Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere her inne....Råd/tips mot forstoppelse!

Anbefalte innlegg

Hei til dere jenter/damer her inne på 3 trimester, jeg titter innom fra 2 trimester i håp om at kanskje noen av dere har noen skikkelig gode råd mot forstoppelse?  :unsure:

Har vært det i over 4 dager nå og ingenting har hjulpet meg så langt  :(  så råd tas i mot med stor takk  :)

Begynner å bli vondt og veldig ubehagelig... 

Hilsen en litt små flau Lillja90  :P

Fortsetter under...

Har du prøvd Duphalac? Det er mitt beste råd. Kjøpes reseptfritt på apotek. Det smaker forferdelig, men kan gjerne blandes i juice eller yoghurt el. Regner med at du passer på å drikke mye vann og beveger deg litt :-) Lykke til.

Hehe takk for tipsene :-)

Ja drikker så mye vann at jeg nesten bor inne på do pga blæra ;-P

Beveger meg en god del ja :-)

Skal prøve ut tipsene :-D

Ja hehe håper også det løser seg snart (A)

Annonse

Støtter rådene ovenfor. I tillegg svisker. Tar du jerntabletter? I såfall kan dette være del av årsaken. Jeg har hatt både forstoppelse og jernmangel, så da er det valg mellom to onder. Hvis det ikke løser seg så kan du kjøpe kjøpe klyster reseptfritt på apoteket. Lykke til!

Har unngått forstoppelse med forebygging jeg, så det er mitt råd. Gå på do med EN gang du må, ikke vent til morgenen hvis du kjenner du må når du har lagt deg f.eks.

Vær bevisst over hva du har spist og finn ut om du blir verre av noe.

Jeg spiser frukt og drikker minst 1 l vann om dagen.

Hadde sånn kolikk ei natt at jeg trodde jeg var døden nær, hadde da drukket kakao om kvelden og gadd ikke gå på do når jeg egentlig måtte. Aldri mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...