Gå til innhold

Gulvvask, HJELP meg før jeg blir galen

Anbefalte innlegg

Vi har så mye støv hjemme, det er helt sykt. Jeg må støvsuge og vaske hver bidige dag, og selv da er det så mye dritt på vaskekluten at jeg blir kvalm. Tørker støv 2-3 ganger i uken, støvsuger sofa 2 ganger i uken, tørker klær i eget rom, har ingen tepper på gulvene, lekene har ungene stort sett på rommene sine, skifter klær med en gang de kommer innenfor døren etter bhg eller de har vært å lekt ute, vaske hender med en gang +++ jeg er ikke nazi på støv, men når ungene går barfot inne og er full i dritt under beina samme dag som jeg har vasket blir jeg litt frustrert. Råd og tips til meg noen???

Anonymous poster hash: 0cdd2...573

Fortsetter under...

Hvor kommer alt dette støvet og "dritten"fra da??

Har to barn og en baby og støvsuger 1-2 ganger i uka (drar over med tørrmopp noen ganger istedet for å støvsuge) og vasker gulvet max en gang i mnd om jeg husker det.

jeg tror du har støv på hjernen selv om du sier du ikke har det...

Anonymous poster hash: a5ff9...3c9

Vi har også ekstremt mye støv hos oss. Vi har ikke engang barn som kan dra med seg skit (har baby), men vi har en stor, pelsete hund. Han er derimot ute store deler av dagen, og sover i en annen etasje. Vi lufter mye her hjemme, og det tror jeg drar inn mye støv. 

Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre lengre, jeg vasker og vasker, men det blir jo aldri rent! Eller, vel, det blir sikkert rent et par timer etter vasking, men så er det skittent igjen. Prøvd både med tørrmopp og støvsuger, men jeg angrer alltid når jeg å dra frem støvsugere, for da ser det enda verre ut her... 

Jeg har altså dessverre ingen tips til deg! Annet enn at du kan begynne å vaske beina til ungene om de har gått barbeint, før de drar med seg skiten overalt.

Anonymous poster hash: 1a508...1d9

Hvilket gulv har dere? Der jeg leide før var det gammeldags tregulv, og etter at jeg vasket gulvet for 8. gang på samme dag var vannet i vaskebøtta (byttet selvsagt vann ofte) skikkelig møkkete.

Her jeg bor nå er det gammelt og slitt gulvbelegg som er vanskelig å få rent. Synes det er pinlig å få besøk av folk med lyse sokker da de fort blir møkkete etter å ha gått på gulvet her selv om jeg støvsuger flere ganger for dagen, flekkvasker ved behov og tar helvask av gulvet minst en gang i uka :P

Anonymous poster hash: 0943a...ee1

Annonse

Ærlig talt, så hører det ut som om du har et alvorlig tilfelle av "støv på hjernen"! Ro deg ned, du kan ikke få det støvfritt med barn i hus :)

Hva har du foresten utenfor huset ditt? Er det grus der? Og har dere matter eller noe å koste av seg på før man går inn?

Bruker du såpe? I så fall:

Du kan prøve å vaske med bare vann over en lengre periode. Bruker du såpe får du ikke bort støvet, det blir liggende igjen i på en hinne i såpa som trekker til seg mer støv. Bruker du vann og mikrofiber overalt (unntatt do) tror jeg du vil merke bedring (men først etter at du har vasket så mange ganger over at nesten all såpe er borte, og det tar tid).

Jeg lar ikke barna gå med møkkete føtter, beklager hvis jeg formulerte meg litt vanskelig, de blir møkkete av å løpe rundt på gulvet inne. Jeg har absolutt ikke støv på hjernen, men jeg liker å ha det rent, og jeg liker å ha et gulv vi kan gå på uten at føtter eller sokker blir full av støv.

Anonymous poster hash: 0cdd2...573

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...