Gå til innhold

GULLKORN FRA.... VOKSENMUNN?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En liten morrotråd!

Har du noen gullkorn du har kommet med opp gjennom åra? Der du skulle ønske du kunne grave hodet ned i jorda etterpå.
Jeg kan komme med 2 eksempler, kommer nok på flere etterhvert.

Da venninnen min og jeg var ca 13, bestemte vi oss for å dra på den 3D kinoen på Vika. Da vi stod utenfor å leste litt om den, presterte jeg å si: "Tenk om vi hadde hatt sånn syn i virkeligheten a..."
Venninna mi knakk i latter, noe jeg fulgte opp rimelig raskt da jeg innså hva jeg hadde sagt.

Nr 2:

Satt på flyet fra Darwin til Sydney da jeg bodde i Australia. Var en mann ved siden av meg som begynte å snakke til meg, og så spurte han:
"You goin home?"
"No, i'm going to Sydney...."

Følte meg litt dum etterpå da. Hadde jo ligget ganske dårlig an hvis jeg IKKE skulle til Sydney :
P

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Da jeg bodde i London:

Fra en voksen mann: "Where are you from?"

"I`m from Norway"

Den voksne mannen: "Ohh, I just love Canada!"

Han trodde at Norway var en by i Canada :D

Venninne som hardnakket påsto at det var KUN februar som har 28 dager. Haha! :P

Anonymous poster hash: 11a80...3a1
Skrevet

Mannen min syntes det var så koselig å ha sånne "brøddager" etter atvi giftet oss ;)

Anonymous poster hash: 52576...e9b

Skrevet (endret)

"Er ribbe en fugl"? er vel på udelt førsteplass foreløpig (La meg poengtere at det ikke var jeg selv som stilte spørsmålet)

Endret av Poetica von Tryll
Skrevet

"Irakkrigen, hva mener du? Er det krig i Irak?" Sagt av venninne da det stormet som verst og man ikke kunne unngå å få med seg at det brøt ut krig mellom irak og usa. Eller jo, en person hadde visst unngått det hehe.

Anonymous poster hash: f2d20...efb

Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!

Anonymous poster hash: 83705...1e1

Gjest Julia1984
Skrevet

Må være ei jeg gikk på ungdomsskolen som påsto man KAN bli gravid ved oralsex....påsto at spermen svømmer dit den skal.... Hun var vel 18-19 år da hun uttalte seg om dette..

Skrevet

" åhhh nå skjønner jeg. Fårikål er jo får som ligger i kål!!"

Herrefred, er det mulig :P

Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!

men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil :)

Skrevet

Fra fetteren til ei bekjent når den tyske Paven ble valgt for mange år siden : Jøss jeg viste ikke det var Pavedømme i Tyskland........

Anonymous poster hash: 33e2a...635
Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1

men det der er et hyppig brukt uttrykk i min landsdel. Noe av poenget er jo at det låter så feil :)

Haha, er det? Hvilken landsdel er det? Han som uttalte det, er fra østlandet, og her bruker man "du er ikke den skarpeste kniven i skuffen." En kniv kan jo ikke være smart, og det er jo det hele uttrykket handler om, at man ikke er så smart... :-P

Skrevet

"Er ribbe en fugl"? er vel på udelt førsteplass foreløpig (La meg poengtere at det ikke var jeg selv som stilte spørsmålet)

Haha den har jeg hørt før faktisk:P

Skrevet

Faren min var i usa og skulle forklare at på vinteren hadde vi piggdekk...da sa han in norway we have pigs in the deck...og amerikaneren lot som det vardet mest naturlige som fantes..

Anonymous poster hash: fa2de...545

Skrevet

"Du ække den smarteste kniven i skuffen, du! " Doh!Anonymous poster hash: 83705...1e1

Haha, er det? Hvilken landsdel er det? Han som uttalte det, er fra østlandet, og her bruker man "du er ikke den skarpeste kniven i skuffen." En kniv kan jo ikke være smart, og det er jo det hele uttrykket handler om, at man ikke er så smart... :-P

:) Du har helt rett, og det var jo såklart slik det startet. Men så er den spunnet videre på, morsomt eller ikke, så bruker man begge deler her. Høres såklart dumt ut, og man smiler gjerne litt mer når man bruker mitt nevnte uttrykk . Men det -korrekte- er såklart det du nevner :)

Skrevet

Da jeg bodde i London:

"I`m from Norway"

Men det er bare Februar som har 28 dager. Hva er det jeg ikke ser her?

Anonymous poster hash: aafae...0a7

Skrevet

:) Du har helt rett, og det var jo såklart slik det startet. Men så er den spunnet videre på, morsomt eller ikke, så bruker man begge deler her. Høres såklart dumt ut, og man smiler gjerne litt mer når man bruker mitt nevnte uttrykk . Men det -korrekte- er såklart det du nevner :)

Ja, man kan vri litt på det for moro skyld:) jeg pleier å si "det skarpeste dropset i posen" og den "søteste kniven i skuffa", hehe :)

Skrevet

It's not only only, but, but! :D

Beste ever fra en av Solberg-brødrene.

Anonymous poster hash: 9db1d...2ac

Skrevet

Da jeg bodde i London:

"I`m from Norway"

Alle har jo 28 dager, selv om de gjerne har fler :) På lik linje med at USA også har 17.mai ;)

Skrevet

i't not the fart that kills you, its the smell :D Petter Solberg er fantastisk :D

Skrevet

Da jeg bodde i London:

"I`m from Norway"

Alle månedene har 28 dager

Anonymous poster hash: 55f1f...1e9

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Da jeg bodde i London:

"I`m from Norway"

Hehe, alle måneder har jo 28 dager, men det er ferbruar som KUN har 28 dager ;)

Jeg måtte le da min stemor spurte hva hovedstaden i Paris var, vi snakker om ei dame på snart 50. :P

Skrevet

I cam around the sving, and i had a very big fart!

Moose in the tires!

Skrevet

Søsteren min kunne ikke forstå at det eksisterte noe som helst før år 0. "Hva mener du med før år 0???!". :blink:

Anonymous poster hash: 1fba9...7cf
Skrevet

Hørt under navnelek i fadderuka på høgskole hvor studentene skulle si et adjektiv hver: "Ape!"

Anonymous poster hash: 231be...2f8

Skrevet

Den gangen jeg og den danske moren til en kompis snakket om norge og danmark før i tiden, også spurte jeg henne om ikke hun var født under 1. verdenskrig som det mest naturlige i verden.

Hun begynte selvfølgelig å le og sa at hun var ikke så gammel(født på 60-tallet) så kommer det

"Åneei, det var jo 2. verdenskrig jeg mente"

Jiiiz, burde bare holdt munnen lukket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...