f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Hm, ok. Så fint å høre at det fungerer ganske bra for dere! Da er det altså håp.. Den allergisprøyten er sikkert kortison - det har jeg hørt om. Vet ikke hvor bra det egentlig er å ta den. Jeg har vaksinert meg mot bjørke- og gressallergi, men det er en prosess som går over tre år. Det var de sykepleierne som ga meg den, som var litt skeptiske til den "engangsinjeksjonen" du sikkert har hørt om. Og hvis du er allergisk mot "alt", hjelper ikke den så mye, kanksje...Men det er absolutt verd å forhøre seg med fastlegen hvis du er veldig allergisk. Jeg trodde egentlig ikke så veldig på at jeg er allergisk mmot hund, for jeg har ikke merket noe særlig til det. Så da var det litt ergelig at akurat den hunden jeg skaffet meg, fikk meg til å reagere. HI Anonymous poster hash: fb651...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Er det forresten mulig å ta to om dagen? Er det noe poeng? Er det farlig? Hi igjen Anonymous poster hash: fb651...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Er det forresten mulig å ta to om dagen? Er det noe poeng? Er det farlig? Hi igjen Anonymous poster hash: fb651...8d1 Følg det som står i pakkningsvedlgget med mindre du får annen beskjed av lege Anonymous poster hash: 01e36...d2c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Jeg tar 2 om dagen når det er værst, en morgen og en kveld. Ikke farlig en gang i blandt i alle fall men ville hørt meg legen for sikkerhets skyld om du tenker gjøre det ofte. Anonymous poster hash: f9dde...670
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Jeg tar 2 om dagen når det er værst, en morgen og en kveld. Ikke farlig en gang i blandt i alle fall men ville hørt meg legen for sikkerhets skyld om du tenker gjøre det ofte. Anonymous poster hash: f9dde...670 Jeg kommer sikkert ikke til å gjøre det ofte. Anonymous poster hash: fb651...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 De hjalp ikke på meg, tar et annet merke hele året, men passer ikke med svangerskap. Så tasser rundt tett, trøtt og kløende Jeg tåler ikke blandt annet støv, hyperallergisk, hurra. Det fungerer greit, men vet ikke om jeg hadde valgt å ha det som utløse allergien. Du kan forverre allergien din ved det. Når jeg kjenner at luftveiene snurpes sammen tar jeg en ekstra pluss ventoline. Anonymous poster hash: 3b8fe...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå