Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 14. august 2013 #151 Skrevet 14. august 2013 Jeg ble ansatt som vekter etter datidens introduksjonskurs. Tok vekterkurs del 3 etterpå, og har jobbet som vekter siden 2006. Har man jobbet som vekter mer enn 5 år kan man gå opp til eksamen som privatist, eventuellt ta de fagene fra salg og service (datidens salg og service iallefall). Ikke at jeg vil anbefalle noen akkurat dette da. Ugunstige arbeidstider, lange dager på jobb, dårlig lønn.. Egentlig ikke noe å hige etter.. Jobber der nå kun fordi jeg ikke får meg noe annet arbeid
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #152 Skrevet 14. august 2013 Jeg er sykepleier - håper på å bli saksbehandler i kommunen etterhvert. Må bare somle meg til å studere 30 studiepoeng til først! Anonymous poster hash: 8872f...48d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #153 Skrevet 14. august 2013 Mange skriver de ikke kunne tenke seg : omsorgsyrker (noe jeg trodde de fleste damer her inne jobba med), Barnehage, kontorer.... Så hva slags jobb har du ? Anonymous poster hash: 3abb5...e68 Er vekter :-) Anonymous poster hash: 9bf3b...01b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #154 Skrevet 14. august 2013 Mange skriver de ikke kunne tenke seg : omsorgsyrker (noe jeg trodde de fleste damer her inne jobba med), Barnehage, kontorer.... Så hva slags jobb har du ? Anonymous poster hash: 3abb5...e68 Er vekter :-) Anonymous poster hash: 9bf3b...01b Hvor er det vanligst å jobbe som vekter? Flyplasser? Anonymous poster hash: 98bc7...42b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #155 Skrevet 14. august 2013 Veileder i NAV for brukere med arbeidsavklaringspenger. Anonymous poster hash: f346e...9b6 Kan jeg kanskje spørre deg om en ting? Mtp at du har med AAP og gjøre? Jeg er blitt tilbudt en liten stillig (rett under deltid) som en startfase for å komme tilbake til arbeidslivet. Hvordan gjør jeg det da med meldekortene? Skal jeg da føre på timene og dagene jeg har jobbet? Eller forsvinner AAP med en gang selv om jeg ikke blir å tjene nok i mnd? Anonymous poster hash: 9bf3b...01b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #156 Skrevet 14. august 2013 Seniorrådgiver. (Høres ut som jeg er 80 år). Anonymous poster hash: bc65e...cfc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #157 Skrevet 14. august 2013 Pilot i Norwegian. Anonymous poster hash: c255f...d23
Elsker livet Skrevet 14. august 2013 #158 Skrevet 14. august 2013 Jeg er hjemmeværende og av yrke sykepleier. Omsorgsyrker passer meg fint, men lønna og arbeidstidene er jeg ikke er fornøyd med.Du tjener deg jo ikke opp pensjon... Hva gjør du hvis mannen dumper deg i pensjonsalder? Får godkjent pensjonspoeng så lenge en har barn under skolealder. Nesten like mye som om jeg skulle ha jobbet fullt som sykepleier. Mødre med barn under 6 år har rett på pensjonspoeng tilsvarende 4,5 G (grunnbeløpet i folketrygden). Dette tilsvarer en årsinntekt på 369.549 kroner. I tillegg har jeg spart og sparer privat. Det siste året har jeg også vært ansatt i mannens AS, og gjør litt "kontorarbeid" på kveldstid, men det tilsvarer bare en årslønn på 230000. Er dette noe man får automatisk, eller må man søke eller melde fra en eller annen plass? Anonymous poster hash: ff30c...600 Har kommet automatisk til meg, så regner med det gjør det til alle.
2 prinser <3 Skrevet 14. august 2013 #159 Skrevet 14. august 2013 For øyeblikket helsefagarbeider, skal ta videreutdanning innen barsel og barnepleie og kreftlindring :-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #160 Skrevet 14. august 2013 Jeg er utdannet barnevernspedagog, men jobber nå som husmor Trives godt med å være hjemme. Får "lønn" av mannen min, tilsvarende sum det jeg tjente i 100% stilling. Vi eier alt likt, så ingen fare økonomisk dersom han dumper meg. Og ja, sparer til pensjon. Anonymous poster hash: d9345...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå