Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Jeg er alenemor til en liten gutt på et par år og er selv i starten av 20åra, jeg har vært sammen med en kjempe fin fyr på 40år i en mnd nå (stor aldersforskjell og det er jeg klar over så ikke vits å kommentere det) og han har 4barn selv fra før, 2 voksene og 2 "små", i dag fortalte han meg at han ikke kan få fler barn pga han har sterilisert seg for et par år siden. Det jeg tenker da er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, for jeg synes på en måte det ikke er en god nok grunn til å gjøre det slutt pga han ikke kan få flere barn, men jeg vil ikke at sønnen min skal være alenebarn om han ikke "må" og jeg ønsker meg veldig iallefall et barn til, gjerne 2 også, han sier selv at han har barn han også som blir søsken med min sønn, greit nok det, men jeg tenker 10år fremover, si vi da forsatt er sammen, men at det da hadde blitt slutt, da er sønnen min nesten ungdom og da synes jeg det hadde vært forsent at han skulle få seg en søster eller bror... Jeg har veldig lyst på et barn til om ikke alt for mange åra, men om jeg blir hos han jeg er sammen med nå så kan jeg aldri få et barn til...... Jeg må ta et valg nå om jeg skal gjøre det slutt eller om jeg skal godta at jeg ikke kan få flere barn om jeg er sammen med han.... Men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, så håper noen her har vært i samme sitasjon eller lignende og kan gi meg noen råd!På forhånd takk ! Anonymous poster hash: ab5ee...859
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Tror man MÅ komme inn på det med aldersforskjellen selv om du later som om det ikke betyr noe. Han har to kull allerede. Dere er på helt, helt ulike stadier i livet. Finn deg en som matcher deg bedre dersom dette er VIKTIG for deg. Sterilisering er jo ikke noe han har gjort bare "midlertidig" hvis han har 4 barn med 2 kvinner...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Uff da.. Selv hadde jeg nok ikke klart å vært i et forhold der jeg vet at kjæresten min ikke kan gi meg flere barn! Nå er jeg alenemor til en på 5 år, og lillesøster ellerlillebror skal han få når jeg (forhåpentligvis) møter drømmemannen! Håper det løster seg for deg/dere. Anonymous poster hash: 5dea1...19d
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Jeg hadde dumpet han og funnet meg en som vil de samme tingene. Du kommer til å angre på det hvis du ikke tillater deg flere barn pga han!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Han kan jo gjøre om på dette :-) God statistikk på bare 2 år siden operasjonen hans. Les om vasectomi reversal på nett, ulike metoder etc. Alle i et forhold må gi og ta, her er bare et spørsmål om hvem det blir tyngst for, deg eller han? Anonymous poster hash: 35eab...c67
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Ville dumpet han. Anonymous poster hash: 8e62d...6a7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Finn deg en annen....? No brainer! Anonymous poster hash: 313ef...8a3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Dere er jo på totalt forskjellig stadie i livet, han har to kull med to forskjellige kvinner og er godt voksen, skjønner veldig godt at han ikke ønsker et tredje kull med en tredje kvinne. Han kan jo om få år bli bestefar.... Du må enten slå deg til ro med at det ikke blir flere barn eller finne en annen mann. Er dette med aldersforskjellen virkelig gjennomtenkt, han vi jo være pensjonist og bestefar mens du fremdeles er i full jobb og fruktbar selv. Anonymous poster hash: f03ee...d5f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Det er såklart vondt for deg å måtte ga fra en som du er så glad i. Men du kommer til å angre om du ikke gjør det! Leser du innlegget du selv skrev, så innser du at du allerede har bestemt deg... Du vil ha flere barn.. Anonymous poster hash: 87460...86d
Ugl@ ruger... Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Jeg var i et lignende dilemma for endel år siden. Var alene med et barn, traff en voksen mann via et kurs som hadde tre barn som bodde hos ham på fulltid. Vi fant tonen og datet en lengre periode, men da vi begynte å snakke om framtiden så fant vi fort ut at vi hadde forskjellige framtidsdrømmer. Jeg ønsket sterkt et barn til, han hadde mer enn nok med de han alt hadde. Jeg var voksen nok til å la fornuften styre og takka for meg. Et par år senere traff jeg ham som nå er mannen min, vi har fått to nydelige jenter. Er utrolig glad jeg tok det valget jeg tok den gang nå i dag. Du får kjenne på magefølelsen...
Gjest sug lut Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Dere har vært sammen en måned og det er tjue år mellom dere, han har to kull og har sterilisert seg mens du vil ha flere barn - altså, hvor vanskelig er det å legge sammen 1+1?
Love my kidz Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Siden forholdet er så ferskt ville jeg brutt det faktisk når det å få flere barn er viktig for deg. Fortsetter du med ham ser jeg for meg at det vil gnage deg innvendig og blusse opp ved krangler osv. Du vil tilslutt mer eller mindre legge ham for hat.. Et pluss til ham er at han spiller helt med åpne kort før dere binder dere. Jeg ville enten brutt tvert eller bare hatt ham som elsker til vi hadde gått lei av hverandre og fortsatt vært ung nok til å finne ny livspartner som vil ha barn. Skjønner det er trist og leit, klem.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 Det er nok ingen i fremtid i dette forholdet altså. Han er ferdig med barn, du er ikke. Skal du være sammen med han må du regne med å ikke få flere barn. Anonymous poster hash: 52818...64b
Dini Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 Dere har vært sammen en måned og det er tjue år mellom dere, han har to kull og har sterilisert seg mens du vil ha flere barn - altså, hvor vanskelig er det å legge sammen 1+1? Signerer Luten her Det fins flere "fisk" i havet.
Von Hertelhofen Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 Du får finne ut hva som er viktigst for deg; han eller flere barn. Du får ikke i pose og sekk i dette forholdet. Dessuten er du veldig ung og har god tid på deg til å finne en mann som også har lyst på barn
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #16 Skrevet 14. august 2013 Jeg ville ha funnet meg en annen hvis det å flere barn er veldig viktig for deg. Skjønner at det er vanskelig om du liker han, men bedre å gjøre det nå enn når du er enda mer involvert? Du sier du ikke vet om det er "god" nok grunn, jeg tenker det fins vel ikke en bedre grunn for å gjøre det slutt. For meg et det viktig å være enig i de grunnleggende tingene: barn/antall barn, livssyn og holdninger ang familieliv, bosted Selvfølgelig må man gjøre litt kompromiss når man treffer drømmemannen. Jeg ønsker meg feks 3 barn, og mannen ønsker seg 2, så der må jo en av oss gi seg. Og jeg er villig til å gi meg på 2 barn, dersom det viser seg at mannen absolutt ikke vil ha flere når den tid kommer. Men jeg kunne aldri slått meg til ro med en mann som ikke ønsket seg barn i det hele tatt.. Så spørsmålet er vel: hvor godt liker du denne mannen? Er du villig til å drømmen om flere barn? Lykke til med valget Anonymous poster hash: 4b593...aa9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #17 Skrevet 14. august 2013 Jeg kjenner ei som gikk med på å ikke få barn tiltross for eget ønske. I dag er hun pensjonist, enke og helt alene og angrer på valget. Vil du angre på å ikke ha fått flere barn når du blir pensjonist tror du? I såfall finn en annen. Anonymous poster hash: ce77c...02e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #18 Skrevet 14. august 2013 Tusen takk for alle svar..... Jeg vet ikke helt hva jeg gjøre enda... Han nevnte at vi kunne prøve "prøverørsbefruktning", men jeg trudde dette ikke gikk hvis man var sterilisert? Han har også nevnt at han i verstefall kan gjøre det om, er det virkelig noe som går ann?? Anonymous poster hash: ab5ee...859
Ooops I did it AGAIN Skrevet 14. august 2013 #19 Skrevet 14. august 2013 Enten må du finne deg annen kjæreste, eller så får du godta at du har fått ditt barn, og har fire bonusbarn på kjøpet. Ikke press en mann på over 40, som allerede har tatt dette valget. Da mister du han. Har en venn som har gjort det samme, og han har 'bare' to barn med to ulike damer. Han ønsker ikke flere barn med en ny dame, men tar gjerne imot bonusbarn.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #20 Skrevet 14. august 2013 Tusen takk for alle svar..... Jeg vet ikke helt hva jeg gjøre enda... Han nevnte at vi kunne prøve "prøverørsbefruktning", men jeg trudde dette ikke gikk hvis man var sterilisert? Han har også nevnt at han i verstefall kan gjøre det om, er det virkelig noe som går ann?? Anonymous poster hash: ab5ee...859 Joda, men er det virkelig noe særlig "lurt" å få barn med en som allerede har 4(!) fra før av? Anonymous poster hash: 964d2...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå