Gå til innhold

Tilbakevendene soppinfeksjon :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til forebyggende?? Dette er no tredje gangen eg får d iløpet av svangerskapet, og d e DØDS plagsomt!! Så er d noen som har gode råd til å holde d vekke etter en endt kur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også det slik forrige gang jeg var gravid. Jordmora tipset meg om å bruke 100 mg vagitorier flere dager på rad istedet for den ene 500 mg vagitorien som jeg brukte for det var så lettvint med en-dagers kur... Det viste seg at når jeg fulgte rådet til jordmora var jeg kvitt soppen. Hun anbefalte også et bad med sitron i... :-)

Skrevet

Jeg hadde også det slik forrige gang jeg var gravid. Jordmora tipset meg om å bruke 100 mg vagitorier flere dager på rad istedet for den ene 500 mg vagitorien som jeg brukte for det var så lettvint med en-dagers kur... Det viste seg at når jeg fulgte rådet til jordmora var jeg kvitt soppen. Hun anbefalte også et bad med sitron i... :-)

Takk for svar :)da skal eg prøve d, har bare brukt den 500mg greien, tok d jo kjapt men siden d bare kommer tilbake er d jo tydeligvis ikkje så super :P

Bad med sitron kan bli vanskelig da eg ikkje har badekar, kanskje en vask med litt sitron vann??

Skrevet

Jeg ble ikke kvitt soppinfeksjonen jeg fikk tidlig i svangerskapet.... Gikk i flere måneder! Men da jeg la vekk stringtrusene, investerte i bomullsTRUSER/boksere, begynte å ligge uten truse om natta og spise yoghurt hver dag, gikk det over, og har ikke kommet tilbake :)

Skrevet

Bytt dopapir, sånt billigpapir er ikke bra, ikke gå med trange bukser, spis lite sukker... Husk at samboeren/mannen din også må behandles. Bytt soppkur hvis mulig, ikke bruk intimsåpe. Og hvordan er situasjonen din på hjemmebane...? Jeg hadde kronisk soppinfeksjon i ett år og ble litt av en "ekspert" på dette området;-)

Skrevet

Åja...vask alt undertøy på mer enn 60° og frys buksene dine. Soppen setter seg i klærne.

Skrevet

Melkesyretabletter (vaginale), tror de heter Female. De selges på apoteket.

Skrevet (endret)

Jeg hadde og tilbakevendende sopp, canesten tok det bort hver gang men det kom jo tilbake hver gang. Sluttet å bruke tamponger under mensen og sluttet å bruke g-streng og det gjorde at soppen holdt seg unna litt lengre men ikke helt borte. Googlet kjerringråd og fant eddikkuren og den kurerte soppen, aldri mer klissete canesten på meg ;)

Jeg tar et lite glass og fyller det med vann, en spiseskje eddik (den blanke fra Idun) og en teskje salt. Sitter og skrever så mye jeg klarer over do og spyler væsken inni vagina og på utsiden med en øreballong. Kan også bruke en sprøyte. Det svir litt de første gangene. Venter litt med å røyse meg og lar det lufttørke. Kan jo gjøres i dusjen men da renner det nedover beina. Gjør dette 2-3 ganger per dag til alle symptomer er borte og i en dag ekstra. Det har tatt bare 2-3 dager med meg :) Første gang tok det nesten ett år før jeg fikk sopp igjen, ikke bare 1-2 uker som før. Etter andre gang har jeg vært soppfri, det var i fjor. Etter første gang satte jeg meg ned i stua ved siden av samboer og spurt om han kjente noen lukt og det gjorde han ikke.

Og ja det er trygt når man er gravid fordi livmortappen er lukket.

Endret av Skyen
Skrevet

Tusen takk for svar og tips alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...