Gå til innhold

Flere som slenger seg med på å dele oppskrifter med fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan fort gå tom for spennende fiskeretter å diske opp med hjemme, så gjerne del om du har en skikkelig god og spennende fiskerett!

Jeg kan samtidig tipse om denne retten:

http://trinesmatblogg.no/2012/06/11/soyamarinert-laks-med-spinatsalat-og-ris/

Prøv gjerne også med mango/avocadosalat og limerømme til i stedet for spinatsalaten som står i oppskriften ovenfor. Oppskrift på dette finner du her: http://trinesmatblogg.no/2013/08/12/pannestekt-laks-med-mango-og-avokadosalat-og-limeromme/

Trine har reddet mange middager her i huset :)

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er en av de beste fiskerettene vi har hatt:

Bakt sennepstorsk
700 g torsk, uten skinn og bein (man kan også bruke sei)
150 g finrevet ost
3 ss grov sennep
2 ss olivenolje
2 finhakket sjalottløk
salt og pepper

Skjær fisken i serveringsstykker og legg dem i en smurt ildfast form. Dryss på salt og pepper.  Bland sammen ost, sennep og løk og fordel blandingen på fisken. Bak fisken høyt i ovnen, slik at osten blir gyllen og fin, ca. 10 - 15 min ved 180 grader til fisken er ferdig.

Veldig godt og veldig enkelt ;)

Skrevet

Dette er en av de beste fiskerettene vi har hatt:

Bakt sennepstorsk

700 g torsk, uten skinn og bein (man kan også bruke sei)

150 g finrevet ost

3 ss grov sennep

2 ss olivenolje

2 finhakket sjalottløk

salt og pepper

Skjær fisken i serveringsstykker og legg dem i en smurt ildfast form. Dryss på salt og pepper. Bland sammen ost, sennep og løk og fordel blandingen på fisken. Bak fisken høyt i ovnen, slik at osten blir gyllen og fin, ca. 10 - 15 min ved 180 grader til fisken er ferdig.

Veldig godt og veldig enkelt ;)

Denne skal definitivt prøves ut!

Samboeren er generelt skeptisk til torsk, hvorfor aner jeg ikke, men kanskje han kommer på andre tanker nå :)

Skrevet

Indiskinspirert laks

Dryss tandoorikrydder på laksefiletstykker og bak de i ovnen, stek i panne eller grill.

Server med en "salat" laget av agurk, rå blomkål, rødløk, ingefær, som er smakt til med litt salt, sukker og hvitvinseddik, ris og yoghurt med mynte i. Om du er veldig glad i mynte, så kan du ha det i agurksalaten også.

Skrevet

laksefilet i ildfast form,kryddre med salt og pepper,220 grader i ca 20 minutt. server med potet,gulrot,brokkoli og en blanding av pisket krem og rømme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...