Gå til innhold

GULLKORN FRA.... VOKSENMUNN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gangen jeg og den danske moren til en kompis snakket om norge og danmark før i tiden, også spurte jeg henne om ikke hun var født under 1. verdenskrig som det mest naturlige i verden.

Hun begynte selvfølgelig å le og sa at hun var ikke så gammel(født på 60-tallet) så kommer det

"Åneei, det var jo 2. verdenskrig jeg mente"

Jiiiz, burde bare holdt munnen lukket!

Seriøst, sa du dette i voksen alder?? :o

Gjest Antarctica
Skrevet

Nå kom det plustelig et gyllent et i denne tråden: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144071892-barn-vitne-til-dødsfall/

nemlig nr 10 sin flotte: "(...) hun ønsker å søke råd hos et eventelt kriseteam og få tips. Tipper kriseteamet syns det er ok, ikke bare sitte og vente på en gigakatastrofe slik at de kan rykke inn med eget telt og nødsamband... "

Jepp. Akkurat sånn er det. De kjeder seg nesten året rundt og lurer på om ikke et fly skal styrte snart. I mellomtiden løser de kryssord.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Nå kom det plustelig et gyllent et i denne tråden: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144071892-barn-vitne-til-dødsfall/

nemlig nr 10 sin flotte: "(...) hun ønsker å søke råd hos et eventelt kriseteam og få tips. Tipper kriseteamet syns det er ok, ikke bare sitte og vente på en gigakatastrofe slik at de kan rykke inn med eget telt og nødsamband... "

Jepp. Akkurat sånn er det. De kjeder seg nesten året rundt og lurer på om ikke et fly skal styrte snart. I mellomtiden løser de kryssord.

Fantastisk :D

Skrevet

En venn skulle fortelle om 17. mai til en engelskmann, og sa "In the front of the parade walks the corps". Corps er altså lik på engelsk... ;).

En venninne påsto frem til slutten av tenårene at en kilo bly selvfølgelig måtte være tyngre enn en kilo fjær...

Anonymous poster hash: fa06d...4d2
Gjest Antarctica
Skrevet

En venninne påsto frem til slutten av tenårene at en kilo bly selvfølgelig måtte være tyngre enn en kilo fjær...

Å huff, nå husket jeg på en annen en...

En litt vel, hmm, ufaglært vikar på en skole der jeg også var vikar, nektet å gå med på at 0 x 8 var like lite som 0 x 1. Eleven hadde nemlig skrevet null som svar på begge regnestykker. Det MÅTTE jo være mer???

En annen lærer konkretiserte stykket for henne ved å gripe ut i løse luften og mime: "Se her, nå gir jeg deg ingenting. Nå gjør jeg det åtte ganger. Værsågod, du har fått åtte ingentinger. Er det mer enn en?"

Skrevet

En litt vel, hmm, ufaglært vikar på en skole der jeg også var vikar, nektet å gå med på at 0 x 8 var like lite som 0 x 1. Eleven hadde nemlig skrevet null som svar på begge regnestykker. Det MÅTTE jo være mer???

En annen lærer konkretiserte stykket for henne ved å gripe ut i løse luften og mime: "Se her, nå gir jeg deg ingenting. Nå gjør jeg det åtte ganger. Værsågod, du har fått åtte ingentinger. Er det mer enn en?"

Eller de som mener at 1/6 måå være mer/større enn 1/3. :P

Skrevet

Sagt i "underlivs undervisning" på helse og sosial (vgs):

"ÅÅH, har vi 3 hull?? Jeg som trodde vi tissa fra skjeden!!"

Jenta var vel 18 år

Skrevet

Den gangen jeg og den danske moren til en kompis snakket om norge og danmark før i tiden, også spurte jeg henne om ikke hun var født under 1. verdenskrig som det mest naturlige i verden.

Hun begynte selvfølgelig å le og sa at hun var ikke så gammel(født på 60-tallet) så kommer det

"Åneei, det var jo 2. verdenskrig jeg mente"

Jiiiz, burde bare holdt munnen lukket!

Seriøst, sa du dette i voksen alder?? :o

Nei, det er en gooood del år siden! Aner ikke hva jeg tenkte med for å si det sånn, men alle fikk og får seg fortsatt en god latter da :)

Skrevet

Vi satt og så på haisommer, en liten jentegjeng og vi var vel 14 -15 år. Når skuespilleren ligger i sjøen og haien kommer så hører vi den skumle da da da da da musikken.

Så sier hun ene; Herregud, hvorfor legger hun ikke på svøm når hun hører musikken??

Anonymous poster hash: 036ff...900

HAHAHA!!!

Skrevet

SÅ har vi jo det fine og forklarende uttrykket "motorisk utro". :D

Skrevet

Hun som var såååå fornøyd med at kjæresten endelig hade gått med på giftemål. De hadde til og med funnet dato! Nemlig den 31.februar ;)

Skrevet

I don't know what you call it in english but in Norway we call it air condition..

Solberg selvfølgelig :-)

Skrevet

Fantastisk tråd, har ledd høyt flere ganger nå jeg :)

Anonymous poster hash: 34e67...7c3
Skrevet

Søstera til venninna mi presterte å spørre om det var slaveri i Amerika. For så å dekke over det hele med å si etterpå at det var en selvfølge at venninna mi vet om noe sånt kun på grunn av at hun har barn med en afrikaner. Venninna er 35 år, søstera hennes er 30(skjedde for er par år siden).

Exen til kameraten min som er fra Ukraina(altså dama er fra Ukraina) spurte hva Tsjernobyl er og hvor det befinner seg.. Skjedde når hun var 26 år. Noen år etter det påsto både hun og mora hennes at Sotsji ligger i Ukraina også. Måtte google et kart for å bevise at dette ikke stemte. 

Skrevet

denne regla lærte jeg på barneskolen: å gange med null er bare tull, for det blir aldrig mere enn null:-)

Anonymous poster hash: 5c4fa...856

Skrevet

Det var ei her inne for litt siden som trodde at pirater bare var på film.

Anonymous poster hash: 5e2b6...7b9

Skrevet

Meg og en venninne var i badeland for ikke så lenge siden med ungene. Vi stupte og badet, var i sklier og hadde vannkrig. Så i det ene bassenget går det an å svømme ut da, så det gjorde vi. Ute regnet det.. Så skriker venninnen min "Nei, kutt ut! Vi MÅ inn nå, jeg blir våt i håret!". Hun la på svøm, og var helt seriøs. Vi lo litt da jeg ventet med å fortelle gullkornet til vi var kommet i garderoben :D

Anonymous poster hash: 8e175...cc5
Skrevet

En bekjent av meg spurte engang: Er paven jøde?

Ehh... 

En gang mannen min og jeg gikk ved en sjø og så et lite hus til endene ute i vannet, presterte jeg og si: Å, er det et hus noen har bygget til dem?

Hvorpå mannen min selvfølgelig ler seg i hjel og sier: Nei, skatten min, det har de nok bygget selv.

Så straks for meg en and med hammer, spiker i munnen og konsentrert mine :)

En venninne hadde det med å rote sammen uttrykk da hun var i tenårene, og har sagt ting som: Jeg ble så overrasket, jeg ble bare helt kompleks... 

Jeg er også stor fan av hvem-det-nå-var fra Paradise Hotell som sa: Han derre Einstein, var det ikke han som fant opp graviditeten?

Anonymous poster hash: 12d88...5e3
Gjest meg&mini
Skrevet

It's not only only, but, but! :D

Beste ever fra en av Solberg-brødrene.

Anonymous poster hash: 9db1d...2ac

i't not the fart that kills you, its the smell :D Petter Solberg er fantastisk :D

Liker denne jeg: I dont know what you call it in english but in Norway we call it air condition

Skrevet

En kamerat av mannen hadde problemer da han skulle bestille egg og bacon i England - han visste ikke hva det het på engelsk...

Kjørelæreren min spurte meg om issmeltingen ved polene ville påvirke havnivået ved Filipinene...

En jeg kjenner smører seg alltid grundig inn med fuktighetskrem før hun skal ta flyet hjem fra sydligere strøk, eller kan brunfargen forsvinne i den tørre luften på flyet... det har hun sett på mange andre...

I naturfag på høyskole svarte en av mine medstudiner "rype", på spsm om noen kunne nevne et dyr med pels... alt er jo relativt :-)

"Would you like to enjoy us", sa mine to vakre venninner på Londonbesøk, til en ung mann... "join us" var vel ordene de famlet etter :-)

Anonymous poster hash: 0d60b...bcb
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

En tidligere venninne av meg påsto hardnakket at hun hadde tatt Tyrkisk bad et par dager før hjemreisen fra Tyrkia, og at de da hadde skrubbet av henne all brunfargen hun hadde oppnådd i løpet av to uker. Så det skulle hun da aldri gjøre igjen... :rolleyes:

Skrevet

En liten morrotråd!

Har du noen gullkorn du har kommet med opp gjennom åra? Der du skulle ønske du kunne grave hodet ned i jorda etterpå.

Jeg kan komme med 2 eksempler, kommer nok på flere etterhvert.

Da venninnen min og jeg var ca 13, bestemte vi oss for å dra på den 3D kinoen på Vika. Da vi stod utenfor å leste litt om den, presterte jeg å si: "Tenk om vi hadde hatt sånn syn i virkeligheten a..."

Venninna mi knakk i latter, noe jeg fulgte opp rimelig raskt da jeg innså hva jeg hadde sagt.

Nr 2:

Satt på flyet fra Darwin til Sydney da jeg bodde i Australia. Var en mann ved siden av meg som begynte å snakke til meg, og så spurte han:

"You goin home?"

"No, i'm going to Sydney...."

Følte meg litt dum etterpå da. Hadde jo ligget ganske dårlig an hvis jeg IKKE skulle til Sydney :P

Min kjæreste: "Tarantella er en edderkopptype du liksom.. Det er jo en pastatype" *Klaskipanna*

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

En tidligere venninne av meg påsto hardnakket at hun hadde tatt Tyrkisk bad et par dager før hjemreisen fra Tyrkia, og at de da hadde skrubbet av henne all brunfargen hun hadde oppnådd i løpet av to uker. Så det skulle hun da aldri gjøre igjen... :rolleyes:

Jeg har aldri gjort det selv, men på det hotellet vi var på, sa massøren selv at om vi skulle ta ordentlig tyrkisk bad så burde vi gjøre det de første dagene, for ellers kom vi til å miste mye av brunfargen.

True story :)

Skrevet

Ei venninne skulle fortelle om en kveld vi var ute på byen og det var ekstremt mye folk. Da klarer hun å si at: "Vi sto som makrell i tomat! :) Mente selvfølgelig sild i tønne:) 

Jeg har klart det å si til en gjest på hotellet jeg jobbet på at "Det er jo bare jul to ganger i året.." Skjønner ikke helt hvorfor jeg sa det, men vi lo da godt etterpå:)

Anonymous poster hash: 33470...459
Skrevet

Så gøy å komme hjem til så mange svar. Nå har jeg ledd godt her !

Pøs på! Dette var morro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...