SagflisiHåret Skrevet 15. august 2013 #201 Skrevet 15. august 2013 Jeg bodde i frankrike og var ikke helt stødig fransk. Gikk på lunsjbar og bestilte en baguette med øyne på. Skulle være egg selvsagt men ordene for egg og øyne er litt like, des ouefs vs des yeux ( faen, greier ikke skrive det riktig engang! Tror jeg da, noen franskkyndige her?)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #202 Skrevet 15. august 2013 It's not only only, but, but! Beste ever fra en av Solberg-brødrene. Anonymous poster hash: 9db1d...2ac Det er: "But but, it isn't only only" Feil. Det er It's not only only, but but. "Det er ikke bare bare, men men". http://www.humor1.net/morsomme-lister/petter-solberg-sitater/ Nr. 10., tell deg vei nedover. Anonymous poster hash: f5169...d47 Nei? hentet fra linken DIN: “but but, it is’t only only you know” Ah, ja det er to da. aldri hørt "but but, it isn't only only før" Anonym mente jo denne, ikke den andre, så den var jo helt riktig. Anonymous poster hash: f5169...d47
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #203 Skrevet 15. august 2013 Jeg bodde i frankrike og var ikke helt stødig fransk. Gikk på lunsjbar og bestilte en baguette med øyne på. Skulle være egg selvsagt men ordene for egg og øyne er litt like, des ouefs vs des yeux ( faen, greier ikke skrive det riktig engang! Tror jeg da, noen franskkyndige her?) Jeg har og en fin fransk en. Dro på en restaurant og siden jeg var den eneste som (i teorien) kunne fransk, så bestilte jeg. Etter at vi hadde spist ba jeg om mer vin og et villsvin. Mente selvsagt askebeger. Ordene er like. Hadde nok lest litt mye astrix der ja. Forsto ikke hvorfor kelneren lo før han lagde lagde villsvinlyder og etterlignet et villsvin. Fikk et askebeger tilslutt da. Verste var at jeg tror de hadde villsvin på menyen. Anonymous poster hash: d50d4...a41
Ronja80.mor til 2 Skrevet 15. august 2013 #204 Skrevet 15. august 2013 Faren min er utrolig lite stø i engelsk, så det var morsomt da vi alle skulle besøke svigers i USA. Han skulle ivrig fortelle om landskapet fra flyet og sa "When I was up in the fly..." Ektemannen min var søt den første perioden i Norge, da norskkunnskapene ikke var på topp. Han hadde tydeligvis tankene et annet sted, for han spurte meg om vi ikke "skulle ta den rumpesekken på ryggen så vi ikke fikk vondt i reggen". Hihi Den groveste var likevel da de snakket om hva de skulle gjøre i påskeferien på universitetet, og han snakket ivrig om "pakkisdagen" og hvor koselig det skulle bli med lammelår. Påskedag! Eeek! Litt av sjarmen med en utenlandsk mann. Mannen min skulle skrive CV rett etter at han hadde kommet til Norge. Der hadde han påført at han i sin ungdom hadde jobbet 4 år som "hjelpekuk"........ Kjøkkenassistent, altså....
Magia Skrevet 15. august 2013 #205 Skrevet 15. august 2013 Litt av sjarmen med en utenlandsk mann. Mannen min skulle skrive CV rett etter at han hadde kommet til Norge. Der hadde han påført at han i sin ungdom hadde jobbet 4 år som "hjelpekuk"........ Kjøkkenassistent, altså.... Hahaha, fantastisk! Hjelpekuk
Ronja80.mor til 2 Skrevet 15. august 2013 #206 Skrevet 15. august 2013 Mamma bestilte en "raped kebab" på tyrkisk restaurant..... Håper ikke hun fikk det......
Kanutten83 Skrevet 15. august 2013 #207 Skrevet 15. august 2013 Ei venninne av søster'n satt lenge og så på logoen til Stabburet en dag hun var på besøk. Vi ser hun tenker fælt og så kom spørsmålet "tror dere det er et fuglehus eller kinahus Stabburet har som logo?" Ehh...nei, si det du
Cinnamon4 Skrevet 15. august 2013 #208 Skrevet 15. august 2013 Ola-Conny fra TV-serien Ullared; "I come to back" (Jeg kommer tilbake)
Bustetroll Skrevet 15. august 2013 Forfatter #209 Skrevet 15. august 2013 Faren min er utrolig lite stø i engelsk, så det var morsomt da vi alle skulle besøke svigers i USA. Han skulle ivrig fortelle om landskapet fra flyet og sa "When I was up in the fly..." Ektemannen min var søt den første perioden i Norge, da norskkunnskapene ikke var på topp. Han hadde tydeligvis tankene et annet sted, for han spurte meg om vi ikke "skulle ta den rumpesekken på ryggen så vi ikke fikk vondt i reggen". Hihi Den groveste var likevel da de snakket om hva de skulle gjøre i påskeferien på universitetet, og han snakket ivrig om "pakkisdagen" og hvor koselig det skulle bli med lammelår. Påskedag! Eeek! Litt av sjarmen med en utenlandsk mann. Mannen min skulle skrive CV rett etter at han hadde kommet til Norge. Der hadde han påført at han i sin ungdom hadde jobbet 4 år som "hjelpekuk"........ Kjøkkenassistent, altså.... HAHA
tinaibobla Skrevet 15. august 2013 #210 Skrevet 15. august 2013 Mamma har en venninne som har engelsk mor, og dermed har hatt litt vanskelig for å lære seg alle norske fremmedord opp gjennom årene.... De har spilt håndball sammen, og det er der en del av disse gullkornene har oppstått 1. Hun hadde kjøpt seg nye håndklær, og ville skryte til butikken da hun var innom ved en senere anledning; "Disse håndklærne er helt supre, de observerer vannet veldig raskt" 2. På håndballbanen etter at treneren har pekt og forklart med ei tavle; "Så da blir det slik at jeg berører meg herfra til hit". 3. Også i håndballhallen, etter å ha irritert seg på et par ungdommer på tribunen som satt og bråkte. Hun gikk opp til dem og ba dem pent om å være litt stille. Hun fikk en krass kommentar og latter tilbake. Da presterte hun å si; "Sitter du her og produserer voksne folk". 4. Hun vet selv at hun roter med disse fremmedordene, så hun får ofte litt kommentarer og latter på ting hun har sagt. Da sier hun bare; "Ja, det er jo meg i et nøkkelhull". Anonymous poster hash: 50b35...712 Meg i et nøkkelhull!!! Priceless
lioness* Skrevet 15. august 2013 #211 Skrevet 15. august 2013 Venninna mi var 20 og hadde blitt dumpa, og var helt i oppløsning av kjærlighetssorg. Bestemoren: "Så, så veslejenta mi. Det er flere skjær i sjøen!" Antar at hun hadde tenkt å si noe mer i retning av "fisker i havet".
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #212 Skrevet 15. august 2013 Er det ikke gribbe (fuglen) man spiser i julen? En som er født og oppvokst i Norge. Hun var i 20årene når hun sa dette. Anonymous poster hash: a2ccb...9c9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #213 Skrevet 15. august 2013 Jeg jobbet på bookingkontoret til et av byens beste hoteller, og skulle ta bestillingen til en engelsk gjest. Alt gikk jo flott og fint, helt til jeg avsluttet samtalen med "I'll see you when you come".... Han fniste litt før vi la på, og jeg døde ganske mye. Flaaaut! Anonymous poster hash: d03a1...bf8
BettyBoob Skrevet 15. august 2013 #214 Skrevet 15. august 2013 Ei jente i klassen min på VGs i naturfagstimen: morkake er vel sånn kake mamman lager til barnet når det er født. Alle lå på gulvet og grein... Hun hadde mange sånne, husker bare denne.
Bustetroll Skrevet 15. august 2013 Forfatter #215 Skrevet 15. august 2013 Ei jente i klassen min på VGs i naturfagstimen: morkake er vel sånn kake mamman lager til barnet når det er født. Alle lå på gulvet og grein... Hun hadde mange sånne, husker bare denne. Ser det for meg... YumYum!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #216 Skrevet 15. august 2013 Når vi deler linker, denne er fantastisk: http://m.youtube.com/watch?v=jTCyLjtyavw Anonymous poster hash: 7a769...ac0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #217 Skrevet 15. august 2013 Jeg ler enda av "alle mine planer går på do"! Anonymous poster hash: 98971...f58
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #218 Skrevet 15. august 2013 Jeg har en som jeg er veldig ille berørt over. Var på besøk hos noen i familien jeg ikke hadde vært hos på lenge og langet ut om hvor kjekt det var å komme på besøk igjen, jeg hadde jo tross alt ikke vært her siden begravelsen til *****. Jeg fortsatte og mase om denne begravelsen en lang stund og la merke til at de alle så rart på meg. Da gikk det opp for meg at jeg hadde sagt feil, for det var konfirmasjon jeg egentlig mente.Personen jeg hadde vært i "begravelse" til satt i sofaen. Anonymous poster hash: b9337...5c4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #219 Skrevet 15. august 2013 "Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1 men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil Få skarpe kniver i skuffa i din landsdel då Anonymous poster hash: bc739...df3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #220 Skrevet 15. august 2013 Da jeg bodde i London:Fra en voksen mann: "Where are you from?""I`m from Norway"Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!" Han trodde at Norway var en by i Canada Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! Anonymous poster hash: 11a80...3a1 Men det er bare Februar som har 28 dager. Hva er det jeg ikke ser her? Anonymous poster hash: aafae...0a7 Alle årets måneder har 28 dager eller fleire. Men februar har bare 28 dager tre av fire år. Anonymous poster hash: bc739...df3
Bustetroll Skrevet 15. august 2013 Forfatter #221 Skrevet 15. august 2013 Jeg ler enda av "alle mine planer går på do"! Anonymous poster hash: 98971...f58 Jeg og. Jeg ser for meg den triste nedfor mannen .. Setter seg ned på en fortauskant, med hendene til annsiktet... "Alle mine planer går på do.."
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #222 Skrevet 15. august 2013 Jeg ler enda av "alle mine planer går på do"! Anonymous poster hash: 98971...f58 Jeg og. Jeg ser for meg den triste nedfor mannen .. Setter seg ned på en fortauskant, med hendene til annsiktet... "Alle mine planer går på do.." Hahahahahahah! tviler på at jeg kommer til å lese noe morsomere i år. "Alle mine planer går på do" Anonymous poster hash: 98971...f58
Bananahammock Skrevet 15. august 2013 #223 Skrevet 15. august 2013 http://m.youtube.com/watch?v=Qhm7-LEBznk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQhm7-LEBznk Hun her ikke den skarpeste skjeen i skuffen som vi sier Hadde samme diskusjon med mamma da jeg gikk på ungdomsskolen. Min stefar måtte bryte inn og forklare mamma at jo, jeg hadde rett - 60 km/t betyr at jeg kjørte 60 kilometer i timen. Det er enda usikkert om hun egentlig skjønte det... Samme dama ba om en "nappy" da hun sølte ut et glass vann i England. Stakkars mannen bak bardisken skjønte overhodet ikke at hun ba om en serviett (nappy betyr bleie).
Bananahammock Skrevet 15. august 2013 #224 Skrevet 15. august 2013 Venninna mi presterte en gang å spørre om hvorfor ingen hadde vært på sola før: "Det er jo bare å dra på natta?!". Og alle har vel opplevd "presentasjonsangst"
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #225 Skrevet 15. august 2013 Vi var i Tyrkia på ferie, tok taxi sammen med familien. Jeg spurte på engelsk om det var slanger/edderkopper osv her. Det var der ikke, sa han. Så sa jeg: In Norway, we have snakes, we called them huggorm! Resten av familien lo godt, og taxi sjåføren glodde på meg, og lurte sikkert på hvorfor alle lo Anonymous poster hash: 44cd9...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå