Gjest Leaf Skrevet 13. august 2013 #101 Skrevet 13. august 2013 "Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1 men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil Her brukes det uttrykket og, men i et lite annerledes utgave: "du er ikke den SKARPESTE kniven i skuffen
Optatium Skrevet 13. august 2013 #102 Skrevet 13. august 2013 Jeg overhørte to karer diskutere i fylla på kvelden. Punchlinen fra den ene når han innser at slaget er tapt: vel, jeg har iallfall flere kromosomer enn deg! My god som vi lo... PS fyren var seriøs!
Gemini77 Skrevet 13. august 2013 #103 Skrevet 13. august 2013 Jeg snakket med en kompis om bøker en gang. Så anbefalte han en bokserie som heter "Tidshjulet". Jeg takket for tipset men forklarte at jeg nettopp hadde begynt på en ny serie som het "The Wheel of Time" så jeg kunne ikke lese serien han tipset om med det første.... Haha jeg dauer...
Fesshompa Skrevet 13. august 2013 #104 Skrevet 13. august 2013 Jeg ble litt flau da jeg en jul i knallgodt humør sang Bjelleklang mens jeg handlet sammen med noen venninner. "Føll og su, føll og su over skog og hei" Det skal vel heller være følg oss ut over skog og hei. De andre lo godt da ja:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #105 Skrevet 13. august 2013 Eller min venninne som lurte på om man kunne bli gravid av å suge en gutt. Anonymous poster hash: 84f16...698
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #106 Skrevet 13. august 2013 I samfunnsfagen i tredje vgs hadde vi om jappetiden, og jeg hvisket til venninnen min om det ikke var litt rasistisk å kalle det for det.. Anonymous poster hash: 2a9d8...f87
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. august 2013 #107 Skrevet 13. august 2013 En tidligere venninne av meg påsto hardnakket at hun hadde tatt Tyrkisk bad et par dager før hjemreisen fra Tyrkia, og at de da hadde skrubbet av henne all brunfargen hun hadde oppnådd i løpet av to uker. Så det skulle hun da aldri gjøre igjen... Jeg har aldri gjort det selv, men på det hotellet vi var på, sa massøren selv at om vi skulle ta ordentlig tyrkisk bad så burde vi gjøre det de første dagene, for ellers kom vi til å miste mye av brunfargen. True story På de tyrkiske bad jeg har vært på, har skrubbingen ikke vært verre enn en omgang med hampvott i dusjen. Brunfargen ligger jo litt ned i huden, og det skal vel litt til for å skrubbe bort dette. Selvbruning legger seg jo helt ytterst i huden og kan derfor vaskes/skrubbes av. De anbefaler ofte å ta tyrkisk bad i.starten av ferien for å få vekk døde hudceller og oppnå en jevn brunfarge. Jeg skal ikke banne på det, men jeg er bra sikker på at folk flest trygt kan ta tyrkisk bad uten å bli helt hvite igjen, slik hun insinuerte (hun er veldig bleik i utgangspunktet) Og personlig er jeg blåhvit og ekkel, men får litt farge i syden, og har etter flere runder i tyrkisk bad ikke mistet Ok. Jeg gir meg uten videre diskusjon. Jeg har som sagt ikke erfart det selv. Men basert på infoen fra den kjekke massøren, kunne nok jeg også sagt noe lignende din venninne Vel, for alt jeg vet er det jeg som tuller, jeg er ingen dermatolog (men det finnes visst nok av dem med peiling på hud og sol skal vi tro tidligere tråder...noen av dem kommer oss kanskje til unnsetning?)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #108 Skrevet 13. august 2013 Da jeg bodde i London: Fra en voksen mann: "Where are you from?" "I`m from Norway" Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!" Han trodde at Norway var en by i Canada Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! Anonymous poster hash: 11a80...3a1 Det er da kun februar som har 28 dager...? Anonymous poster hash: b2aac...701
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #109 Skrevet 13. august 2013 Faren min var i usa og skulle forklare at på vinteren hadde vi piggdekk...da sa han in norway we have pigs in the deck...og amerikaneren lot som det vardet mest naturlige som fantes.. Anonymous poster hash: fa2de...545 Amerikaneren forsto nok hva han mente. Faren min presterte å si det samme til svigerfar, og han forsto det godt Så var nok ikke amerikaneren som var dum der. Anonymous poster hash: b2aac...701
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #110 Skrevet 13. august 2013 En på ungdomsskolen trodde England var hovedstaden i USA, mens en annen ble lurt til at "negro", sånn sukker greier til å farge brun saus med ble brukt som brunkrem i gamle dager, prøvde villig selv også :-) Anonymous poster hash: e4e3a...ed6
Mia_73 Skrevet 13. august 2013 #111 Skrevet 13. august 2013 Har ei svensk vennine som var på utveksling i USA. Så skulle hun rengjøre litt hos vertsfamilien og spurte "Where is the ladysucker?" (damsuger=støvsuger)
MammantilNurket Skrevet 13. august 2013 #112 Skrevet 13. august 2013 (endret) Vi var 15-16 år og kjæresten til en barndomsvenninne hadde mye muskler ... og ikke så veldig mye mer. De hadde i alle fall vært på kino og sett "Fortest Gump". Muskelmannen la ut om filmen (med stemme som høres ut som en mellomting mellom Langbein og en huleboer): "Det var skikkelig kult, ass ... Alle trodde han var dritdum, da, men så var han dritsmart ..." Tidligere kollega da hun ble klådd på ute på byen: "Iiiilk!! Dette et jo sånn derre sex-sjikanase!!" Endret 13. august 2013 av MammantilNurket
Bustetroll Skrevet 13. august 2013 Forfatter #113 Skrevet 13. august 2013 Da jeg bodde i London: Fra en voksen mann: "Where are you from?" "I`m from Norway" Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!" Han trodde at Norway var en by i Canada Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! Anonymous poster hash: 11a80...3a1 Det er da kun februar som har 28 dager...? Anonymous poster hash: b2aac...701 Jada.. Alle andre mnd stopper på 27
CaptainHindsight Skrevet 13. august 2013 #114 Skrevet 13. august 2013 Faren min er utrolig lite stø i engelsk, så det var morsomt da vi alle skulle besøke svigers i USA. Han skulle ivrig fortelle om landskapet fra flyet og sa "When I was up in the fly..." Ektemannen min var søt den første perioden i Norge, da norskkunnskapene ikke var på topp. Han hadde tydeligvis tankene et annet sted, for han spurte meg om vi ikke "skulle ta den rumpesekken på ryggen så vi ikke fikk vondt i reggen". Hihi Den groveste var likevel da de snakket om hva de skulle gjøre i påskeferien på universitetet, og han snakket ivrig om "pakkisdagen" og hvor koselig det skulle bli med lammelår. Påskedag! Eeek!
Bustetroll Skrevet 13. august 2013 Forfatter #115 Skrevet 13. august 2013 Kommer på så mye i slengen her jo.Var med mine besteforeldre og min bror i syden, og farmor er litt sånn... -heleverdendreiersegommeg-type- Ganske høylydt også... Så hadde vi fått feil hotellrom. Vi var 4 stk, skulle da ha 2 soverom, altså en 3'roms, men hadde endt opp med en 2'roms med 1 soverom.Så gikk vi ned i resepsjonen for å gi beskjed. Da tar farmor over hele resepsjonen, med sin (veldig) dårlige engelsk, og kjefter og smeller og brøler ut at vi krever en 5'roms leilighet. hun SKULLE ha denne 5'romsen sin. Da altså, stue-kjøkken-bad-og 2 soverom..Jeg og bror prøvde så godt vi kunne å fortelle at man ikke telte ALLE rom i leiligheten som rom, og at det var en 3'roms vi skulle ha.Men neida.. Hun kan ikke innrømme feil, og stod på 5'ern sin:P.Stakkars ansatte trodde hun stod der å krevde luksus suite
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #116 Skrevet 13. august 2013 ......og jeg hørte meg selv svare "ja, og da sprer det seg som ild i tørt vann, da"...... Erre mulig Anonymous poster hash: 567d0...3cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #117 Skrevet 13. august 2013 Min første jobb var i ferskvaren. Hadde ikke så mye kunnskaper om kjøtt og mat som de andre voksne damene der (jeg var bare 18 år). De var i tillegg litt spydige og sure....en kunde spurte om vi hadde hvalkjøtt, jeg gikk bort til "rødt kjøtt" avdelingen og så febrilsk etter hvalkjøttet. Så kommer hun sure sneppa som skulle gi meg opplæring bort til meg og roper lettere irritert: " Hval er jo en fisk!" Og jeg løp bort til fiskeavdelingen.... Hvalen er verdens største pattedyr! Men det kom jeg ikke på der og da, ellers hadde jeg svart tilbake.. Anonymous poster hash: ae64b...7a8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. august 2013 #118 Skrevet 13. august 2013 Som ild i varmt hvetebrød sa venninnen min en gang. Men jeg kommer virkelig ikke over tanken på 17.mai-toget med corps i front:-D
Bustetroll Skrevet 13. august 2013 Forfatter #119 Skrevet 13. august 2013 Min første jobb var i ferskvaren. Hadde ikke så mye kunnskaper om kjøtt og mat som de andre voksne damene der (jeg var bare 18 år). De var i tillegg litt spydige og sure....en kunde spurte om vi hadde hvalkjøtt, jeg gikk bort til "rødt kjøtt" avdelingen og så febrilsk etter hvalkjøttet. Så kommer hun sure sneppa som skulle gi meg opplæring bort til meg og roper lettere irritert: " Hval er jo en fisk!" Og jeg løp bort til fiskeavdelingen.... Hvalen er verdens største pattedyr! Men det kom jeg ikke på der og da, ellers hadde jeg svart tilbake.. Anonymous poster hash: ae64b...7a8 Åh det er så kjip det der.. Når man kommer på alt man BURDE ha sagt:P Sånt gnager i mange år!
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2013 #120 Skrevet 13. august 2013 En venninne påsto frem til slutten av tenårene at en kilo bly selvfølgelig måtte være tyngre enn en kilo fjær... Anonymous poster hash: fa06d...4d2 Å huff, nå husket jeg på en annen en...En litt vel, hmm, ufaglært vikar på en skole der jeg også var vikar, nektet å gå med på at 0 x 8 var like lite som 0 x 1. Eleven hadde nemlig skrevet null som svar på begge regnestykker. Det MÅTTE jo være mer??? En annen lærer konkretiserte stykket for henne ved å gripe ut i løse luften og mime: "Se her, nå gir jeg deg ingenting. Nå gjør jeg det åtte ganger. Værsågod, du har fått åtte ingentinger. Er det mer enn en?" denne regla lærte jeg på barneskolen: å gange med null er bare tull, for det blir aldrig mere enn null:-) Anonymous poster hash: 5c4fa...856 Hun dama her var nok syk den dagen de øvde på regla....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #121 Skrevet 13. august 2013 I en samfunnsfagtime på videregående diskuterte vi likestilling. Høylytt fremfor hele klassen utbryter veninnen min; "likestilling er at vi jenter burde få pissoar på dametoalettene!" ... Eeeh... Anonymous poster hash: 55e4c...e89
Bustetroll Skrevet 13. august 2013 Forfatter #122 Skrevet 13. august 2013 I en samfunnsfagtime på videregående diskuterte vi likestilling. Høylytt fremfor hele klassen utbryter veninnen min; "likestilling er at vi jenter burde få pissoar på dametoalettene!" ... Eeeh... Anonymous poster hash: 55e4c...e89 Ser det for meg... Stakkars vaskehjelpen
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 13. august 2013 #123 Skrevet 13. august 2013 Mamma og tante tok danskebåten for endel år tilbake fra Larvik. De var begge to på en snurr, og situasjon nr 1: mamma gikk bort til bandet som spillte den kvelden for å komme med ønskelåt. De skjønner ikke hva hun sier, så hun prøver og prøvrr etter beste vilje å få frem hvilken låt hun ønsker. Etterhvert gir hun opp da det går opp et lys for henne. "Åfaæn dere er Rågalenninger dere! (Atså, fyllsk for fra Rogaland) ... det viste seg at de var fra Tjekkia... :-D Samme kvelden ble hun sjekket opp av en mindre pen herremann. Mamma, som er godt gift med min pappa, syntes ikke akkurat at denne fyren var pikenes Jens, faktisk syntes hun han var fæl! Og han hadde på seg en grønnblå rutete dress i tillegg. Enedte pene med han var slipset. Så etter han hadde dysset ned mamma med komplimenter, ser ho bare på han og sier "...eeh, du har et fint slips.....!" Hehe, høflig skal man jo være når noen sier no pent til deg, svarer du no oent tilbake ;-)
MammantilNurket Skrevet 13. august 2013 #124 Skrevet 13. august 2013 (endret) Er så lite beskjeden at jeg siterer meg selv. På klinikken fikk vi servert risengrynsgrøt (WTF??) og jeg hater grøt dypt og inderlig. Jeg blir kjempeirritert og utbryter dramatisk: " Hva er det de tillater seg? Servere GRØT? Jeg er på sykehus, for helvete - IKKE i fengsel" Dette resulterte i at min mor brølte av latter og Kjæresten løp ut og kjøpte sushi til meg (Jadda ... DramaQueen, Diva, Primadonna ... kjært barn har mange navn ...) Endret 13. august 2013 av MammantilNurket
LittLykkelig Skrevet 13. august 2013 #125 Skrevet 13. august 2013 En tidligere venninne av meg påsto hardnakket at hun hadde tatt Tyrkisk bad et par dager før hjemreisen fra Tyrkia, og at de da hadde skrubbet av henne all brunfargen hun hadde oppnådd i løpet av to uker. Så det skulle hun da aldri gjøre igjen... Hey det går an! Derfor man skal gjøre det første dagene.. Det vet jo "alle".. Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå