Gå til innhold

GULLKORN FRA.... VOKSENMUNN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gangen jeg og den danske moren til en kompis snakket om norge og danmark før i tiden, også spurte jeg henne om ikke hun var født under 1. verdenskrig som det mest naturlige i verden.

Hun begynte selvfølgelig å le og sa at hun var ikke så gammel(født på 60-tallet) så kommer det

"Åneei, det var jo 2. verdenskrig jeg mente"

Jiiiz, burde bare holdt munnen lukket!

Ha ha ha ha ha jeg dør. Noen ganger så vet man ikke sitt eget beste :D

Skrevet

Søskenebarnet mitt presterte å spørre en mann: Are you from Somalia or Africa?

Skrevet

Ei venninne av meg, som også er her på dib, (så hu kommer til å kjenne seg igjen) sa en gang da vi satt å snakket om pinlige hendelser ;

Hu:  fy faen, da hadde jeg dødd konstant!
Jeg: - eee he he, hadde du dødd konstant? 

Hu: Ja!
Jeg:-Sikker på du ikke mener momentant :D

Skrevet

Søskenbarnet mitt gikk sammen med en venninne på stranden i syden. De gikk bak en skikkelig flott og nydelig mørk mann med sydeuropeisk utseende og søskenbarnet mitt lirte av seg det ene komplimentet etter det andre og la ut hvor flott han var og hva hun kunne finne på å gjøre med han en sen kveld.. 

Så snudde han seg og sa på kav bergensk: "Takk du, men jeg er gift"..

Hun ble en smule flau ja..

Anonymous poster hash: 9acf1...e3e
Skrevet (endret)

OG!  - En kompis fortalte at han hade hatt med seg ei dame på hotelrommet etter en kveld på byen. Det lå an til å bli et heftig ons helt til hu skulle ned å su*e han.
Hun skrapa hele tiden borti med tennene, og han mislikte hele greia, og spør til slutt, dritt lei;  "Hva driver du med?"

- HvorPÅ hun titter opp og svarer ; "Jeg går på BI"   !
da hadde i alle fall jeg dødd "konstant"!

Endret av *SommerFrisk*
Skrevet

Kom på 2 til. Det ene er fra barnemunn da,

Jeg var 7 år tror jeg.I Spania på ferie. Så var vi inne på en duke-butikk for å kjøpe gaver til besteforeldre osv.

Farfar hadde lært meg at "Skjus mi" var det man skulle si når man skulle forbi noen som stod i veien f.eks.
Jeg presterte  å gå rundt i butikken å si: "Kiss me, kiss me" .

Nr 2 skjedde også i australia.. Mere en flause men..

Hun jeg reiste meg i Australia og jeg, hadde et ganske grovt språk når det kom til sex av og til. På det hostelet vi bodde, bodde det INGEN nordmenn. Så vi stod i heisen med 5-6-7 andre, og snakka som vi vanligvis gjør..
"Håper ingen i heisen kan norsk, haha" sa vi.

Så kommer vi ut av heisen, og sier "pokker, det regner jo"
Så hører vi bak oss på bergens dialekt "Ja, det regner ute ja".

Det var FLAUT. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Da jeg bodde i London:

Fra en voksen mann: "Where are you from?"

"I`m from Norway"

Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!"

Han trodde at Norway var en by i Canada :D

Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! :P

Anonymous poster hash: 11a80...3a1

Men det er bare Februar som har 28 dager. Hva er det jeg ikke ser her?

Anonymous poster hash: aafae...0a7

Hehe, alle måneder har jo 28 dager, men det er ferbruar som KUN har 28 dager ;)

Jeg måtte le da min stemor spurte hva hovedstaden i Paris var, vi snakker om ei dame på snart 50. :P

Vet om ei som stadig kunne få seg til å si "Ja, hvor lenge var Adam i Paris??? Jeg bare spør!"

(Det var neppe særlig lenge han var DER, så vidt jeg vet...)

Skrevet

Da jeg bodde i London:

Fra en voksen mann: "Where are you from?"

"I`m from Norway"

Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!"

Han trodde at Norway var en by i Canada :D

Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! :P

Anonymous poster hash: 11a80...3a1

Men det er bare Februar som har 28 dager. Hva er det jeg ikke ser her?

Hehe, alle måneder har jo 28 dager, men det er ferbruar som KUN har 28 dager ;)

Jeg måtte le da min stemor spurte hva hovedstaden i Paris var, vi snakker om ei dame på snart 50. :P

Vet om ei som stadig kunne få seg til å si "Ja, hvor lenge var Adam i Paris??? Jeg bare spør!"

(Det var neppe særlig lenge han var DER, så vidt jeg vet...)

oh noooo !

Skrevet

Jeg og ei venninne satt og pratet om hjernen, så spørr hun overaskende "har vi bein i hodet??"

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg og ei venninne satt og pratet om hjernen, så spørr hun overaskende "har vi bein i hodet??"

Huff, møtte ei i sommer som er ca 19-20 år og som lurte på "Er det FISK i havet???" (Hvor ellers...?)

Noen urbane ungdommer er visst litt fremmedgjorte mht hvor maten kommer fra.

Skrevet

må være min mor og tante som ikke er helt trygge i engelsk.. tante skulle forklare (av en eller annen merkelig grunn) at hun hadde diarè: "i have a diary in my stomach.." 
og så var det mamma som skulle spørre etter askebeger: "do you have a ass-shrimp?" 
hahah, ler litt for meg selv nå!!

Anonymous poster hash: a736a...1e0
Skrevet

Satt på trikken i Manchester og snakket dirty med kjæresten min som satt på sia. Så sier jeg "håper ikke det er noen nordmenn her" like etterpå sier de to jentene foran oss om det er neste stopp de skal av på, på østlandsdialekt... Jeg holdt på å daue!

Hadde ei venninne som trodde sjokomelk kom fra de brune kuene. Da var hun over 20 år!

Ei annen venninne mente man skrev UESA, ikke USA. "Men man sier jo UESA". Samme venninne skrev iku til iq. Hun trodde også dyr kunne kjenne igjen seg selv på bilde. Tro det eller ei, denne jenta fikk sekser i mange fag på skolen.

Anonymous poster hash: 21e48...6f5
Skrevet

" åhhh nå skjønner jeg. Fårikål er jo får som ligger i kål!!"

Herrefred, er det mulig :P

Åh. Akkurat det samme har jeg sagt :D

Fårikål ..... Åjaaaaaaa ... Får-i-kål .........

Skrevet

"Can I see the cock?"

Sa min venninne på restaurant i utlandet. Hun var nemlig så fornøyd med maten og ville komplimentere kokken...uff. Stakkars kelner på 20 år  :P

Skrevet

Har en venninne som er veldig søt og god, snakker med alle og er kjempemorsom. Men noen ganger skorter det litt på almennkunnskapene, og det er litt overraskende for andre at en som jobber som lege aldri følger med på nyhetene feks.

Hun var veldig flau her om dagen, hadde spist lunch med kollegaene sine og de kom inn på M. J, og venninnen min for helt sjokk og blir kjempetrist over "nyhetene" over at han er død..

Samme dama klarte ikke peke ut Marokko på globusen til sønnen min. Hun trodde det lå i Asia.

Anonymous poster hash: 52576...e9b

Skrevet

Jeg har flere, men den beste tror jeg må være fra det året som Rybak vant mgp. Kjæresten min og jeg kjørte bil og hørte fairytale på radioen. Kjæresten min sier: visste du at fairytale er på toplistene i England? Da smeller det fra meg: nææh, finnes det fairytale på engelsk?!?

Skrevet

Ei venninne på ungdomsskolen sa mye morsomt:

i heimkunskapstimen: ehh..hvordan måler man opp 3 dl? (med et litersmål i hånda)

i kantina: hæ? kan p-piller brukes som prevansjon? (nei, nei, bare til å utsette mensen og fjerne kviser vel)

en annen venninne skulle være med min familie til syden da vi var 14. jeg sier: ååh, vet du hvor vi skal? vi skal til tyrkia (ikke særlig begeistret) hun: æææææsj, tyrkia? hvor er det?

Skrevet

It's not only only, but, but! :D

Beste ever fra en av Solberg-brødrene.

Anonymous poster hash: 9db1d...2ac

i't not the fart that kills you, its the smell :D Petter Solberg er fantastisk :D

Det er en vits som har eksistert lengre enn Petter Solberg. Han har fått æren av å si mer stupide ting enn han faktisk har sagt, stakkars. 

Anonymous poster hash: 99fcf...f5e

Skrevet

vi var på safari i Sør-Afrika og det satt to amerikanske jenter bak oss i bilen. Så ser vi noen elefanter og den ene presterer å spørre guiden : Are those African or Asian elephants? 

Trodde jeg skulle flire meg ihjel!(men gjorde det ikke høyt da, ville ikke være frekk...)

Da jeg var 19 år, bodde jeg i utlandet i to år, og jeg var ikke 100% kjent med alle ord og uttrykk på engelsk enda. Så da en venn av mannen min spurte meg "whats cooking?" (altså: hva skjer/driver du med) så svarte jeg som sant var at jeg holdt på å  lage spaghetti til middag... Skjemtes litt i etterkant..!

Anonymous poster hash: 4c708...64d
Skrevet

Jeg er litt "ordblind" når jeg snakker tror jeg, har ihvertfall sagt mange idiotiske ting oppgjennom, bytter gjerne ut et ord i setningen så alt blir helt feil (pappa er helt lik så de må være en form for arvelig hjerneskade ;)).

En ting som aldri har blitt glemt var da jeg sa "det var i ferbruarskiftet mars april", skulle vel si månedskiftet.

En annen gang var hele familien samlet og en av de yngste i storfamilien spurte hva det betydde at det vaket på sjøen. Jeg forklarer at det er når hesten hopper opp av vannet og plasker ned igjen. Dagens latterkrampe, alle så vel for seg den digre hesten sprette rundt ute i tjernet (jeg mente jo fisken) :D

Anonymous poster hash: 34e67...7c3
Skrevet

må være min mor og tante som ikke er helt trygge i engelsk.. tante skulle forklare (av en eller annen merkelig grunn) at hun hadde diarè: "i have a diary in my stomach.." 

og så var det mamma som skulle spørre etter askebeger: "do you have a ass-shrimp?" 

hahah, ler litt for meg selv nå!!

Anonymous poster hash: a736a...1e0

hahahaha

Skrevet

Jula 2008 feiret vi i Danmark, sammen med svigerforeldrene mine. Vi hadde vært på flere flotte julemarkeder og jeg fortalte at vi ikke har så mye av det her som jeg bor. Da spør svigermor "Hvad laver I da?" Det betyr naturligvis "Hva gjør dere da?" Men jeg svarte med å ramse opp en hel del julemat og julekaker, før jeg rødmet som et tyttebær og følte meg utrolig korttenkt. ;)

En bekjent av meg i ungdommen snakket så fint om at "da kan du bare sitte der i postkassa."

Så var det ei som hadde litt vanskelig for å forstå denne vakre skjellpynten som stranda var full av. Hun lurte på hvor det kom fra og hvem som hadde bestemt at man skulle bruke dem til å pynte i sanda med.

Skrevet

"Can I see the cock?"

Sa min venninne på restaurant i utlandet. Hun var nemlig så fornøyd med maten og ville komplimentere kokken...uff. Stakkars kelner på 20 år  :P

Jeg har lignende historie! Vi var i et middagsselskap i Australia hvorpå min venninne var så imponert over maten at hun ville gi kokken et kompliment. Hun sa "you are a great cock" :lol:

Skrevet

En annen bekjent hadde bodd så lenge i utlandet at norsken begynte å bli litt ustødig. Hun presterte å si at hun hadde begge bena godt plantet på jordet  :P

Skrevet

Vi satt og så på haisommer, en liten jentegjeng og vi var vel 14 -15 år. Når skuespilleren ligger i sjøen og haien kommer så hører vi den skumle da da da da da musikken.

Så sier hun ene; Herregud, hvorfor legger hun ikke på svøm når hun hører musikken??

Anonymous poster hash: 036ff...900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...