Gå til innhold

GULLKORN FRA.... VOKSENMUNN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en sann historie fra radioen for endel år siden.

Det var spørrekonkurranse og spørsmålet var hva et glassøye var laget av.

Innringeren tenkte lenge og vel og kunne  ikke finne svaret. Radioverdten prøvde all slags hint: hva er et GLASS øye laget av..?

Nei, innringeren visste ikke. Kunne ikke radioverten gi han tre alternativ?

Nei, det kunne han desverre ikke...

Så til slutt måtte radioverten fortelle at et glassøye var laget av GLASS..!

Å ja,selvfølgelig, sa innringeren, sånn at det går ann å se igjennom det..!! :lol:  :lol:  :lol:

Anonymous poster hash: 4c708...64d

Husker en annen radiokonkurranse der en dame skulle finne et norsk treslag.

Hun trengte mer info, og programlederen opplyste at ordet bare hadde en stavelse.

Nei, hun trengte fortsatt mer info. Programlederen kom henne til unnsetning med at dette treslaget er knytta til julefeiring for mange.

Etter mye grubling brast det ut av henne. "Kan det... kan det være palisander?"

Når vi snakker om radioprogrammer.

Anbefaler å bruke noen minutter på denne. Hjælpe meg!

http://www.youtube.com/watch?v=pDLc9rkcXdY

Anonymous poster hash: d03a1...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innringeren tenkte lenge og vel og kunne  ikke finne svaret. Radioverdten prøvde all slags hint: hva er et GLASS øye laget av..?

Å ja,selvfølgelig, sa innringeren, sånn at det går ann å se igjennom det..!! :lol:  :lol:  :lol:

Hun trengte mer info, og programlederen opplyste at ordet bare hadde en stavelse.

Nei, hun trengte fortsatt mer info. Programlederen kom henne til unnsetning med at dette treslaget er knytta til julefeiring for mange.

Haha! Eller kanskje piletre?

Husker jeg satt og spilte TP med ex-en min en kveld, så kommer spørsmålet : "Hva betyr det Italienske ordet , belcanto. Hvor på jeg svarer veldig raskt og høyt , "FIRKANT!!"

Han lo godt, og lurte på hvordan jeg var så sikker på det.

Jeg vet ikke selv heller.. men tenkte på "canto" som kant.. Hvor jeg fikk fra at "bel" kunne bety fire er jeg ikke så sikker på:P

Han mobbet meg lenge for den. Hver gang noe er firkanta, så er det altså belcanto!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Tantebarnet mitt, som er et år eldre enn meg, var skikkelig stolt over at han hadde funnet ut hvorfor det blir mørkt om kvelden, helt uten å lære det på skolen...det var nemlig mørke skyer som kom over himmelen og stengte lyset ute om kvelden. ;)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Eksen til eksen var så blond som de kommer. Hun sa en gang at nå forsto hun plutselig hvorfor skolen hun gikk på het universitetet. Så bøyer hun: Et univers, flere universitet...

Anonymous poster hash: 5e2b6...7b9

Skrevet

Innringeren tenkte lenge og vel og kunne ikke finne svaret. Radioverdten prøvde all slags hint: hva er et GLASS øye laget av..?

Å ja,selvfølgelig, sa innringeren, sånn at det går ann å se igjennom det..!! :lol::lol::lol:

Når vi snakker om radioprogrammer.

Anbefaler å bruke noen minutter på denne. Hjælpe meg!

http://www.youtube.com/watch?v=pDLc9rkcXdY

Anonymous poster hash: d03a1...bf8

Hahaha!

Skrevet

Må nesten dytte litt. Vil ha fler !!

Skrevet

Der mannen min kommer fra er det vanlig å si neter i stedet for nøtter. jula for 2 år siden satt mannen å spiste nøtter og sang "når nettene blir lange", så ble han stille, studerte hasselnøtta grundig og så - Lurer på hva de mener med at netene blir lange... Han hadde alltid trodd det var snakk om nøtter i sangen...

Skrevet

Spilte TP med broren min og hans daværende dame da vi var rundt 17-18 år. Så kom spørsmålet om hvor mye veier en elefant ved fødsel, hvor dama til broren min svarer "3,5 kg". Jeg ser for meg vanskelighetene for mamma elefantene som skal beskytte disse små elefantene mot rovdyr..

Svaret forøvrig er over 100 kg :-)

Jeg hadde nettopp begynt i ny jobb (par år siden) og jeg skulle på en jobbreise alene over flere dager ganske fort og besøke flere sykehus. Jeg følte meg ikke klar egentlig siden jeg kun hadde jobbet 1 mnd og uttrykte dette i plenum på et mandagsmøte slik "syns dere kaster meg rett ut på grunt vann her"...

Hvorpå en kollega svarte tørt " du drukner ikke akkurat av det da.."

Skrevet

En jeg kjenner trodde hun måtte ta hjernetabletter fordi hun hadde lavt jern..

Skrevet

Åh, det kommer stadig nye når man leser denne tråden! Fjollete ting som hukommelsen i sin barmhjertighet har latt meg glemme, men som graves fram fra underbevisstheten!

Ei dame på et quiz-lag skulle gjette seg fram til Kong Haakons valgspråk. Hun unnslo seg lenge, helt til de andre sa det ikke var så farlig, bare gjett ett eller annet. Til slutt var hun på gli, og foreslo at valgspråket var "fransk"!

Denne lo jeg godt av! :D

Skrevet

OG! - En kompis fortalte at han hade hatt med seg ei dame på hotelrommet etter en kveld på byen. Det lå an til å bli et heftig ons helt til hu skulle ned å su*e han.

Hun skrapa hele tiden borti med tennene, og han mislikte hele greia, og spør til slutt, dritt lei; "Hva driver du med?"

- HvorPÅ hun titter opp og svarer ; "Jeg går på BI" !

da hadde i alle fall jeg dødd "konstant"!

HAHAHAHA, fy faen så bra!! Det måtte jo bare være BI også :D

Skrevet

Åh, det kommer stadig nye når man leser denne tråden! Fjollete ting som hukommelsen i sin barmhjertighet har latt meg glemme, men som graves fram fra underbevisstheten!

Ei dame på et quiz-lag skulle gjette seg fram til Kong Haakons valgspråk. Hun unnslo seg lenge, helt til de andre sa det ikke var så farlig, bare gjett ett eller annet. Til slutt var hun på gli, og foreslo at valgspråket var "fransk"!

Det er nesten så jeg ikke trur det!!!

Skrevet

Eller den lokale radioprogrammet som snakket med ei lita jente, som sa på lufta at når pappa var ute på jobb ,så sov det en onkel i senga hans :/ Verten ble helt satt ut og jeg kan jo bare tenke meg til oppvasken når far kom hjem .....

Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1

men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil :)

Haha, er det? Hvilken landsdel er det? Han som uttalte det, er fra østlandet, og her bruker man "du er ikke den skarpeste kniven i skuffen." En kniv kan jo ikke være smart, og det er jo det hele uttrykket handler om, at man ikke er så smart... :-PAnonymous poster hash: 83705...1e1

Det slår allikevel ikke følgende:

"Hun er ikke den skarpeste skuffen i skapet" Tror ikke den blir brukt i noen landsdeler :P

Anonymous poster hash: 73161...1b6

Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1

men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil :)

Haha, er det? Hvilken landsdel er det? Han som uttalte det, er fra østlandet, og her bruker man "du er ikke den skarpeste kniven i skuffen." En kniv kan jo ikke være smart, og det er jo det hele uttrykket handler om, at man ikke er så smart... :-PAnonymous poster hash: 83705...1e1

Det slår allikevel ikke følgende:

"Hun er ikke den skarpeste skuffen i skapet" Tror ikke den blir brukt i noen landsdeler :P

Anonymous poster hash: 73161...1b6

"Hun er jo ikke den smarteste fisken i treet" pleier jeg å si .p

Skrevet

Dette er faktisk fra et oppussingsprogram på tv for en del år tilbake. Var en snekker som skulle komme med tips for hvordan henge opp bilder o.l på gipsvegger. Han demonstrerte flere typer fester, bl.a en type der en krok bretter seg ut på baksiden av gipsplaten. Programledere presterer da å si; denne kroken fester seg i rommet ved siden av??? Heldigvis er det litt mere solid!!!

Anonymous poster hash: b9348...51f

Skrevet

Er så lite beskjeden at jeg siterer meg selv.

På klinikken fikk vi servert risengrynsgrøt (WTF??) og jeg hater grøt dypt og inderlig.

Jeg blir kjempeirritert og utbryter dramatisk: " Hva er det de tillater seg? Servere GRØT? Jeg er på sykehus, for helvete - IKKE i fengsel"

Dette resulterte i at min mor brølte av latter og Kjæresten løp ut og kjøpte sushi til meg ;)

(Jadda ... DramaQueen, Diva, Primadonna ... kjært barn har mange navn ...)

Dette kunne jeg glatt ha sagt selv!:-p

Fikk grøt jeg og... og det var LØRDAGSMATEN! :o
Hadde reagert på same måte - og det sjølv om risgraut er fast laurdagsmiddag på jobb. Mange eldre har tradisjon for graut midt på dagen og varmnat til kvelds laurdag. Ein tradisjon dei kan ha i fred for meg - ei skål risgraut blir som å ete seg mett på dessert..
Skrevet

Da jeg var 18, var klassen på Londontur. Og som jenter flest, måtte vi selvsagt tisse da det ikke var noen do rundt oss.

Fant endelig et lite spiseri der jeg var den eneste som turte å spørre om vi kunne låne doen. Så, dårlig i engelsk som jeg var, spurte jeg :Can we borrow the toilet?

Mannen bak disken humret litt og sa, Yeah sure, just dont take it with you!

Jeg, som ikke forsto at jeg hadde sagt det feil, så bare surt på han og skjønte ikke hva idioten snakka om... ;)

Skrevet

Jeg har selv sagt mye "lurt"..

Feks så har jeg vært ganske oppgitt over mannen min som spytter snusen(løssnus) i do, uten å skylle ned.. Her en dag oppdaget jeg at han hadde gjort det igjen, og sier følgende til mannen: "kan du være så snill å slutte å spytte snusen i do??! Doen ser ut som en dass!" :-P

Her bruker vi uttrykket "ser ut som en dass", om ting som ser mindre pent ut..

Anonymous poster hash: aa305...fb9

Skrevet

Søsteren min (som da var 14) kom med denne kommentaren da hun fikk se bilder av klær etc fra Auswitch etter at klassen hadde vært der på klassetur; "Hæ, hadde de farger på den tiden?".  

Anonymous poster hash: 50b35...712
Skrevet

Vi var på hotell i Polen og skulle sjekke ut. Kl var 4 på natten og jeg var dau trøtt. Resepsjonisten spørte etter nøkkelkortet, jeg hadde glemt det på rommet og klarte å si: my card is upside. Venninnene mine hold på å le seg i hel:) *flaut*

Anonymous poster hash: 67eb5...c59

Skrevet

ei veninne som sang its raining bad....ho skjønte plutselig den musikk videoen når jeg påpekte at det er its raining man.

ei annen som lurte på om bensinmåleren på bilen steg når man fylte på vann isteden for bensin.

ei som sa, nå må du gjemme alle korta under bordet (nå må du legge alle korta på bordet) haha, den har blitt stående i vår vennegjeng:)

Anonymous poster hash: 5a7e2...66a
Skrevet

Det var en ung gutt som snakket med min venninne som var høygravid, og hadde termin la oss si juli. Så spurte han venninnen min om det var nå juli hun skulle føde eller om det var juli til neste år hun skulle føde! :D

Han er høyt fungerende, men er tilbakestående og er på nivå med et barn. Men det var bare veldig morsomt sagt :P

Anonymous poster hash: 11091...595
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Glad og fornøyd på vei hjem fra byen stoppet vi på et gatekjøkken og der bestilte jeg høyt og tydelig en stor cheeseburger med ost.

Den er blitt en klassiker i vennegjengen :)

Skrevet

It's not only only, but, but! :D

Beste ever fra en av Solberg-brødrene. Anonymous poster hash: 9db1d...2ac

Det er: "But but, it isn't only only"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...