Mandala Skrevet 14. august 2013 #176 Skrevet 14. august 2013 Faren min var i usa og skulle forklare at på vinteren hadde vi piggdekk...da sa han in norway we have pigs in the deck...og amerikaneren lot som det vardet mest naturlige som fantes.. Anonymous poster hash: fa2de...545 Moren min gjorde noe av det samme. Hun hadde kjøpt et par sko, og oppdaget at det var en pigg/stift under sålen på den ene skoen. Dermed gikk hun tilbake i butikken og sa "It is a pig in the shoe". Dama i butikken skjønte ingenting og sa prøvende at nei, det er det ikke. Moren min insisterer videre "yes, it is. It is a pig in the shoe. You can feel it!" Haha, holdt på å le meg ihjel da hun fortalte det, for hun kom på det selv da hun gikk ut fra butikken. Så var det kollegaen min som sier til en annen kollega "Å, så spennende, skal du til USA? Skal du kjøre eller fly dit?" Og så meg.. Jeg hadde bodd litt for lenge i Sverige og var ikke stødig i norsken. Så skulle jeg selvfølgelig kommentere noens uvitenhet rundt et emne, og klarte å si ukunnskap! Hvem virket smart da?
Bustetroll Skrevet 14. august 2013 Forfatter #177 Skrevet 14. august 2013 Glad og fornøyd på vei hjem fra byen stoppet vi på et gatekjøkken og der bestilte jeg høyt og tydelig en stor cheeseburger med ost. Den er blitt en klassiker i vennegjengen Haha, satt og diskuterte den der med bror og svigerinne her om dagen. Bror pleier å bestille en "plane cheesburger" (kresne apekatt skal ha alt plane. softis,burgere, kjøttboller uten tilbehør, pizza skal helst bare ha ost osv:P) så spør OFTE betjeningen "ok, skal du ha ost på?" Gamle mennesker bestille jo ofte hamburger med ost da. For dem er det jo ingenting som heter "cheeseburger". Men å bestille cheesburger uten ost, den er jo ny
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #178 Skrevet 14. august 2013 Da jeg var 18, var klassen på Londontur. Og som jenter flest, måtte vi selvsagt tisse da det ikke var noen do rundt oss. Fant endelig et lite spiseri der jeg var den eneste som turte å spørre om vi kunne låne doen. Så, dårlig i engelsk som jeg var, spurte jeg :Can we borrow the toilet? Mannen bak disken humret litt og sa, Yeah sure, just dont take it with you! Jeg, som ikke forsto at jeg hadde sagt det feil, så bare surt på han og skjønte ikke hva idioten snakka om... Anonymous poster hash: 4c708...64d Hehe, jeg er visst ikke den skarpeste kniven i skapet jeg heller, har sagt dette mange ganger!! Kan ikke huske noen reaksjon på det, men det kan jo være.... Jeg satt og snakket med en eldre amerikansk dame som var på besøk hos oss, og forvillet meg langt inn i en samtale om evolusjonen og dinosaurer (var 14 og trodde jeg visste mye... ), og da jeg skulle absolutt snakke om mikroorganismer, sa jeg selvsagt: "you know, those micro orgasms...." Hun lo litt høflig og sa ja det visste hun om, men at jeg nok mente micro organism.. Min samboer har også noen søte, han er ikke norsk og mistolker innimellom noen norske ord Jeg overhørte han da han snakket med noen hjemmefra det han fortalte at han synes det er så morsomt vi sier "nosebuss", han så for seg at en nesebus er en liten buss som har parkert i garasjen, altså nesen, for at det skal være et barnevennlig ord. hahaha! En annen gang da vi pusset opp og trengte rørlegger sa han at det var jo egentlig et bra ord, for det er jo det han er - en rørLEGE.... hihi! Må også fortelle om en annen jeg jobbet med for lenge siden som var ganske fortvilet over en litt alvorlig situasjon i livet, og fyren var så innmari god i norsk at man rett og slett glemte han ikke var det. Han kom inn med et trist fjes og fortalte om den tragiske situasjonen og deretter: "alle mine planer går på do.... :(" Det er forferdelig når boblelatteren presser på når man virkelig ikke kan le! Anonymous poster hash: b971a...95d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #179 Skrevet 14. august 2013 En godt voksen venninne av meg var rasende på skatteetaten i år. Hun hadde ringt til diverse kontorer og skjelt de ut fordi skattepengene ikke var kommet innen utgangen av mars.... Hun er egentlig glup, særlig når det kommer til å holde orden på slike ting, men i en stressende hverdag blir det av og til noen gullkorn:p Anonymous poster hash: 4f840...db3
*SommerFrisk* Skrevet 14. august 2013 #180 Skrevet 14. august 2013 Da jeg var 18, var klassen på Londontur. Og som jenter flest, måtte vi selvsagt tisse da det ikke var noen do rundt oss. Fant endelig et lite spiseri der jeg var den eneste som turte å spørre om vi kunne låne doen. Så, dårlig i engelsk som jeg var, spurte jeg :Can we borrow the toilet? Mannen bak disken humret litt og sa, Yeah sure, just dont take it with you! Jeg, som ikke forsto at jeg hadde sagt det feil, så bare surt på han og skjønte ikke hva idioten snakka om... Anonymous poster hash: 4c708...64d Hehe, jeg er visst ikke den skarpeste kniven i skapet jeg heller, har sagt dette mange ganger!! Kan ikke huske noen reaksjon på det, men det kan jo være.... Jeg satt og snakket med en eldre amerikansk dame som var på besøk hos oss, og forvillet meg langt inn i en samtale om evolusjonen og dinosaurer (var 14 og trodde jeg visste mye... ), og da jeg skulle absolutt snakke om mikroorganismer, sa jeg selvsagt: "you know, those micro orgasms...." Hun lo litt høflig og sa ja det visste hun om, men at jeg nok mente micro organism.. Min samboer har også noen søte, han er ikke norsk og mistolker innimellom noen norske ord Jeg overhørte han da han snakket med noen hjemmefra det han fortalte at han synes det er så morsomt vi sier "nosebuss", han så for seg at en nesebus er en liten buss som har parkert i garasjen, altså nesen, for at det skal være et barnevennlig ord. hahaha! En annen gang da vi pusset opp og trengte rørlegger sa han at det var jo egentlig et bra ord, for det er jo det han er - en rørLEGE.... hihi! Må også fortelle om en annen jeg jobbet med for lenge siden som var ganske fortvilet over en litt alvorlig situasjon i livet, og fyren var så innmari god i norsk at man rett og slett glemte han ikke var det. Han kom inn med et trist fjes og fortalte om den tragiske situasjonen og deretter: "alle mine planer går på do.... :(" Det er forferdelig når boblelatteren presser på når man virkelig ikke kan le! Anonymous poster hash: b971a...95d Ha ha ha ha stakkars, gikk alle planene hans på do:(
*SommerFrisk* Skrevet 14. august 2013 #181 Skrevet 14. august 2013 OG! - En kompis fortalte at han hade hatt med seg ei dame på hotelrommet etter en kveld på byen. Det lå an til å bli et heftig ons helt til hu skulle ned å su*e han. Hun skrapa hele tiden borti med tennene, og han mislikte hele greia, og spør til slutt, dritt lei; "Hva driver du med?" - HvorPÅ hun titter opp og svarer ; "Jeg går på BI" ! da hadde i alle fall jeg dødd "konstant"! HAHAHAHA, fy faen så bra!! Det måtte jo bare være BI også Ha ha ha jeg vet!-det bare måtte! Huff. ..... tenk om 3n hadde sagt no sånn :S
*SommerFrisk* Skrevet 14. august 2013 #183 Skrevet 14. august 2013 (endret) En jeg kjenner som ikke var særlig god i norsk: Kjæresten kom hjem til han og hadde shoppa nye klær til han. Der iblant en hettegenser. Han prøver denne på og får helt fnatt, river den av og sier med panisk stemme; nei og atter nei, jeg kan ikke ha genser med hatt! Endret 14. august 2013 av *SommerFrisk*
Bustetroll Skrevet 14. august 2013 Forfatter #184 Skrevet 14. august 2013 En jeg kjenner som ikke var særlig god i norsk: Kjæresten kom hjem til han og hadde shoppa nye klær til han. Der iblant en hettegenser. Han prøver denne på og får helt fnatt, river den av og sier med panisk stemme; nei og atter nei, jeg kan ikke ha genser med hatt! HAHA. Er han fra jungelen? Aldri sett en hettegenser før?
krusz Skrevet 14. august 2013 #185 Skrevet 14. august 2013 "Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh! Anonymous poster hash: 83705...1e1 men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil Her hvor jeg er fra så er no det den skarpeste kniven i skuffen. Smarteste kniven i skuffen hørtes no litt merkelig ut
Mandala Skrevet 14. august 2013 #186 Skrevet 14. august 2013 Har ei svensk vennine som var på utveksling i USA. Så skulle hun rengjøre litt hos vertsfamilien og spurte "Where is the ladysucker?" (damsuger=støvsuger) Menneh... Den svenske venninna di tror vel ikke at dammsugare egentlig heter damsugare (som i en dame) på svensk?
*SommerFrisk* Skrevet 14. august 2013 #187 Skrevet 14. august 2013 En jeg kjenner som ikke var særlig god i norsk: Kjæresten kom hjem til han og hadde shoppa nye klær til han. Der iblant en hettegenser. Han prøver denne på og får helt fnatt, river den av og sier med panisk stemme; nei og atter nei, jeg kan ikke ha genser med hatt! HAHA. Er han fra jungelen? Aldri sett en hettegenser før? Hehe joda det hadde han sikkert, men han sa hatt istefor hette, da han trudde dette var riktig :/ hehe
Mrs Smith Skrevet 14. august 2013 #188 Skrevet 14. august 2013 Da jeg bodde i London: Fra en voksen mann: "Where are you from?" "I`m from Norway" Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!" Han trodde at Norway var en by i Canada Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! Anonymous poster hash: 11a80...3a1 Det er da kun februar som har 28 dager...? Anonymous poster hash: b2aac...701 Hi hi, nei.. Tenk deg litt om
Gjest Anybody Skrevet 14. august 2013 #189 Skrevet 14. august 2013 En bekjent av familien eller dårlig i engelsk uttalte på middag i USA der alle snakket engelsk : excuse me for raping after dinner! Han slapp en rap og unnskyldte seg, der han satt med pappaen og tre tenåringsdøtre..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #190 Skrevet 14. august 2013 En venninne satt rundt tv'n sammen med en god del familie hun ikke ser så ofte. Litt rar stemning der alle sitter og glor, og ingen finner på noe å si. En onkel kommenterer en skikkelig playboy av en mann på tv'n: han der er jo en skikkelig styggis... Da følger venninnen opp med å si: hva mener du, han er jo en penis. Og det verste er at ingen lo, det ble bare stille hehehe, så kommentaren hang i lufta lenge Anonymous poster hash: b971a...95d
MammantilNurket Skrevet 14. august 2013 #191 Skrevet 14. august 2013 (endret) Også var det hun som var så glad siden hun endelig hadde fått "walking closet" ... (Jeg må si at jeg er veldig glad for at det ikke er noen fare for at skapet mitt går sin vei). For ikke å glemme hun som skulle begynne på "beauty school" og lære seg massasje - et veldig krevende studium hvor hun faktisk måtte lære seg alle navnene på musklene i kroppen på "latinsk" Endret 14. august 2013 av MammantilNurket
<3 2G <3 Skrevet 14. august 2013 #192 Skrevet 14. august 2013 http://m.youtube.com/watch?v=Qhm7-LEBznk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQhm7-LEBznk Hun her ikke den skarpeste skjeen i skuffen som vi sier
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #193 Skrevet 14. august 2013 Jeg og min kjære var på biltur, veien var smal og jeg kjørte!! Fortalte at jeg syntes det var litt ekkelt med så smale veier, svinger og fjellveggen.. Han fortalte meg at det er jo derfor vi har speil.. Da kom glupe meg med svaret! "Aha! De tar jo støten de da!" Blir mobba den dag i dag.. Anonymous poster hash: a4084...410
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #194 Skrevet 14. august 2013 http://m.youtube.com/watch?v=Qhm7-LEBznk&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQhm7-LEBznk Hun her ikke den skarpeste skjeen i skuffen som vi sier omg Anonymous poster hash: c2c87...9dd
Gjest Antarctica Skrevet 14. august 2013 #195 Skrevet 14. august 2013 ei som sa, nå må du gjemme alle korta under bordet (nå må du legge alle korta på bordet) haha, den har blitt stående i vår vennegjeng:) Anonymous poster hash: 5a7e2...66a Misforståtte uttrykk er bra! Jeg vet om er som sier "vi får brenne den brua når vi kommer til den", noe som oppsummerer hans forhold til fremtiden ganske presist...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #196 Skrevet 15. august 2013 ei veninne som sang its raining bad....ho skjønte plutselig den musikk videoen når jeg påpekte at det er its raining man. ei annen som lurte på om bensinmåleren på bilen steg når man fylte på vann isteden for bensin. ei som sa, nå må du gjemme alle korta under bordet (nå må du legge alle korta på bordet) haha, den har blitt stående i vår vennegjeng:) Anonymous poster hash: 5a7e2...66a Det er: "It's raining men" :-) Anonymous poster hash: 0d60b...bcb
Miamimom Skrevet 15. august 2013 #197 Skrevet 15. august 2013 "Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1 men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil Haha, er det? Hvilken landsdel er det? Han som uttalte det, er fra østlandet, og her bruker man "du er ikke den skarpeste kniven i skuffen." En kniv kan jo ikke være smart, og det er jo det hele uttrykket handler om, at man ikke er så smart... :-P Anonymous poster hash: 83705...1e1 Det sier vi her jeg bor( østlandet) Morsomt fordi det er feil skjønner du..hehe.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #199 Skrevet 15. august 2013 It's not only only, but, but! Beste ever fra en av Solberg-brødrene. Anonymous poster hash: 9db1d...2ac Det er: "But but, it isn't only only" Feil. Det er It's not only only, but but. "Det er ikke bare bare, men men". http://www.humor1.net/morsomme-lister/petter-solberg-sitater/ Nr. 10., tell deg vei nedover. Anonymous poster hash: f5169...d47
Bustetroll Skrevet 15. august 2013 Forfatter #200 Skrevet 15. august 2013 (endret) It's not only only, but, but! Beste ever fra en av Solberg-brødrene. Anonymous poster hash: 9db1d...2ac Det er: "But but, it isn't only only" Feil. Det er It's not only only, but but. "Det er ikke bare bare, men men". http://www.humor1.net/morsomme-lister/petter-solberg-sitater/ Nr. 10., tell deg vei nedover. Anonymous poster hash: f5169...d47 Nei? hentet fra linken DIN: “but but, it is’t only only you know” Ah, ja det er to da. aldri hørt "but but, it isn't only only før" Endret 15. august 2013 av Skeptisimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå