Gå til innhold

Dere som kjenner liv i uke 18 +\-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente små "bobler" eller "kilende fiskehaler" helt nede ved "hårfeste" når jeg var 13 uker, litt mot venstre. Nå er jeg 16+1 og kjenner mer kilende rullende bevegelser mellom navlen og hårfestet :) <3 Er førstegangs så trodde jeg var gal til å begynne med, men etter å ha prata med mange mødre og ei som har 6 gutter, så skjønte jeg at det ikke kunne være noe annet enn lille demonen min <3 Føler meg beæret at jeg kjenner så tidlig!! 

Jeg kjente det først som noe som trykket på noe ømt inni meg. Det var langt under navlen og først på høyre side. Etterhvert ble det som når katten strekker seg og trykker potene mot meg. ;-)

Nå er jeg 23+6 og kjenner tydelige spark og romstering noen dager. Andre dager mest dulting.

Rundt uke 16-17 skjønte jeg ikke helt hva jeg kjente. Men etter OUL i uka 18 så skjønner jeg at det er babyen jeg kjenner. Kjennes ut som små bobler fra en sodastream. Pittelitt bare, så må kjenne etter godt. Kjenner det veldig langt nede, mye lengre nede enn jeg hadde trodd. Litt på høyre sie. På UL fikk jeg høre at morkaka lå godt bak, litt til venstre.

Annonse

Kjente tidlig små "bobler-fiskehaler", men nå i uke 16+5 kjenner jeg tydeligere bevegelser og litt utenpå også.

Må konsentrere meg og kjenner det langt nede på venstre side:-) var hos jordmor i går og da hun lyttet etter hjertet rørte han veldig på seg,og når jeg da fikk lyd til bevegelsen kjente jeg det veldig godt..morsomt:-)

I uke 18, kjente jeg det rundt navlen, og gjerne nedover i bekkenet. Husker at det skjedde mye forandringer i bevegelsene på den tida for meg (i dette svangerskapet). Kjente brått mer, og kraftigere. Kjente det ikke slik i mitt forrige svangerskap, så er tydelig veldig forskjellig.

Gjest usababy

Kjente små fiskehaler fra jeg var 12 uker på vei, små kilende bevegelser nederst i magen og litt på siden nederst.

De siste par ukene har jeg kjent tydeligere bevegelser som både kiling og små dult, og et par ganger har mannen kjent bevegelser på utsiden. Da er det mellom navlen og nederst i magen, gjerne litt på siden av magen. :)

Er knappe 17 uker nå.

Jeg er bare i uke 16 nå, men dette er tredje gangen, så svarer likevel :) Tror det har med hvor morkaken er plassert, for om den ligger mellom sparkene og magen, så kjenner man ikke de sparkene før lenge seinere. Alle tre gangene har jeg først kjent fosterbevegelse helt nede ved overgangen mellom kjønnshårene og magen (jeg vet ikke noe navn for dette stedet) og like under navlen. Jeg tror det må bety at morkaken er plassert på forsiden av magen, og at jeg derfor kjenner de sparkene som er rettet over og under morkaken.

Hvor kjenner du spark?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...